Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: W123 M102.920 klapivahede reguleerimine (/showthread.php?tid=46698)



W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - kaupo51 - 09-08-2017

Tere

Mootor M102.920 ehk 2 liitrine bensiini tarbiv mootor aastast 1981.
Kas sellel mootoril klapivahede reguleerimine on midagi väga erilist (võrreldes näiteks mosse klappide reguleerimisegaEusa_angel)?
Nõuab mingeid spets tööriistu ja vahendeid?
Ilmselt võiks ühtlasi ära vahetada ka klapikambrikaane tihendi?
Kui suur on külma mootori sisselaske- ja väljalaskeklapi vahe?

Sellised küsimused siis.
Kaupo


RE: W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - stihl - 10-08-2017

Mosset ma ei tea, aga regull peaks olem lihtne nagu poldi ja kontramutriga nookuritel ikka.
Ainuke asendamatu tööriist - lehtkaliiber.

[Pilt: m102-quergraphik.jpg]

Mina olen sellised alati tehase lubatust kõige väiksema pannud.

.




RE: W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - kaupo51 - 10-08-2017

Suhtlesin tuttavate inimestega Silberauto Pärnust ja sain nende käest saksakeelse pdf formaadis tehasejuhendi.
Eeldan, et kui seal on kirjas klapivahe, siis peaks olema tegu ikka reguleeritavate klappidega.


RE: W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - kaupo51 - 27-08-2017

Tänaseks klapid reguleeritud.
Ega seal miskit keerulist ei olnud. Õhupuhasti maha. Õhupuhasti kummipuksid olid pooleks (kolmest kaks). Need sai ka vahetatud.
Klapikambrikaas maha. Klappide reguleerimine oli kontramutri ja ristpeaga kruvikeeraja abil. Klapivahed panen ka kirja. Äkki läheb mõnel vaja. Külm mootor inlet 0,15, exhaust 0,3.
Selgus, et vahetamist vajab veel ketitald. Tald ei maksa palju, Febina täitsa saadaval.
Nüüd siit küsimus (stihl äkki teab). On see väga suur ja ajamahukas töö? Tald tuleb üles välja?

Veel üks asjasse otseselt mittepuutuv küsimus. Kas Stromberg 175 CDT karburaatorile on veel täna kuskilt võimalik saada mingit remontkomplekti?


RE: W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - kaupo51 - 27-08-2017

(27-08-2017, 03:34 PM)onu_siim Kirjutas: Esinduse kaudu saad - Saksamaal saadavus täitsa olemas, ebay-s on, ilmselt allikaid veel, kui otsida.
Volvo ja Saab kasutasid 175CD ja 175CD2-e, millele on k6ike saada. Ainult kui palju nad erinevad CDT-st, pole aimugi.

Kas sul on karburaatori rem.komplekti OE number mulle anda?




RE: W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - stihl - 28-08-2017

Igasugu asju ju veel saab, osta palju tahad: http://zenithcarb.co.uk/carburettor-kits/cd-stromberg-rebuild-kits.html

Variante on neli lehte, ise pead õige välja otsima.
Sel jupil on üks väga hea omadus: väike saatmiskulu. (sisuliselt ümbrik ju.)
Ja ära usu nendepoolset nutulaulu, et selleks on kaks rekkat vaja rentida; mingi tavaline Royal Mail (a`la = nende Eesti Post) täitsa sobib.

Kindlasti on ebay neid kitte kah täis.

P.S. Tallavahetust kahjuks täpselt ei tea. Aga guugelda ja saad kohe teada.
Mina võtaks selle eest ketikaane ikkagi maha (vahel on plokikaane poltidest see võimalik) ja vaataks kogu selle jama üle. Põhja saab ju ka pisut alla lasta või hoopis eemaldada?
Ega selline töö pole seksimine, et kohe veelkord tahad teha.Eusa_dance

.


RE: W123 M102.920 klapivahede reguleerimine - kaupo51 - 28-08-2017

Vaatasin, et sellel antud lingil otseselt 175 CDT karburaatorit kirjas ei olnud.

Ma ise eeldan, et klapikambrikaas maha ja tald võiks üles välja tulla. Eest midagi lahti kiskuda ei ole vaja. Kas sel mootoril saabki üldse eest mingit kaant ära võtta? Ma ise ei plaaninud seda tööd tegema hakata. Täna ostsin uue ketitalla ja töö lasen teha Ilbos Autogrupil (neil ei ole pikka järjekorda). Võrdluseks. Täpselt nädal tagasi panin aja kinni õlivahetuseks MB Abisse ja järjekord oli 3 nädalat. Mõnel firmal läheb väga hästiSmile