Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W123, 200d, 1982 - 190hans - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (http://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: W123, 200d, 1982 - 190hans (/showthread.php?tid=44808)



W123, 200d, 1982 - 190hans - 190hans - 28-12-2016 07:49 PM

Mark: Mercedes-Benz
Väljalaskeaasta: 200d
Läbisõit: 505 000
Mootor: OM615.940
Värvus: weizengelb / nisukollane
sisu: olive stoff
Lisavarustus: katuseluuk, kärukonks

Tervist, kaua aega olen seda foorumit sirvinud ja nüüd tekkis idee enda uuest autost siia teema teha.
Masin sai toodud tuttavalt, kellel ma teadsin juba ammu, et kuskil tal selline seisab. Auto oli seisnud 10 aastat garaažis ja seisma jäi selle töttu, et külmalt ei tahtnud tööle minna. Huvi pärast sai auto köie otsas töölegi tõmmatud ja suure tossu saatel ta podisema hakkaski. Masin ise oli üllatavalt vaikne ilma kolinate ja liigse lärmita. Sisugi on korralik ja ilma aukudeta, kuigi see auto on taksot kunagi sõitnud. Kere vajab tegemist, aga olen palju hullemaid näinud.

[Pilt: 24870981c5f108_t.jpg]

Pilt tehtud hetk peale garaažist välja tõmbamist. Lähiajal lisan pilte juurde


Viimastel päevadel olen uurinud, miks auto ei käivitu. Sisselaskekollektorit eemaldades avastasin, et kolmanda silindri kanal oli pigist peaaegu umbes. Teistes silindrites sellist nähtust polnud. Lisaks oli veel kolmanda silindri eelsüüteküünal kahtlane (hõõgub ainult keerme poolt), kuigi takistus oli 0,8 nagu teistelgi. Täna jõudsingi arvatavasti kogu vea põhjuseni, milleks on teistmoodi pihusti. Teistel pihustitel peal kirjas 115bar, aga sellel 135 lisaks oli pihusti ksp poolne ava teistsugune kui teistel pihustitel.

Üldiseid plaane selle auto kohta ei oskagi õelda. Üritaksin suveks korda saada, aga lubadusi ei anna. Madalaks ei lase ja toonklaasi ei pane


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - nostromo - 28-12-2016 10:18 PM

W123 on äge. Edu!


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - v6sa - 29-12-2016 12:18 AM

(28-12-2016 07:49 PM)190hans Kirjutas:  ...
Viimastel päevadel olen uurinud, miks auto ei käivitu. Sisselaskekollektorit eemaldades avastasin, et kolmanda silindri kanal oli pigist peaaegu umbes. Teistes silindrites sellist nähtust polnud. Lisaks oli veel kolmanda silindri eelsüüteküünal kahtlane (hõõgub ainult keerme poolt), kuigi takistus oli 0,8 nagu teistelgi. Täna jõudsingi arvatavasti kogu vea põhjuseni, milleks on teistmoodi pihusti. Teistel pihustitel peal kirjas 115bar, aga sellel 135 lisaks oli pihusti ksp poolne ava teistsugune kui teistel pihustitel.
...

Ilus auto, hoia seda.

Malmpada tahab kindlasti uusi hõõgküünlaid ja pihustiotsi. Viimaste vahetus küsib siis pihustistendi, et surved paika saada. Kes seda saare peal teha mõistab, ei oska öelda. Häda on ka mandri peal - vana kooli mehed kantakse järjest ära ja noored ei taha ilma äpita asju näppida...


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - Veskioja - 29-12-2016 11:10 PM

Mu arust 123 ja 126 ongi just ühed kõikse vingemad,varsti tuleb siis nagi lehele keretöödest mahukas pildi seeria


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - tomm49 - 31-12-2016 01:53 AM

135 bar avanemisrõhuga peaks olema turboka pihusti, 115 bar vabalthingava oma tehasest. Aga kindlasti pole see mittekäivitumise põhjuseks. Eusa_think Confused


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - 190hans - 02-01-2017 09:57 PM

keretööd pean ette võtma jah, aga kindlat aega sellejaoks planeerinud veel pole.
Lähiajal otsin kuskilt lehtkaliibrid ja katsun klappe reguleerida. Vahed pidid olema vist sisselaskel 0,15 ja väljalaskeklapil 0,35 ?


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - 190hans - 27-01-2017 10:35 PM

Eelmine nädal reguleerisin klapid ära kusjuures seda täiesti tavaliste 14 lehtvõtmetega. Täna panin huvi pärast kõik jälle kokku ja proovisin starterit. Ime kombel hakkas peale paari starteripööret asi tuksuma. Reguleerimata klapid olidki ilmselgelt mootori suurim viga. Hetkel veel mootor käib veidi ebaühtlaselt ja külmalt ajab tihedat valget tossu välja.

Lähiajal katsun lisaks veel pihustid Tallinna vedada ja need koolis pihustipressiga üle vaadata. Loodan et otsik on sama, mis seal.

Täna pikemat tiiru tehes avastasin, et spidomeeter ka ei tööta. Lähemalt uurides selgus, et spidomeetri tross katki. Sõidu ajal panin ka puhuri tööle, et see klaasi pealt niiskuse ära puhuks, aga minu õnnetuseks sain lisaks soojale õhule ka suure pahmaka tolmu näkku.

[Pilt: IEh2Hi.jpg]
väike pilt ka tänasest sõidust


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - 190hans - 05-05-2017 01:16 PM

Vahepeal palju vett merre voolanud. Auto on ka kahjuks enamus aega seisnud. Korralikud pihustid sain enda eelmise auto OM601 mootorilt. Peale seda tuksub masin palju paremini.
Töin nüüd ka viimased detailid endale alexP käest. Need külge keeran siis peaks auto olema komplektne ja võib suve nautida. Senikaua olen jaanipäevani praktikal.

[Pilt: 54559-20170326_183608.jpg]

Värskendasin tuleplastikud, iluvõre ära ja panin tähe ette. Natuke häiris see helehall plastik, kui stangeplastid on mustad. Spidomeetri jaoks tellisin hiinast LEDid, sest need nii tuhmid ja kuskilt lugesin, et pidid aitama. Katuseluugi tuulesuunaja panen siis tagasi, kui katuseluugisüsteemi korralike detailidega kokku kruvin.


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - 190hans - 08-09-2017 10:16 AM

Suvi sai läbi ja vahepeal sai autot natuke aega sihtotstarbeliselt kasutatud. Esimene kuu kulus auto ehitamisele. Keegi eelmistest omanikest oli teibi ja pahtliga keretöid teinud auto vasakus tagaosas ja tagatulede all.
Vahetasin rooliotsad nii sisemised kui ka välimised ja mingisuguse õõtsa esiratta kohal. Piduritele paigadasin remontkomplektid uute silindritega, sest vanad olid kinni jäänud. Peasilindris pidin millegipärast mansette kaks korda vahetama ja arvan, et sain esimest korda veidi vales möödus mansetid. Uued said ka kõik filtrid ja õlid.
Jubedalt häirib praegu väljalase, mis on mingite suvaliste autode osadest kokku pandud. Mercedes-Benz oma see küll pole ja kuigi auto on üsna kõrge, siis mingi osa sellest sumpsist käib kruusateedel mõnikord vastu teed.
Keegi on kunagi selle auto põhja ka lappinud ja eemaldanud igasuguse müraisolatsiooni- talla all on riie ja riide all plekk. Millalgi peaks pigimatti jalgealla toppima.

[Pilt: 35355-20170629_122327.jpg]
[Pilt: 58767-20170629_122350.jpg]
[Pilt: 43787-20170629_122400.jpg]
[Pilt: 98774-20170707_102133.jpg]
[Pilt: 67333-20170707_113518.jpg]
[Pilt: 93264-20170726_093157.jpg]
[Pilt: 53498-20170804_195503.jpg]
[Pilt: 98528-20170804_195602.jpg]
[Pilt: 49762-20170804_195638.jpg]
[Pilt: 56923-20170821_211306.jpg]

Suvel pole küll mandrile jõudnud, aga külastasin naabersaari Hiiumaad ja Muhumaad. Mõned toredad inimesed isegi lehvitasid kui nägid kollakat mersut mõõda vuristamas. Kokku sai läbitud ligi 3000km ja keskmine kütusekulu 7,8l/100km.
Autoga pole mingeid törkeid olnud, aga jahutussüsteemi peaks üle vaatama, sest kohapeal tiksudes hakkab temp tõusma.


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - 190hans - 14-06-2019 12:05 PM

[Pilt: 29863-IMG_20190430_121813_450.jpg]


See aasta alustasin sõitmist juba aprillist. Iga päev vuran Tallinnas tööle ja tagasi ja mõnikord käin Saaremaal ka. Kummaline lugu selle autoga on see, et Tallinnas linnas sees on paagi keskmine 7l sajale, aga pikki otse sõites läheb isegi üle 8. Huvitav tähelepanek on ka see, et mul ees kundepool massiivne antenn. Google näitab, et aint taksodel vist nii.
Jätkuvalt otsin rohelist (olive) käetuge ja juhi põlvede kohale plastikut. Pihusteid enam ei otsi, sest nendega külmalt suitsedes kannatab sõita küll. Hetkel niigi kaalun kapoti alla om601 mootorit, mis mul niisama vedeleb kodus.


RE: W123, 200d, 1982 - 190hans - Werewolf - 14-06-2019 10:17 PM

Viisakas masin! Antud mootor peab kõvasti vaeva nägema, et seda suurt ja rasket keret korralikult liigutada, nii et see 8 on vist üsna normaalne number.