Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 190E 2,0B 1983 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Teema: MB 190E 2,0B 1983 (/showthread.php?tid=46433)

Lehed: 1 2 3


MB 190E 2,0B 1983 - secman - 04-07-2017

Peale talvist jäärajasõitu tekkis kange tahtmine taas omada üht vana head autot, millel saab ise käike vahetada, vändaga aknaid keerata ja kus ei ole ühtegi juhiabi.
Kriteeriumiks olid bensiinimootor, manuaalkast ja võimalikult originaalilähedane seisukord. Lõpuks õnnestus ka midagi sellist leida. Tegemist on1983.aastal ilmavalgust näinud isendiga mis oma vanuse kohta on ikka üsna kõbus. Roostet leidub vaid tagumiste koobaste kaartel mis tõenäoliselt tuleb ükspäev välja vahetada. Põhi, kapotialune ja pagasiruum on põhimõtteliselt roostevabad. Mootorist ei tule suitsuraasugi ning kogu käiguosa tundub mõnusalt tihe, nagu ka uksed, mis sulgedes teevad sellist häält nagu nad tõenäoliselt 34 aastat tagasi tehasest tulles tegid. Kõik see toetab odomeetril ilutsevat läbisõidunäitu 206000 km. Loomulikult on ka mõningaid vigu, kuid arvestades auto vanust on need tühised pisiasjad. Häirivaim on vahetatud peaülekanne - kiirusel 100 km/h on pöörded 3000 rpm peal. Aga kuna maanteel pikki otsi pole plaanis läbima hakata, siis elab üle. Plaan selle autoga lastele autosõit selgeks õpetada ja talvel ise lustimas käia. Ning eks elu näitab mis tast edasi saab.


RE: MB 190E 2,0B 1983 - indrek - 04-07-2017

Yees, lahe. Siis on jäärajal konkurenti ka saada Smile


RE: MB 190E 2,0B 1983 - v6sa - 04-07-2017

(04-07-2017, 01:30 AM)secman Kirjutas: ...
Häirivaim on vahetatud peaülekanne - kiirusel 100 km/h on pöörded 3000 rpm peal.
...

Vastupidi - lühem peaülekanne teeb pilli äkilisemaks.Ninja

Igati väärt tegu. Pilte ka saama? Eusa_drool


RE: MB 190E 2,0B 1983 - Werewolf - 08-07-2017

Kui saladus pole, siis kust kandist ja millise hinnaga sellise maasika leidsid? Ja mõni pilt antud autost olex tõesti kena vaadata.


RE: MB 190E 2,0B 1983 - Mike22 - 08-07-2017

Kas on see hõbedane soov.ee kuulutusest?


RE: MB 190E 2,0B 1983 - secman - 11-07-2017

Kas ta nüüd just maasikas on, aga minu jaoks oma hinda väärt igal juhul.
Vaatasin veel Maanteametist väljavõtet, viimase 12 aastaga on auto läbinud vaid 14000km
Üks lisa on ikkagi ka - elektriline katuseluuk - mis toimib nagu siidi.
[Pilt: 26375-MB190E_esinurk.JPG]
[Pilt: 83927-MB190E_taganurk.JPG]
[Pilt: 37995-MB190E_uksest.JPG]
[Pilt: 64625-MB190E_seest.JPG]




RE: MB 190E 2,0B 1983 - Ott - 11-07-2017

Vägev ost, minuarust oli ka see hind väga hea.


RE: MB 190E 2,0B 1983 - v6sa - 12-07-2017

Veluuristmed? Soojendused toimivad ka? Nupud konsoolis näikse igatahes olema.

Sile asi näib olema.Eusa_angel


RE: MB 190E 2,0B 1983 - secman - 13-07-2017

(12-07-2017, 08:34 AM)v6sa Kirjutas: Veluuristmed? Soojendused toimivad ka? Nupud konsoolis näikse igatahes olema.

Sile asi näib olema.Eusa_angel

Veluur jah. Kui kellegil on tagumisi peatugesid, võib pakkuda.
Nupud on aknatõstukite omad, keegi on vist konsooli kunagi miskipärast vahetanud.



RE: MB 190E 2,0B 1983 - Priit - 13-07-2017

Vägev! Thumbsup


RE: MB 190E 2,0B 1983 - v6sa - 14-07-2017

(13-07-2017, 12:06 AM)secman Kirjutas: ...

Nupud on aknatõstukite omad, keegi on vist konsooli kunagi miskipärast vahetanud.

Hehe, meil on SEL samamoodi 6x elektriaknanuppudega.

Kas kutsikal on need lülitid täitsa ühendamata, või on kasutusel mingi kavala dzüdeemi juhtimiseks?


RE: MB 190E 2,0B 1983 - HotPapa - 18-07-2017

Esimest korda näen w201'l veluurist istmeid, see on väga haruldaneThumbsup


RE: MB 190E 2,0B 1983 - secman - 19-07-2017

Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile
(18-07-2017, 12:10 PM)HotPapa Kirjutas: Esimest korda näen w201'l veluurist istmeid, see on väga haruldaneThumbsup

Ses mõttes kurb kuulda, sest ega siis vist tagumisi peatugesi lihtne leida pole.
Või sobivad ka 124 omad sinna äkki ?


(14-07-2017, 09:05 AM)v6sa Kirjutas:
(13-07-2017, 12:06 AM)secman Kirjutas: ...

Nupud on aknatõstukite omad, keegi on vist konsooli kunagi miskipärast vahetanud.

Hehe, meil on SEL samamoodi 6x elektriaknanuppudega.

Kas kutsikal on need lülitid täitsa ühendamata, või on kasutusel mingi kavala dzüdeemi juhtimiseks?

Pole sinna alla piilunud veel, eks paistab, kui konsooli saan ja vahetama hakkan.






RE: MB 190E 2,0B 1983 - Werewolf - 19-07-2017

(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?


RE: MB 190E 2,0B 1983 - secman - 19-07-2017

(19-07-2017, 10:50 PM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?

No ise ei ole proovinud, aga nii Joonas Lesvenist ütles, kaks tundi olla pusitud sellega.



RE: MB 190E 2,0B 1983 - Werewolf - 20-07-2017

(19-07-2017, 11:33 PM)secman Kirjutas:
(19-07-2017, 10:50 PM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?

No ise ei ole proovinud, aga nii Joonas Lesvenist ütles, kaks tundi olla pusitud sellega.

Ok, eeldatavasti nad teavad mida teevad. Ma lihtsalt ei ole veel isiklikult kokku puutunud ühegi Mercedesega, millel roolikarp tuntavalt kulunud olex. Tavaliselt on ikka kuskil muudes komponentides lõtkud sees, näitex rattalaagrites või pendelhoova puxides, rooliotstest rääkimata. See muidugi ei tähenda, et kulunud roolikarbiga autosid ei existeerix, aga ma suhtun alati skeptiliselt kui keegi tuleb rääkima kulunud roolikarbist ennem kui esisillas kõik detailid välja vahetatud on.

Antud juhul peab vist ikka Lesveni diagnoosi usaldama, neil kogemust rohkem kui mul.



RE: MB 190E 2,0B 1983 - secman - 20-07-2017

(20-07-2017, 11:09 AM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 11:33 PM)secman Kirjutas:
(19-07-2017, 10:50 PM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?

No ise ei ole proovinud, aga nii Joonas Lesvenist ütles, kaks tundi olla pusitud sellega.

Ok, eeldatavasti nad teavad mida teevad. Ma lihtsalt ei ole veel isiklikult kokku puutunud ühegi Mercedesega, millel roolikarp tuntavalt kulunud olex. Tavaliselt on ikka kuskil muudes komponentides lõtkud sees, näitex rattalaagrites või pendelhoova puxides, rooliotstest rääkimata. See muidugi ei tähenda, et kulunud roolikarbiga autosid ei existeerix, aga ma suhtun alati skeptiliselt kui keegi tuleb rääkima kulunud roolikarbist ennem kui esisillas kõik detailid välja vahetatud on.

Antud juhul peab vist ikka Lesveni diagnoosi usaldama, neil kogemust rohkem kui mul.

Esisillas sai köik puksid ja otsad vahetatud, aga roolikarp sai nii kinni, et häirib otsejooksu, seega tuleb ümber teha




RE: MB 190E 2,0B 1983 - secman - 29-12-2019

Kutsikas kenasti kasutuses ja võib isegi öelda, et igapäevaselt. Nimelt sai tütar load kätte ning sõidab sellega hea meelega. Auto sai temalt ka uue nime - Nööp.
Kuna Nööp hakkas köhima, sai ta koju toodud ja üle vaadatud. Vahetusse läksid küünlad, küünlajuhtmed, rootor ja jagajakaas. Nüüd käib jälle nagu maasikas.


RE: MB 190E 2,0B 1983 - secman - 01-08-2020

Väike korrastamine peale kolme aastat.
Hammerite värvitoon on 1:1-le Eusa_whistle

[Pilt: 99369-6AAAC3C0-BB62-498A-ABA9-576727AC68C9.jpeg]


RE: MB 190E 2,0B 1983 - Werewolf - 02-08-2020

Veljevalik on äge ja sobiv. Juhul kui pole veel tehtud, siis soovitan käiguhoovastiku kõik kummipuxid vahetada pronksist või delrinist treitud puxide või kuulliigendite vastu, ma enda 16v-l kunagi vahetasin ja vahe on ikka nagu öö ja päev, ennem oli käigukang kui tallesaba, nüüd on täiesti konkreetne ja lõtkuvaba. Hents võib sama kinnitada, originaalis on tolle ajastu MB manuaalkasti käiguhoovastik ikka üsna lödi, kuna selles nii palju pehmeid kummipuxe, eriti kui need aastate jooxul ära kulunud on.

Kui tahad võin siia teemasse pronkspuxide mõõdud kirja panna, need peax mul kuskil kaustas alles olema. Hents oskab vast kuulliigendite mõõdud öelda, kui soovid varraste otsa hoopis need panna, kangi enda jaox on ka 2 puxi tarvis. Vb on ta nõus sulle ka mingi raha eest kõik vajalikud jupid müüma, aga ma pole kindel kas tal on neid varux ja kas viitsib neid juurde teha, seda peab Hentsilt endalt küsima.

Aga kinnitan, et manuaalkastiga sõitmise mõnu suurendab see parendus märgatavalt. Juba su 2017 aasta salongipildilt on näha, et puxid kulunud ja kang ei asetse sirgelt keskel, vaid on viltu. Usun, et kangi puxid on täitsa ribadex nagu minu autol olid.

Siin teemas on näha, missugune MB käigukangi konstrukstioon on:

http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/373964-w201-w124-5-speed-shifter-refurbishment.html

Piisab kui vahetada välja käigukangi alla jääva kahvli 2 puxi ning käiguhoovastiku ja kasti vahele jäävate varraste puxid (või asendada need kuulliigenditega), muu seal nii märkimisväärselt ei kulu ja loxu tekita. Kuigi antud teemas vahetati ka kahvel ja plastkorpus välja, siis tõenäliselt pole see vajalik.