Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB S124 2.2td 87a. 124STD - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Teema: MB S124 2.2td 87a. 124STD (/showthread.php?tid=45120)



MB S124 2.2td 87a. 124STD - 124STD - 31-01-2017

Sai sel suvel ostetud mu esimene S124. Omanik oli vanem mees, kes oli tuttava tuttav ja elas naaber külas. Teadsin mittu aastat et tal seisasb ilus roheline Mercedes-Benz garaazis ja iga suvi me tavaliselt arutasime seda hinda ja see suvi saime lõppuks kaubale.
Tehasest veeres auto välja 3.0 bensiini mootoriga, kuid eelmise omaniku käes jäi see seisma kuna mootor suri ükskord välja ja käim enam ei läinud.
Mina proovisin ka seda käima saada, vahetasin pritsepea ära aga käima seda ei saanud ja ega ma väga ei pingutanud kuna oli niiguni plaan diisel mootor vahele panna.
Saigi suve lõppus vahele pandud 2.5d mootor, selle tarbeks sai ostetd doonor auto, mis oli narva kriminalilt konfiskeeritud ja kohtutäituri poolt maha müüdud.
Doonor auto
[Pilt: 39322-IMG_20160705_131057.jpg]
Korralike pilte universaalist ei ole, siin üks pilt kui bensu mootor juba maha tõstetud.
[Pilt: 65572-IMG_20160803_145545.jpg]
Kõigr parem selle universaali juures on see et sees on roheline nahk sisu, ilma puiduta, mis on täiesti kulumata. Istmed pole ära vajunud ja uksed sulguvad väga kergelt. Esitulede kojamehed töötavad. Samutu meeldib et ta on väljast sellist veidrat rohelist värvi.
Lisan mõned pildid mootri vahetusest
Doonoril mootor maas
[Pilt: 87344-IMG_20160718_171857.jpg]

[Pilt: 79494-IMG_20160718_201744.jpg]

[Pilt: 39986-IMG_20160803_144829.jpg]

[Pilt: 83844-IMG_20160803_145521.jpg]

Diisel mootor peal
[Pilt: 37467-IMG_20160803_190928.jpg]

Summuti keevitus
[Pilt: 52686-IMG_20160804_181251.jpg]

Sai kõik kokku pandud, ARK-s ümber vormistatud ja umbes kaks kuud sõidetud. Kõik oli hea peale selle et auto ei läinud edasi. Käivitus oli hea, heli oli hea, ei suitsenud ega ei puterdanud, aga küttust võttis palju ja edasi ei läinud.
Ja nii saigi üks hommik 2.5d maha tõstetud ja maha müüdud. Järgmiseks sai hakatud kokku panema 2.2td mootorit, kuid sellest juba järgmises postituses.


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - k2igukast - 31-01-2017

Miks 2.5 ei turbotanud?


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - 124STD - 31-01-2017

(31-01-2017, 11:23 PM)k2igukast Kirjutas: Miks 2.5 ei turbotanud?

Sest sellel oli mingi imelik küttuse pump, millel ei saanud küttust juurde keerata. Ja 2.2-l on plokikaane hingamine ka jub parem, pealegi oli mootor endal parajasti olemas.


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - Rainiskoop - 01-02-2017

Mis pump ja turbo tuleb?


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - 124STD - 02-02-2017

Bmw 325 tds-i turbo ja 2.0d küttuse pump läks külge, originaal plunzeritega kuid küttet kaks tiiru peale keeratud.


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - 124STD - 18-04-2017

Autot ei jõudnud vahepeal väga palju teha kuna olin kuuaega norras tööl. Enne minekut panin autot nii palju kokku et saaks proovisõitu teha kuid käivitus oli halb ja minek oli ka väga viltes. Keerasin küttust veel tiiru juurde(kokku 3 tiiru) kuid minekut ikka polnud ja suitses väga kõvasti. Teine probleem on et mootor läheb keema, vahetasin termostaadi ära, ikka läks keema. Siis avastasin et jahutus radikas on mõra, vahetasin selle ära kuid ikka läks keema. Siis võtsin termostaadi üldse vahelt ära kuid ikka mootor kees samas oli suur radikas täiesti külm. Nüüd lähebki uus veepump külge. Samuti sai ostetud erx000 käest küttuse pump millega tema sai enda autost 127kw. Loodan et küttuse pumba ja veepumba vahetusega praegused probleemid lahenevad.


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - 124STD - 05-07-2017

Jätkan sealt kus pooleli jäi.
Veepump sai ära vahetatud, kuid mingit kasu sellest ei olnud ja nüüd oli juba jahutus süsteemis surve ka veel sees.
Otsustasin et lihtsam osta uus doonor auto, millel korralik mootor peal, kui olemas olevat remontida. Saingi doonor auto 230 euroga.
Uuele mootorile läks külge erx000 käest saadud küttepump, millel sees 6mm plunserid, OM606 lühemaks lõigatud väljalaske kollektor, BMW 325td 85kw turbo. Turbo ja kollektori vahele tegin vahetükki millega viisin turbo ülespoole ja ettepoole. Sisselaske kollektor on originaal 2.2d oma, karteri tuulutus augud kollektoris sulgesin poldi, keermeteibi ja silikoni abil.
Sain esimesest korrast mootori ilusti tööle.
Mootori kokkupanemisel panin külge ka tutika termostaadi, kud sellega ei läinud suur radikas ikkagi soojaks, kuigi mootor temp oli 95 kraadi. Läks vana termostaat külge ja probleem lahenes, nüüd läheb suur radikas päris varakult juba soojaks, mis on ka hea sest olen raske jalaga ja mootor on nigunii koguaeg piisavalt soe.
Hetkel puhub turbo 1.1bar, mida on vähe, kuna erx000 sõitis poole suurema turboga ja 1.3bar-i.
Auto kokku panekuga oli päris kiire, kuna oli plaan sama autoga minna eurotrippile. Nädalaga sai siis mootor ära vahetatud ja käima pandud, sisselaske toru aretatud, gaasitross meisterdatud, keretööd tehtud, pahteldasin ja värvisin esimesed tiivad, stange ja tagumise juhipoolse tiiva. Vahetasin veel lisaks esimesed vedrud ära, kuna olid 3.0 benzuka omad ja esiots oli liiga kõrgel. Vahetusse läksid ka õõtsad, kuna sarniirid olid läbi, peale seda käis ka sillastendis.
Peale seda sõitis auto juba päris hästi. Minekut on ja kütte kulu on on umbes 6-7L vahel. Nädal aega sai kodus sõita, katsedata(500km sai sõidetud). Sai lisatud veel ette sundjahutuse jaoks elektri ventikas. Külge läks w210 kliima ventikad ja lülitus käib salongist nuppuga. Toimib väga hästi. Viimase asjana vahetasin veel nivoo vedrustuse kõrguse reguleerimis kraani ära, kuna auto kõrgus ei püsinud paigal vaid pidevalt vajus alla ja siis järsku hüppas ülesse. Peale regulaatori vahetust püsib auto koguaeg ühel kõrgusel.

[Pilt: 62879-IMG_20170529_094804.jpg]

[Pilt: 49744-IMG_20170526_110543.jpg]
Õhufilter nüüdseks uus.
[Pilt: 95343-IMG_20170602_000048.jpg]

[Pilt: 78498-IMG_20170602_000102.jpg]
Karteri tuulutuse tõin voolikuga välja, esimese ratta juurde.
[Pilt: 74886-IMG_20170613_193953.jpg]
Roostes kohad liivapritsisn, rooste muundur, klaaskiud pahtel, tavaline pahtel, täite krunt ja värv. Kuna aega nappis siis ei olnud võimalust augud ära keevitada.
[Pilt: 88452-IMG_20170601_095009.jpg]

[Pilt: 37557-IMG_20170603_010805.jpg]

[Pilt: 93667-IMG_20170603_010814.jpg]

[Pilt: 96727-IMG_20170603_010825.jpg]

[Pilt: 94996-IMG_20170603_202728.jpg]

[Pilt: 76425-IMG_20170603_202740.jpg]

[Pilt: 27885-IMG_20170603_202844.jpg]

[Pilt: 57239-IMG_20170603_202850.jpg]

[Pilt: 86932-IMG_20170604_221429.jpg]

[Pilt: 75323-IMG_20170606_102906.jpg]
Järgmine hommik alustasime reisi
[Pilt: 52949-IMG_20170613_190214.jpg]

Praeguseks sõidetud juba 7500km ja siiani peab auto ilusti vastu. Et üks postitus liiga pikk ei tuleks, siis järgmises postituses räägin kuidas läks eurotripp, lisan pilte sellest ja kirjutan mis plaanid edasi autoga on.




RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - wiltss - 23-07-2017

2.5 TD turbo ei puhugi üle 1.1 bari. Tdsi turbo on võimeline rohkemaks.


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - k2igukast - 24-07-2017

(23-07-2017, 10:15 PM)wiltss Kirjutas: 2.5 TD turbo ei puhugi üle 1.1 bari. Tdsi turbo on võimeline rohkemaks.
Loll jutt. Smile



RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - wiltss - 26-07-2017

(24-07-2017, 12:41 PM)k2igukast Kirjutas:
(23-07-2017, 10:15 PM)wiltss Kirjutas: 2.5 TD turbo ei puhugi üle 1.1 bari. Tdsi turbo on võimeline rohkemaks.
Loll jutt. Smile

Jutt käib bmw turbost. Intercoolerita variandil on väiksem turbo ja sõbral oli wg pime ning üle 0.9 bari ei tootnud. Mul om602-l käis seier 1.1-ni. Lõtk oli minimaalne.


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - Eero_S - 26-07-2017

M51 TD turbo on võimeline rohkemaks, kui 1.1bar'i. M51 TD tehaserõhk on 0.9bar'i, TDS'il 1.2bar'i. Sealt turbost saab 2 bar'i ka kätte, kui tahta, iseküsimus on juba see, kas see mõistlik on.


RE: MB S124 2.2td 87a. 124STD - k2igukast - 26-07-2017

(26-07-2017, 10:28 AM)wiltss Kirjutas:
(24-07-2017, 12:41 PM)k2igukast Kirjutas:
(23-07-2017, 10:15 PM)wiltss Kirjutas: 2.5 TD turbo ei puhugi üle 1.1 bari. Tdsi turbo on võimeline rohkemaks.
Loll jutt. Smile

Jutt käib bmw turbost. Intercoolerita variandil on väiksem turbo ja sõbral oli wg pime ning üle 0.9 bari ei tootnud. Mul om602-l käis seier 1.1-ni. Lõtk oli minimaalne.

Pole kütet pole ka rõhku pehmelt öeldes.