Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz Eesti Klubi (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Foorum: Vaba teema (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? (/showthread.php?tid=47581)



Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - Werewolf - 26-12-2017

Ostsin hiljuti ühe auto, mille passi on Eestis esmasel registreerimisel ARK-i poolt sisestatud tootmisaastax 1996, kuigi auto enda tootmisaasta on 1989. Eelmine omanik üritas korra seda muuta, kuid sattus ametniku otsa, kes ei tahtnud midagi kuulda ARK-i poolsest eximusest ja oli kõike muud kui abivalmis.

Minu plaan olex minna esindusest läbi ja tellida neilt VIN koodi alusel mingi paber, mis tõestax antud auto tegelikku tootmisaastat ja siis minna maanteeametisse mõne abivalmis ja mõistliku ametniku juurde ja lasta auto õigete andmetega minu nimele ümber kirjutada.

Lisax on antud autol tehtud ka mootorivahetus teist marki auto mootori vastu (1.6 vs 2.0T), kas keegi tunneb mõnda maanteeameti tehnokontrolli spetsialisti, kellega arutada, et mis tingimustel antud ümberehitus legaalselt passi kantax? Või on see liigne peavalu, arvestades, et auto on aastaid Eestis arvel olnud ja korduvalt ülevaatusi läbinud, ilma et keegi liigseid küsimusi esitanud olex?


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - Ott - 26-12-2017

Minu kutsikaga oli samalaadne juhus. Vanas sinises passis oli aastaks märgitud vist 1988, reaalsus on aga 1983.

Kohaliku ARK büroo esindaja tuli siis mu autot kiibitsema, kuna auto oli arvelt maas siis pidi ta seda niivõinaa tegema. Vaatas kõiki turvavöösid, kõigil oli tootmisaasta 1983, see andis talle piisavalt põhjust järelepärimine teele saata. Väidetavalt pidi tehnoosakond hakkama asja Mercedese esinduse kaudu uurima, minu kannatus lõppes peale ühte kuud ilusaid kevadisi ilmasid. Keegi ei helistanud ega teavitanud mind millestki, läksin uuesti kohale uurima, et mille taga protsess seisab. Ilmselt oli asi lihtsalt ära unustatud, sest peale mõningaid telefonikõnesid ning ootamist saadi vast poole tunniga kusagilt nõusolek aastaks ikka 1983 kirjutada uude passi.

Minu soovitus on seega selline, et las nad ise uurivad kust vaja seda väljalaskeaastat, kuid vajadusel tuleta seda neile tihedasti meelde.


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - stihl - 26-12-2017

Aastaarvu muuta vast on lihtne, VIN-idest ja asjadest tuleb see ju välja.

Aga see teist marki mootor ajab neil küll juhtme kokku; siis ei oska seda isegi keegi tuttav seal kuidagi vormistada. Sest selline tegevus pole ju lubatud, kui tehas ise seda sinna kunagi peale pole pannud.

Ma kunagi uurisin 2,0 Ford Capri`t et kas sinna saaks ameerika Fordi viieliitrise V8 peale vormistada, siis selgus, et hädaga saab, kuna kuskil L-Aafrikas neid isegi on sellise versioonina täitsa ametlikult toodetud. (Capri Perana nime all)
Aga vastasel korral läeb juba "omaaehitatud" alla ja nad ei viitsi tegeleda.

Pigem las tegelevad ainult aastaga ja muu jääb nagu on.

.


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - v6sa - 26-12-2017

Mis on asja eesmärk?

Legaliseerida, et oleks õige?
Või maandada võimalikud probleemid illegaalse mootori ilmsikstulekul?

Valmistusaastaga on lihtne: tuleb minna kohale ja panna nad fakti ette. Ega nad ei taha oma vigu tunistada, kuid valmistusnumbri järgi saab valmistusaja kätte. Seda tuleb neilt lihtsalt vasturääkimist mittesallival toonil nõuda.

Mootorivahetusega on kurvem lugu. Kui see pada pole mudelikohane, siis läheb ümberehituse alla koos kõigi sellest tuleneva keemiaga. Rusikareegel: võimsuse- ja kaalu kasv on limiteeritud ja heitmete eritus ei tohi suureneda. No 1983 aasta autol vast ei suureneWink

Kokkuvõtteks: ei ole ei lihtne ega odav. Aga on tehtav eeldusel, et jätkub tahtmist. Tutvusi selleks küll vaja ei ole.


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - shed - 26-12-2017

esmareg käib ju teh passi? vôi ei? tootmisaasta on täitsa ükskôik ju


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - MB Shop - 27-12-2017

(26-12-2017, 11:52 PM)shed Kirjutas: esmareg käib ju teh passi? vôi ei? tootmisaasta on täitsa ükskôik ju

Täpselt nii, teoorias on võimalik ka arvele võtta 2018 aasta W124




RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - 124STD - 27-12-2017

(26-12-2017, 09:35 PM)v6sa Kirjutas: Kokkuvõtteks: ei ole ei lihtne ega odav. Aga on tehtav eeldusel, et jätkub tahtmist. Tutvusi selleks küll vaja ei ole.

Tutvustega alati lihtsam Eusa_whistle


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - Werewolf - 27-12-2017

(26-12-2017, 09:35 PM)v6sa Kirjutas: Mis on asja eesmärk?

Legaliseerida, et oleks õige?
Või maandada võimalikud probleemid illegaalse mootori ilmsikstulekul?

Valmistusaastaga on lihtne: tuleb minna kohale ja panna nad fakti ette. Ega nad ei taha oma vigu tunistada, kuid valmistusnumbri järgi saab valmistusaja kätte. Seda tuleb neilt lihtsalt vasturääkimist mittesallival toonil nõuda.

Mootorivahetusega on kurvem lugu. Kui see pada pole mudelikohane, siis läheb ümberehituse alla koos kõigi sellest tuleneva keemiaga. Rusikareegel: võimsuse- ja kaalu kasv on limiteeritud ja heitmete eritus ei tohi suureneda. No 1983 aasta autol vast ei suureneWink

Kokkuvõtteks: ei ole ei lihtne ega odav. Aga on tehtav eeldusel, et jätkub tahtmist. Tutvusi selleks küll vaja ei ole.

Kaalu, kubatuuri ja heitmetega vast väga probleeme ei ole, aga võimsusega on sootux teised lood kui nad seda väga täpselt uurima hakkavad, nii et esialgu piirdun vist tootmisaasta õigex muutmisega. Kui peax kunagi maanteeameti/tehnoülevaatusega probleeme tekkima, ex siis peab hakkama uuesti uurima, kuidas ja kelle kaudu asi formaalselt vormistada.

Selle tootmisaasta koha pealt oli vist algul probleeme ülevaatusel, ülevaatuseonud vaatasid, et masin ja passis olev tootmisaasta ei klapi. ARK-i ametnik, selle asemel, et tootmisaasta passis ära muuta, lisas kuhugi andmebaasi tehnoülevaatuse tarvis märkme, et tehnilises passis olevale tootmisaastale ei tasu tähelepanu pöörata. Ju siis selline variant oli lihtsam.


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - nordrainbow - 27-12-2017

(26-12-2017, 02:58 PM)Werewolf Kirjutas: Ostsin hiljuti ühe auto, mille passi on Eestis esmasel registreerimisel ARK-i poolt sisestatud tootmisaastax 1996, kuigi auto enda tootmisaasta on 1989. Eelmine omanik üritas korra seda muuta, kuid sattus ametniku otsa, kes ei tahtnud midagi kuulda ARK-i poolsest eximusest ja oli kõike muud kui abivalmis.

Minu plaan olex minna esindusest läbi ja tellida neilt VIN koodi alusel mingi paber, mis tõestax antud auto tegelikku tootmisaastat ja siis minna maanteeametisse mõne abivalmis ja mõistliku ametniku juurde ja lasta auto õigete andmetega minu nimele ümber kirjutada.

Lisax on antud autol tehtud ka mootorivahetus teist marki auto mootori vastu (1.6 vs 2.0T), kas keegi tunneb mõnda maanteeameti tehnokontrolli spetsialisti, kellega arutada, et mis tingimustel antud ümberehitus legaalselt passi kantax? Või on see liigne peavalu, arvestades, et auto on aastaid Eestis arvel olnud ja korduvalt ülevaatusi läbinud, ilma et keegi liigseid küsimusi esitanud olex?

Tegelen praegu ühe üksikkorras valmistatud sõiduki vormistamisega, uurinud siit ja sealt, samuti kontakteerunud erinevate ametnikega. Kokkuvõttes kõige ammendatavat infot olen saanud MNT tehnoosakonna spetsialistilt hr. Alar Hansovilt, tel 6201337. Nimi ja number avalikult kättesaadav, nii et ei tohiks probleeme olla. Võid küsimuse esitada, ehk saad targemaks...




RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - Werewolf - 27-12-2017

Tänud nordrainbow, see on väga kasulik informatsioon.


RE: Kas kellegil on maanteeametis mõnda asjalikku ja mõistlikku tuttavat ametnikku? - Werewolf - 14-06-2019

Jõudsin antud teema vahepeal juba ära unustada, kuid kirjutan nüüd, kuidas minu saaga kulges.

Aastaarvu muutmise sain MNT büroos eelmine aasta tehtud, kuid asi ei kulgenud päris viperusteta. Nimelt ametnik (tore asjalik vanem härrasmees), kes mu probleemiga tegeles, saatis päringu tehnoosakonna spetsialistile, kes uuris esindusest andmete paikapidavust. Tehnoosakonna spetsialist unustas aga selle info MNT ametnikule tagasi saata, nii et asi sai uuesti liikuma alles minu küsimise peale, kuigi algselt lubati minuga ühendust võtta. Kinnitus saadud, et auto on tõesti varem toodetud kui passis olev number, pidin autoga kohale minema, et ametnik saax andmete muutmise tarvis kerenumbritest pildid teha. Siis kui mul oli võimalik kohale minna, oli antud ametnik puhkusel ja parasjagu kohal olev ametnik (viisakas naisterahvas) ütles, et tema ei tea asjast midagi, et tulgu ma järgmine päev, siis on härrasmeest asendamas teine ametnik. Läxin siis järgmine päev uuesti kohale sama jutuga, et selline auto ja selline mure ja kinnitus saadud, et vaja vaid pildid teha ja saab ümber vormistada ning mulle öeldi taas, et ei teata asjast midagi, et tulgu ma järgmine nädal, siis on minuga tegelenud härra taas tööl.

Kuna käin Soomes tööl ja viibin Eestis tavaliselt korra kuus või harvem, läx kogu protsessiga aega mitu kuud. Lõpux said õnnex need pildid ikka tehtud ja andmed vormistatud, kuid härrasmehest ametnikule mainides, et teised ametnikud ei saanud piltide tegemisega hakkama, ta mind ei uskunud.

Ju vast olex need ülejäänud ametnikud saanud pildistamisega hakkama küll, aga ilmselgelt ei viitsitud sellise asjaga tegeleda.

Mootori koha pealt ma parem ei hakka ametnikke torkima, kuni sellex tungivat vajadust ei teki ning üritan hoida madalat profiili (mis antud autoga pole just lihtne ülesanne).