Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W201 190E Rajapäeva vedrustus. - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: W201 190E Rajapäeva vedrustus. (/showthread.php?tid=47807)



W201 190E Rajapäeva vedrustus. - Agent007 - 31-01-2018

Tere.

Sai soetatud üks W201 kerega Mercedes ja sellega ringrada nühkida.
Eesmärk on parandada enda sõiduoskusi ja lihtsalt nautida kiiret sõitu asfaldil. Võistelda esialgu ei kavatse ja eriti veel selle autoga.
Üks suvi on seljataga ja senine kogemus ütleb, et asjast võikski asja saada. Auto hea. Piduridki peavad üllatavalt hästi Audru raja kohta. Ringiajad kuskil 1,39 ümber.
Aga...
Vedrustus ei tööta nii nagu peaks.
Kas keegi oskaks soovitada milliseid rajapäeva coile talle soetada?
On kellegil kogemusi mida jagada?


Ise olen netist ikka vaadanud aga valikut teha ei oska. Hinnad umbes 900-2000 euro vahel.
N:http://www.yellowspeedeurope.com/search/?q=w201
N2:https://groundcontrolstore.com/products/mercedes-benz-190e-track-day-drivers-school



RE: W201 190E Rajapäeva vedrustus. - arts24h - 31-01-2018

Ise sõidan b8 amortidega aga võiks tiba jäigemad olla. Mis mersuga muidu tegu?



RE: W201 190E Rajapäeva vedrustus. - Agent007 - 01-02-2018

(31-01-2018, 10:44 PM)arts24h Kirjutas: Ise sõidan b8 amortidega aga võiks tiba jäigemad olla. Mis mersuga muidu tegu?
Tere.
Sellesamase punasega ikka. B8 ei sobi. Tahaks ikka kohe reguleerimisega.



RE: W201 190E Rajapäeva vedrustus. - Werewolf - 04-02-2018

Kõik sõltub sellest kui pax su rahakott on.

Odavalt on hea lahendus Bilstein Sport amordid ja sobivasse pikkusesse lõigatud W124-ja või R129 vedrud (mida suurema võimsama mootoriga mudel, seda jäigemad vedrud). Samasse hinnaklassi jääb vist ka H&R cup kit.

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_results.mhtml?category=hrsuspensionkits&car=mercedes_201&manufacturer=hr&sub_category=1&category_sub=suspensionkits

Hinnaklassilt järgmine variant on Yellow Speed Racingu coilover kit või ise midagi kokku sobitada (näitex BMW E36 BC coilovereid on mõni MB alla sobitanud, eeldab muidugi juba veidi lõikamist keevitamist). Kvaliteet ja omadused on mõnevõrra küsimärgiga.

Kallima otsa variandid (Ground Control ja KW näitex, ega rohkem vist polegi) on ringrajale vast ideaalsed, aga hinnaklass on ka vastav ja enamikule W201 omahinda arvestades vastuvõetamatu.

Ühtlasi aitab vedrustust jäigemax muuta jämedamate stabikate kasutamine. Esiotsaga on lihtne, kuna sinna sobivad W124-ja ja R129 stabikad, kui need mõlemast otsast veidi lühemax lõigata (umbes cm vist oli tarvis, et kuhugi vastu ei käix). Tagumise otsaga on keerulisem, kuna sinna ühegi teise mudeli stabikas ei sobi ja jämedam jäigem oli vaid Evo variantidel. Mina otsisn Taist custom made stabika taha (jämedam kui Evo variantidel) ja Silberautost W124 E500 stabika ette.

Kui ringrajal plaanis tihti käia, siis tasub veel kaaluda W124-ja või R129 käändmike (suuremad laagrid, mis kannatavad paremini rigraja suuremaid koormusi) ja pidurite paigaldust (suuremad kettad, 4-ja kolviga supportid).

W124-ja ja R129 pidurid, käändmikud, vedrud ja esistabikad siis sisuliselt bolt on jupid.

http://www.w124performance.com/docs/mb/W124/124_brakes.pdf

http://www.w124performance.com/docs/mb/W124/124_coil_spring_specs.pdf

http://www.w124performance.com/docs/mb/W124/124_swaybars.pdf

Mis reguleeritavasse amortidesse puutub, siis kui sa just mingis võidusõidu sarjas ja erinevatel radadel ei võistle, siis hobi korras asjaga tegeledes ei ole esialgu mõtet sellega pead vaevata. Seda enam, et odavama otsa tundmatute tootjate reguleeritavad amordid ei hiilga just oma omadustega ja reguleering on ilma stendi kasutamata ebaloogiline ja soovitud tulemust mitte andev. Pigem osta alustusex mingid kvaliteetsed mittereguleeritavad amordid (Bilstein, KW) ja ringrajal juhitavuse muutmisex katseta erinevate rehvirõhkudega. Sama kehtib mõnes mõttes ka reguleeritava kõrgusega vedrude osas, sest sisuliselt reguleerid sa kõrguse vaid üx kord paika ja peale seda väga enam ei muuda. Vedru jäikuse muutmisex pead niikuinii vedru välja vahetama. MB-l saab vedru kõrgust timmida vedrupatjade paxusega.



RE: W201 190E Rajapäeva vedrustus. - Agent007 - 04-02-2018

Aitähh asjaliku vastuse eest.


RE: W201 190E Rajapäeva vedrustus. - hents99 - 04-02-2018

http://en.intraxracing.nl/

Suhtkoht ainuke, mida julgeks proovida. Teevad custom komplekti...

H&R kit tasuks vb ära proovida. Python kunagi pani oma Evo 1 alla ja ringiaeg paranes tublisti. Timmida sai vist ainult reboundi? Kliirensit mitte.

Usast saad sellist kraami, millega low-liferitega(loe: no-lifer) koos parklas suitsupakke stange all pildistada...

Mul on kusagil pdf klasse 1 juppidega, mida w201’le pakuti.
Sealt saaks ka ideid...