Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander (/showthread.php?tid=46158)

Lehed: 1 2


W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 23-05-2017

Olen pidevalt siin foorumis lugenud teiste inimeste autode ja nende arengute kohta ja lõpuks otsustasin ka enda Mercedes Benz w123e kohta teema teha.
Auto kohta alustuseks niipalju, et ostetud sai auto endale esimeseks sõiduvahendiks ning algselt polnud plaani autot nii põhjalikult korda tehagi, kuid peale ostu selgus, et nii kere kui ka põhi oli nii läbi omadega, et väikeste parandustega asja korda ei saa.
Seega otsustasin taastada kogu auto kere ja teha korda teadaolevad tehnilised vead.

W123-e andmed
Mark: Mercedes benz W123 230e
Väljalaske aasta: 1984
Läbisõit:271435(Nii on kirjas spidokal...)
Mootor: 2,3 Bensiin, 100kw
Värvus: Kollane
Lisavarustus:põhimõtteliselt puudub
Muud: riidest korralik sisu, kõik jupid mis peavad on autol olemas ja küljes.
Vead:Tehnilise poole pealt ei oska täpselt midagi öelda kuna pole saanud autoga väga sõita ja pole seega ka probleeme olnud. Kere poole pealt enam ei tohiks vigu olla. Hetkel on all 14" plekid, on olemas ka 15" taastatud valud, mille nimesid ei tea, kui keegi oskab öelda mis nende nimi on oleks tänulik.
Plaanid: Hetkel pole autol all summutajat, kuna see on keevitamisel, ning veel on plaanis vahetada kütusetoru lähiajal. Plaanis on veel ka auto madalamaks teha, kuidas? seda veel mõtlen. Üheks paaniks on ka suuremate velgede soetamine. Kindlasti on veel plaane aga nendest räägin jooksvalt teema käigus.

Iseendast nii palju, et olen 17 aastane 11 klassi õpilane kes huvitub mersudest ja teistest autodest.

Teema alustuseks panen pilte oma autost ja tehtud töödest. Ei hakka pikka juttu iga pildi juurde kirjutama, kui kellelgi on küsimusi siis vastan meeleldi.

Pildid:
[Pilt: IMG_3226.JPG]
Esimene pilt peale auto ostu, ei tundu nagu oleks halvas seisukorras kuna oli värskelt üle värvitud ja sellega vead ära peidetud.

[Pilt: pohjaparandus_2.jpg]
Võrdluspildid põhjaparandusest ja heliisolatsioonist.

[Pilt: IMG_3329.JPG]
tagaakna ääre parandus.

[Pilt: IMG_3346.JPG]
tagatiiva parandus

[Pilt: IMG_3077.JPG]

[Pilt: IMG_3102.JPG]
krunditud auto

[Pilt: IMG_3130.JPG]
Pilt peale põhivärvi peale kandmist

Pildid autost hetkel:
[Pilt: IMG_3334.JPG]
[Pilt: IMG_3584.JPG][Pilt: IMG_3582.JPG]
[Pilt: IMG_3575.JPG][Pilt: IMG_3554.JPG][Pilt: IMG_3585.JPG]

Pilte on veel väga palju, kui kellelgi on täpsem huvi võin veel pilte saata.[/php][/quote]
Enamus töödest on tehtud ka ülevaade minu 11 klassi uurimistöös, kui kellelgi on huvi võin ka seda jagada.





RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - Mike22 - 24-05-2017

Tubli!


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 24-05-2017

Hetkel otsin suunatulede releed, kui kellelgi on pakkuda siis oleks soovi.


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - Taffinaff - 24-05-2017

Tubli töö tehtud ja mis mulle veel meeldib, värv...kollane sobib w123-le. On kohe hästi silmatorkav tibu Eusa_angel Thumbsup


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - Lahekas - 24-05-2017

Esimesel pildil teised esituled. Miks need ära vahetasid? Või lihtsalt meeldivad sulle endale ümmargused rohkem? Tegelikult sul juba auto aasta selline, et tehasest tuli kandiliste tuledega. Mina eelistan ka pigem kandilisi, sest need on veidi värskemad ja ilusamad. Üldse veidi hübriid - puitrooli oled ka asendanud vanema tüübi rooliga.

Endal jäi silma veidi häirima, et ka karbid oled kollaseks värvinud. Võib olla sulle endale jälle meeldib, aga mina kui enda oma korda tegin, võõpasin karbid mustaks. Ei ole nii kirju - uks kollane, ukse all liist must ja karp jälle kollane.

Suunatulerelee ei tohiks ju väga eksootiline ja kallis asi olla, et seda uuena osta ei saaks? Või olen ma "kolme" maailmast veidi juba maha jäänud?

Aga muidu ämbriga rispekti. Tore, et veel hinnatakse vanatehnikat. Mina alustasin ka 17 aastasena oma esimese W123-ga. Oli kihvt aeg. Aeg ajalt mõlgutan ikka mõtteid, et krt ostaks jälle mõne. Enne oma garaazi muretsemist aga kahjuks pole mõtet..


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 24-05-2017

(24-05-2017, 05:13 PM)Lahekas Kirjutas: Esimesel pildil teised esituled. Miks need ära vahetasid? Või lihtsalt meeldivad sulle endale ümmargused rohkem? Tegelikult sul juba auto aasta selline, et tehasest tuli kandiliste tuledega. Mina eelistan ka pigem kandilisi, sest need on veidi värskemad ja ilusamad. Üldse veidi hübriid - puitrooli oled ka asendanud vanema tüübi rooliga.

Endal jäi silma veidi häirima, et ka karbid oled kollaseks värvinud. Võib olla sulle endale jälle meeldib, aga mina kui enda oma korda tegin, võõpasin karbid mustaks. Ei ole nii kirju - uks kollane, ukse all liist must ja karp jälle kollane.

Suunatulerelee ei tohiks ju väga eksootiline ja kallis asi olla, et seda uuena osta ei saaks? Või olen ma "kolme" maailmast veidi juba maha jäänud?

Aga muidu ämbriga rispekti. Tore, et veel hinnatakse vanatehnikat. Mina alustasin ka 17 aastasena oma esimese W123-ga. Oli kihvt aeg. Aeg ajalt mõlgutan ikka mõtteid, et krt ostaks jälle mõne. Enne oma garaazi muretsemist aga kahjuks pole mõtet..

Esituled said tõesti omal soovil vahetatud, karbid on nyydseks mustaks tehtud, see keskmine pilt oli enne karpide värvimist . Puit rool sai vahetatud kuna sellega nägi spidokat kuni 40ni ja siis uuesti nägi 120 pealt oli ebamugav...




RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 30-05-2017

Kas keegi oskab soovitada mingig lehekülge, kust saaks suunatule releed osta?


W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - .Alar. - 30-05-2017

Kas sel suunatulerelee ohutulede lülitiga ühes tükis pole? Netis mitmeid kirjeldusi, kuidas on piisanud kontaktide puhastamisest jms, et suunatuled tagasi saada


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 31-05-2017

(30-05-2017, 10:08 PM).Alar. Kirjutas: Kas sel suunatulerelee ohutulede lülitiga ühes tükis pole? Netis mitmeid kirjeldusi, kuidas on piisanud kontaktide puhastamisest jms, et suunatuled tagasi saada

Ühes tükis ei ole, see on eraldi seal käigukangi taga, olen ise ka näinud neid ühes tükis koos ohutulede lülitiga aga jah mul on eraldi ja teistsugune veits.



RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - Lahekas - 31-05-2017

Uuri, kas tegutseb veel:
http://mersuosad.ee/index2/



RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - stihl - 01-06-2017

(31-05-2017, 08:56 AM)anderander4 Kirjutas: mul on eraldi ja teistsugune veits.


Kas midagi taolist?

[Pilt: 0008211063.jpg]


A0008211063


.




RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 01-06-2017

(01-06-2017, 08:50 AM)stihl Kirjutas:
(31-05-2017, 08:56 AM)anderander4 Kirjutas: mul on eraldi ja teistsugune veits.


Kas midagi taolist?

[Pilt: 0008211063.jpg]


A0008211063


.

Jah midagi sellist



RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - stihl - 01-06-2017

(01-06-2017, 11:02 AM)anderander4 Kirjutas: Jah midagi sellist

Siis ajab ju suvaline 4€ maksev 4-ja otsaga relee asja ära.
49 - sisend
49a - väljund
31 - mass
C2 - indikaatori pirn

Kas lühikesed üleminekud teha ümmarguselt lapikule või kui originaalsust säilitada ei taha, siis vana pistik juurelt maha ja uued emased 6,3mm klemmid külge.

.




RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - marts777 - 01-06-2017

VEMO V30-71-0002 löö otsingusse, tundub et mõnest neti-poes on veel saadaval.


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 02-07-2017

Uuendan üle pika aja teemat, relee on uus soetatud ja suunatuled sain tööle, summutaja on alla pandud, piduriklotsid/torud ja voolikud on vahetatud ja pidurid õhutatud.
sai ka hiljaaegu soetatud omale suuremad veljed, nimelt ostsin Borbet T 17 tollised veljed, esimesed veljed on 8,5 laiad ja tagumised 9,5. Veljed on muidu korralikud, aga on äärekivi kahjustusi, mida sooviks lasta parandada aga seda tulevikus.(Tean, et kõigile ei meeldi, kui klassiku alla panna sellised veljed aga hetkel oli see minu soov, muidugi läheb auto natuke madalamaks, kui ta hetkel on, sest muidu on ta nende velgedega nagu traktor Big Grin)
[Pilt: IMG_5928.JPG]

On tekkinud ka üks probleem, nimelt tahab auto sooja mootoriga käima minemiseks pikalt käitamist, samas külma mootoriga läheb käima nagu unelm. Kui kellelgi on mõtteid soovitusi või on sama asjaga kokku puutunud oleksin nõuannete eest väga tänulik.



RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - anderander4 - 12-07-2017

Ikka pole leidnud lahendust selle käivitamise kohapealt, kunagi nägin kellegi teema all sama probleemi aga enam ei leia ülesse, kui keegi oskab viidada oleks tänulik.


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - stihl - 13-07-2017

Teemat ma ei tea, aga eeldades, et tegu on K-jetiga, panen sulle uuesti üles meie maakeelsest K- piiblist vastava lõigu:

[Pilt: IMGP0943.JPG]

See on aastast 1994, aga ega sealt edasi selle K-ga miskit uut pole juhtunud...Eusa_angel


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - soo - 13-07-2017

(12-07-2017, 05:25 PM)anderander4 Kirjutas: Ikka pole leidnud lahendust selle käivitamise kohapealt, kunagi nägin kellegi teema all sama probleemi aga enam ei leia ülesse, kui keegi oskab viidada oleks tänulik.

Mul kunagi c124 oli analoogne häda ja probleemiks osutus miski tagasilaske klapp - vähemalt diagnostiku jutu järgi. Aga enne osteti auto käest, kui jõudsin seda lappima hakata.


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - Verner2 - 17-07-2017

Ise olin täpselt samasuguse käivitusprobleemiga hädas. Probleemi põhjus oli lisaõhk. Vaata pritsepea all olev kummist detail kriitilise pilguga üle. Mõrad, lahtine lõdvikuklamber on märksõnad, mida otsida. Mina lasin eetrit peale sisselaske piirkonda ja pöörded tõusid ning oli selge kust viga otsida. Muidugi kütusepumba surve ja tootlikuse võid ka üle mõõta. Külmalt annab WUR klapp ja lisapihusti lisakütust peale, aga soojalt see puudub ning sealt tulebki mittekäivitumine.


RE: W123, 230e, 1984, sedaan - Ander - Lahekas - 18-07-2017

Pihustid võivad ka üheks vea põhjuseks olla. Kusevad peale käimist pütid täis. Pikemalt seistes aurustub kütus ära, kuid mõni aeg peale sõitmist ei taha käima minna.