Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 190E 1983a 2,0 90kw
#61
Kõnealuse auto käigukast on olnud algusest peale vigane. Mul oli küll mingisugune 5k manuaal olemas kuid nüüd tõin midagi paremat, sellel on küljepeal kood 717.404, ehk siis 16v Getrag kast. Ühtlasi läks kärru ka M103 3.0 mootor. "Suured" W124 pidurid on juba varem ootamas.

Millal see tehnika oma tee minu autosse leiab ma lubada ei oska, mootor tahab rebuildi, unistus on stroker.

Kastile on vaja leiutada kuliss, hoovastik, tala. Samuti pole mul sobivat kardaani, ning siis jääb originaal diferentsiaal ka lahjaks. Kuna mootor on atm kasti otsast siis on vaja ka hooratast, uut sidurit jne jne. Eurosid aina jookseb silme ees kui sellele kõigele mõelda, kuid üritan säilitada rahu ning tegutseda vastavalt võimalustele.

Head uut tehnika-aastat kõigile!
Vasta
#62
Kulissi saab modida tavalisest nn 16v omaks. Arts minuteada tegi ise, ehk jagab näpunäiteid. 16v hoorattal on kõige suurema läbimõõduga sidur.
Kui sul väntvõlli andurit pole, siis saad kasutada mistahes ridamootori hooratast.
Om603 oma oli suht kerge mäletamistmööda.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#63
Kasutasin paar nädalat tagasi ühe kuiva päeva ära, keerasin seisupiduri klotse peale ning otsejoones ülevaatusele. Tegelikult oleks võinud õlid korralikult kuumaks sõita, kontrollija-härra hakkas omast arust juba segu timmima, napilt sain jaole. CO näidu sai kätte küll, kerge gaasivajutus tõi numbrid alla. Tähelepanuväärne on see, et eelmine hooaeg ei tapnudki neid ca. paarkümmend aastat vanu pukse ära, tehnokontroll midagi ei maininud ning erilisi helisid sealt ka ei kostu.

[Pilt: 2017.jpg]

Möödunud aasta laiskuse taha jäi üks väga häiriv probleem, salongiventilaatori kiiruse reguleerimine ei toiminud, õhku eriti tuppa ei tulnud. Viga peitus selles, et reguleerimishoovakese teine pool ei olnud metalses lingis olevas aasas. Link on aga trossi kaudu ühenduses ilmselt klapiga ventilaatori korpuses. Minul oli see klapp jäänud kinnisesse asendisse ning hoob liikus ainult asendite 2 ja max vahel. Siin pildil on mehhanism õigesti paigas.
[Pilt: knob.jpg]

Mõte liigub selles suunas, et 16v käigukasti võiks sellel aastal lihtsalt olemasoleva neljakäigulise asemele panna. Sellega saaks aimu kasti tervisest, pääseks kolmanda käigu meelitamisest ning võidaks sõidumõnus. Siit ka küsimus, et kas sellise kombo ja diferentsiaali vahele sobibki lihtsalt 2,6 kardaan? Juhul kui mõnel kaasfoorumlasel on jäänud üle korralik kasutatud neljasilindrilise sidur siis selle võin ma ka ära osta. Praegune sidur haagib ikka liiga ülevalt, uue ostmist väldiks, sest võibolla järgmisel aastal saab juba asjalikuma mootori.

Lõpetuseks juhiks tähelepanu sellele, et praegu veel satikaid ei ole ning sellevõrra on hobiautodega mõnusam sõita. Smile
Vasta
#64
Kui dogleg kulissi vaja siis võin teha sulle. Muidu huvitav projekt.
Naftapress.
Vasta
#65
Silmapaistev masin!

Kuigi isiklikult ma sellist tooni punast ei valiks (või siis parem öelda, et ise ei värviks) ka viimases hädas mitte, Näeb see su kutsika peal ikka silmatorkavalt soliidne välja.
Kui minu isiklikud fopaad ja arusaamad kõrvale jätta ja asja vaadata nii nagu ta on siis... Ilus!
Muretuid kilomeetreid!
Vasta
#66
Punane on äge, mulle meeldib Smile
Üleüldse ilus auto ja teda tasub hoida.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#67
Autoga muutusi pole toimunud, kogu aeg kulub Ascona keevitamisele Big Grin Samas ta põhimõtteliselt sõidab, vahest ikka pruugin ka. Kevadega on ca 1500km juba juures.

Aialipp, ma poleks tol ajal W201 kui mudelitki valinud omale, kuid selle omanikuks saamine oli üsna juhuslik ja emotsioonide pealt.

Tore igatahes kui meeldib. Eile taipasin rehvirõhkusid kontrollida, mida ma eelmisel aastal ei teinud. Oligi liiga palju, kohalikke B-teesid on nüüd palju parem sõita Smile

[Pilt: kut.jpg]

NB! Ostan W201 ASD diferentsiaali, koos pooltelgedega. Pakkuda foorumi postkasti
Vasta
#68
Täna juhtus siis nii, et möödusin juhuslikult ühest W201-st mis mu garaazi ligidal seisis. Pidin kohe seisma jääma sest ma ei uskunud oma silmi. Sain omaniku numbri ning õhtul ka kokkuleppe ning nüüd on siis sedasi.
[Pilt: sitz.jpg]
Originaal Recaro, W201 siinil.
Omanik oli vanem härra kellele see iste niikuinii hästi ei sobinud, ning juhuste kokkulangevus oli nii hea, et autode sisud kattusid mustri poolest, tema sai minu istme asemele.
Tulevikus ma ostan siiski ühe tavalise istme juurde omale millel on sama muster mis mu ülejäänud salongil. Plaan oleks keskosa katta originaal polstri riidega.
Nüüd tuleb siis korralik juhtmestik sellele tekitada ning funktsioonid tööle saada. Seljatoe kallet muudab nupust, lisaks olid ka soojenduse ja ventilatsiooni nupud ning veel kaks mille sümbolid arusaamatuks jäid. Laenan illustreerimiseks kusagilt netist pildi.
[Pilt: f0d0d24s-960.jpg]
Ventilatsiooni funktsioon tundub samuti veider sest keskosad pole perforeeritud nahast.

Kellel kõrvalistuja iste üle on siis... Big Grin
Vasta
#69
Heh, RECARO el. nahkiste lahe. Huvitav tõesti milleks see ventikanupp siis on.
Vasta
#70
Väga Kena 201!
Mul endal ka sama värvi kutsikas.
Väga hästi säilinud tundub ta sul olevat.

Ma hoiaks igalt nurgalt teda pigem originaalina kuna auto tundub piltidelt väga heas seisus, väärtus ka suurem.
See minu isiklik arvamus, igaüks teab ise mis teeb.
Vasta
#71
Need kaks viimast nuppu liigutavad seljatoe eri osasid eraldi, ehk saad istme täpselt oma selja kuju järgi sättida. Aga see nahkiste tasub spetside kätte viia või ise vastavate ainetega hooldada, et nahk taas pehmex lähex ja voldid praod ära kaox. Rolz oskab kindlasti juhendada, mis moodi nahkistet korralikult hooldada.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#72
2700 kilti tuli ära see aasta.
[Pilt: IMG_3622.jpg]
Pildi nurk ei tee küll erilist teenet Peugeotile, kuid naljakas vaadata sellegipoolest.


Ülevaatuse tegin ka veel teist korda sel aastal, saab kevadel kohe liikuma asuda. Juhiistme vahetus lubab autot rohkem nautida. Üksinda sõites ei ole istme kriginat enam, hoiab imehästi paigal, ning tahaks ikka, et tulevikus ta ka interjööri sobiks ning ilus välja näeks.
Vasta
#73
Suurt midagi autoga toimunud pole, iste sai ainult sadulsepa juurde viidud. Kõik funktsioonid istmel töötavad, nuppudel on isegi valgustus.
Postituse põhieesmärk - ehk targemad viitsivad nõu anda.

Kõigepealt veljekapslid.
[Pilt: kapslid.jpg]
Vasakul on kapslid mida olen peale velgede renoveerimist kasutanud, kehva kvaliteediga hiina võltsingud. Paremal on nende velgede õiged kapslid millede eest võlgnen tänu oma heale sõbrale, kes need juhuslikult Norrast ühe MB entusiasti käest välja võlus.
Kuna tegemist on niinimetatud pre-merger velgedega, toodetud enne AMG ühinemist MB-ga, siis ei kasutatud tegelikult Mercedese kolmeharulist logo. Kapslid tehtigi sellised siledad, istuvad ülitihkelt oma pesas.
Lasin tegelikult korra ka nad juba üle värvida, kuid toon tuli hoopis midagi muud kui velgedel, pulbervärvi koodiga nähtavasti vedelvärvi ei saa valida.
Tõenäoliselt proovin lihtsalt värvipoest võimalikult lähedase sprayvärvi saada.

Järgmiseks kolmas pidurituli.
[Pilt: kolmas.jpg]
Pärit jällegi norrast ning kiiduavaldused samale mehele. Võeti maha W124 pealt, minu uuringu põhjal paigaldati W201-le täpselt sama tuld, iseasi kas ka sama kinnitusega. Kas kellelgi kutsikaomanikul juhtub see lisa olema? Vaataks heameelega pilte, et kuidas ta tehasest sinna pandud on.

Pidurisadulad.
[Pilt: sadul.jpg]
Sadulad on käinud tsinkimises, kuid miskit läks seal viltu. Osadele detailidele ei hakanud tsink väidetavalt peale, nendele kuhu hakkas, sealt kulus esimese kättevõtmisega kollane "värv" osaliselt maha.
Oskab keegi mulle soovitada kuidas oleks õige pidurisadulaid värvida? Kas see poolkõva tsink seal võib pahandust teha? Või oleks mõttekas korra veel tagasi galvaanikasse saata?
Tolle ajastu AMG brošüüridest on silma jäänud, et antud jupid olid kuldsed. Teeks heameelega samamoodi.

Pakkuda võib:
* keskmisi vendiauke ümbritsev plastik


Viimane pilt ka veel eelmisest aastast.
[Pilt: pesu.jpg]




Vasta
#74
[Pilt: rcr.jpg]
Sisu on nüüd selline. Istet remonditi, mitte ei restaureeritud, seetõttu ei näe ta ka uhiuus välja. Kuid ega ka ülejäänud ju uus pole.

Vasta
#75
Väga lahe ja mitte teadjale paistab nagu olex sellisena tehasest tulnud! Tundub et auto on nüüd vist praktiliselt valmis. Kui veel edasi tuunida on väga suur tõenäosus vint üle keerata.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#76
[Pilt: kkkk.jpg]
Loodan, et 126 omanik ei pahanda pildi pärast.

Auto läbis taaskord ülevaatuse, väga mõnus asi millega praeguse ootamatu sügise ilmadega sõita. Kiirelt saab sooja. Veidike paremaks saab auto ikka ka sel aastal, nüüd läheb auto enamvähem igast asendist vist normaalselt käima, muidu oli probleeme kütusesüsteemi surve langusega seistes. Mõned elektriasjad hakkavad ka lahenema. Teha jääb muidugi veel palju, igasugu iluvead muutuvad aina häirivamaks, kuid tööd tuleb hoida.
Vasta
#77
Kõik pildid autost siiani ilusamalt küljelt ja peitvas valguses saanud kogemata. Reaalsus tahab ikka karpidega tegelemist, 1 ukse peaks välja vahetama või remontima. Ilusat pilti saab aga mälestuseks ikka teha. Veljekapslid on ka nüüd õiged, värv saab kunagi siis õigeks kui need veljed jälle üle tuleb värvida.

[Pilt: IMG_4476.jpg]
[Pilt: IMG_4287.jpg]
Vasta
#78
[Pilt: k1.jpg]
Kevadel hääled sisse ja sõitma, nagu ikka. Auto sai nüüd täitsa uued rehvid ka, gramm kõrgemad kui varem, edasiminek nii visuaalselt kui sõiduomadustelt.

Kaua otsitud viimane pusletükk sai ka eelmisel nädalal Sakust Tõnise käest toodud, ehk siis ASD differ koos vajaliku kolaga, W201 alt pärit. Hents kas neid klotse sinna sisse veel saab? Tongue

Ilmselt igal aastal olen korra maininud mida ma tulevikus autoga teha tahaks, plaanid muutuvad ajas, ei teagi kas võrdelises seoses vanuse ja mõistusega. Seekord ütlen siis, et suurtest piduritest, doglegist ja asd-st esialgu täitsa piisab. Põhiasjad on nüüdseks olemas.
Vasta
#79
Saab ikka.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#80
Tundus, et selle autoga läheb kõik jälle vana rada pidi, kevadel ajad ta käima ja hakkad tarbima, ülevaatuselt läks isegi läbi jälle. Sel aastal aga andis lõpuks midagi järgi ka, õnneks garaazis autot käivitades. Midagi läks siduri juures katki, pedaali päästes käis kerge klõnks ja kolin sees, pedaali uuesti alla vajutades vaikus.

Muidugi sidurikomplekt pole teab kui kallis, kuid paraku jääb ta vist vähemalt esialgu ikkagi seisma. Sidurit vahetades ma enam seda originaal kasti tagasi panna ei tahaks ning Getragi siirdamiseks läheb veidi rohkem aega/vaeva.
Aega muidugi tänavuste sündmuste valguses on, kuid see mattub kõik teise autosse jätkuvalt.

Ühe ostu ikkagi tegin, nimelt siis kasutaja OnkelMats käest kena Italvolanti sportrool mis on kenasti 83a toode nagu see autogi. AMG neid tol ajal paigaldas, mistõttu minu silmis jälle asi igati autentne.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 44,838 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB 190E 320CDI OM613 1989, W201 - Tonyt TonyT 209 207,209 09-04-2020, 10:11 AM
Viimane postitus: herki
  MB W201, 190E, 1990 - Coollaager coollaager 16 16,358 30-04-2019, 09:24 PM
Viimane postitus: Werewolf
  MB 190E 3,2 90a. arts24h 266 228,386 26-08-2018, 08:44 PM
Viimane postitus: arts24h
  Mercedes-Benz 190E, 1989, M102.963 - Aialipp aialipp 55 55,904 07-07-2018, 12:33 AM
Viimane postitus: aialipp
  Mercedes-Benz 190E 2.3-16v Cosworth, 1985, w201 - MÜÜDUD Trollzan 7 10,592 01-11-2017, 12:53 PM
Viimane postitus: Trollzan
  MB 190E 2,3-16 , 1985 , W201 Müüdud. renkss 55 49,541 06-09-2017, 03:49 PM
Viimane postitus: hents99
  MB 190E, 3.2 w201 Mairo. Mairo. 25 23,626 25-03-2017, 03:53 PM
Viimane postitus: Mairo.
  190E 24V Mairo. arts24h 14 14,341 31-01-2017, 11:47 PM
Viimane postitus: Ott
  190E W201 '89 2.0 90kw > 2.3 97kw - TanelRist TanelRist 12 10,600 14-12-2016, 12:52 AM
Viimane postitus: Rainiskoop



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne