Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W123 restaureerimine - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: W123 restaureerimine (/showthread.php?tid=4138)

Lehed: 1 2 3 4 5 6


W123 restaureerimine - Lahekas - 26-02-2007

On siis 123 mudel, aastast 83, mootor 2.0, manuaal kast.
Kavas vanake natuke korralikumasse olukorda viia ja seoses sellega on tekkinud mõned küsimused, kuna ise ei ole avastanud veel moodust, kuidas teatud osad ära võtta ja ära vahetada. Peaks mainima ka, et üldse esimene suurem ettevõtmine autode juures, seepärast ka natuke abi küsin.
Nimelt esiteks: Kuidas armatuurlauda vahetada? Kus on kinnitused ja mis selleks lahti tuleb võtta? Kujutan ette, et A-piilarite polsterdused tuleb maha võtta..aga kuidas need lahti tulevad, tõmmates? Vana armatuur on pragunenud ja kole.. uus on olemas, vahetamisevaev.
Süütelukk. Pole hetkel täies osas, on nagu poolikult. Võimalik auto kruvikeerajaga käima pannaShy. Oletan, et kui armatuur ära, ei ole selle külge panek just kõige keerulisem..?
Seejärel, uste sisemised lingid. Kolm neljast on omadega suhteliselt läbi. Kuidas neid vahetada, on mingeid imenippe?
Siis, käigukast. Teiselt kolmandale vahetades nagu mõnel hetkel ragiseb kergelt. Kas asi käigukasti õlis? Või on mõni kala sees?
Läbisõiduks on masinal kuhugi 400 tuhande kanti, kuna on suht palju eluea jooksul seisnud. Selle aja peale kindlasti midagi on mootoris ka vahetamist vaja. Mis peab mercedestel kauem vastu, mis mitte?
Vahel mootor ka detoneerib, kuid sellejaoks on juba plaan olemas minna diagnostikasse ja süüte ja muud asjad korda teha lasta.
Ning nüüd kõige suurem kala auto juures. Tagumine parem tiib on mõlkis. Nüüd on dilemma. Kas osta uus tiib ja ära vahetada või vana üles taguda. Vana näeb küll väga nutune välja. Uue panemisega jälle probleem, et vaja rellakaga vana ära lõigata ja uus asemele keevitada. Jälle töö, mille suhtes puudub kogemus.
Lisaks muud nipet-näpet nii kere kui veermiku kallal. Mõned üksikud rooste kolded ja esimene parem vedru vaja vahetada.
Suured tänud nendele, kes viitsivad vastata ja aidata. Mida rohkem abi, seda edukamalt üks vana ja ilus masin paremas olukorras ringi veerema hakkab.
Ei ole siit foorumist kõiki vanasid teemasid veel läbi jõudnud otsida, kuid teen seda veel, seega ärge pahandage, et ei otsi :tongue:


RE: W123 restaureerimine - Virolainen - 26-02-2007

1. Armatuuri eemaldamine praegu välitingimustes vöib tähendada hulga plasti juppide purunemist!!
2. A pilari liistud tulevad kruvikaga kangutades, profi vötetega eip purune a tösiselt kui sul eip ole + 15 c ei tasuks seda köike kiskuda, jäljed jäävad maha
3. Köigepelat vast a pilarite plastik, siis kölari katted maha siis alumised esiplastikud pölvede eest, sealt pääred keskkonsooli kylje vaipadeni, siis tasapisi keskkonsool.. ja siis veel kuskil12 - 16 mutikat peidus ja vastu vaatab jube hunnik trosse ja juhtmeid. Mötle häste järgi mis teed, märgista teibiga ja kirjuta peale mis on mis, mudu raske kokku panna pärast, kaugemale ma polep lännu. Eriline ettevaatus keskkonsooli nuppudega, pöhi puruneb kergelt- selline kausike seal
4. Ukselinkide vahetus suht lihtne- met äär ukse luku ymbert ära, ukse käepidemed kruvid peidus seal sees, siis kruvikas vahele ja kanguta ukse papid lahti, ettevaatlikult, plastik tyyblid peaks kröps lahti tulema - osa nendest vöib olla purunenu - varu kannatust ja doonar ukse papid kust neid vötta.  Avamise lingid kinni ukse kyljes kruvidega eip ole probleem.
5. ETTEVAATUST! juhi ukse papp tyleb lahti kangida tyyblitest JA TÖSTA yles, mudu löhud tavaari sahtli kinnituse- see on ukse plekis oleva eelndi taga kinni - oste tömme tähendab katkist sahtlit.
6. Jäta keevitamine viimaseks vöimaluseks, tapab korrosiooni kaitse kihi keevise ymber ja seda peaageu vöimatu originaal kondensiooni taastada(?) - täpne teave puudub, vast targemad pajatavd- kylmtsinkimine??
7. Kere paneelide eemaldamisel ole valmis moraalselt rasketeks vaatepiltideks, seda eip tea keegi kuipalju mida seal peidus.
8. Enne pöhjalikku renoveerimist vaata yle tagavedrude ylemised otsad ja korrosioon nende ymber.. ja tagumised palgid samas piirkonnas. tavaliselt köige hullem seal..
Rohkem tarka eip oska pajatada..
jöudu


RE: W123 restaureerimine - Heinar - 27-02-2007

Kui pead lingi all silmas triklit , mida sikutades uks avaneb- seal trikli taga selline õhuke plastikust kate mis tuleb ära võtta.Siis saab alles ligi kruvile mis raami kinni hoiab.Kas sellest avast ka triklit ennast vahetada sai või tuli kogu polster maha võtta, ei mäleta.
Kui sidur ilusti lahutab, siis nähtavasti sünkronisaator õhtal(võib-olla ka hammasrattad).Sõida kuni ennast segama hakkab, laiali laguneda ei tohiks seal küll midagi.Lihtsalt jäta siduri vajutuse ja 3 sisse lükkamise vahele mõni lisasekund ja saadki palju vähema raginaga(või ilma) hakkama.Mootor jõuab nii madalamatele pööretele minna.
Soovitaks ka klapikambrikaane alla piiluda, kuda keti olukord on.


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 12-03-2007

Upitaks veidi teemat, kuna projekt on nüüd käsile võetud. Armatuuri olen lahti kiskunud nii palju, kui jõudnud olen. Ja siit tekkis ka uus küsimus: Kuidas käib tulede lüliti armatuuri seest välja? Maadelnud küll ühte ja teistpidi. Tuleb lüliti teatud asendisse keerata? Samamoodi olen natuke hädas kõrvalistuja istme väljakiskumisega, kuna sealsed kronsteinid on nii tobedalt kinni pandud, et mutritele ei pääse mingi imega ligi mitte ühegi riistaga..
Siis.. ei kujuta üldse pilti ette, kuskohas võivad armatuuri kruvid olla.. kogu armatuuri ja keskkonsooli juhtmerägastik ja muu on ikka jalust rabav.

Aga põhiline ikkagi, kuidas tulede lüliti ära käib?


RE: W123 restaureerimine - Kalev - 12-03-2007

Tõmbad selle lüliti ära küljest ja siis seal all on suur mutter, mis vaja ära keerata.


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 18-03-2007

Nii.. oleksin tänulik kui keegi oskaks visata mulle W123 elektriskeemi, mis puudutab keskkonsooli. Nimelt ventilaatori ja soojenduslülitite valgustus puudulik. Viga? Müsteerium, ei leia kuskilt. Kui skeemi ei saa, võib olla oskab keegi kirjeldada, kust need tuled üldse toite saavad?


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 18-03-2007

Aa.. mis veel. Et võtaks ühe mercedese romula aadressi ka pealekauba. Aitäh!


RE: W123 restaureerimine - tank - 18-03-2007

Kadaka tee 86a all keldris on juba palju palju aastaid lammarit peetud.
Ja tasub lugeda MB foorumit -varuosad-.Sealt olen isegi abi saanud.


RE: W123 restaureerimine - Heinar - 18-03-2007

Eks ikka reostaadist kellade juures ja töötavad koos kellade valgustusega.


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 01-04-2007

Nii, kuna lähiaegadel asja Tartusse ja Tallinna Kadaka teele veel jõudnud ei ole, siis oleksin tänulik, kui keegi viskaks mõne aadressi, kus võiks Tartus olla sellised huvitavaid kohti, kust saada osasid W123le. Viimase matsuga on veel vaja uut süütelukku ja ka musta kindalaeka luuki, lisaks mõndadele pisasjadele, mis küll kuskilt kätte saab. Ja samas oleks süüteluku kohta küsimus.. Kas süüteluku peale kirjutatud numbrite kolm esimest numbrit peaksid tähendama sõiduki kere mudelit? Sest minu süütelukul on nendeks kolmeks esimeseks 126.. ja sai kunagi nähtud 123 süütelukku, mis küll oli diisli oma, kuid erines tunduvalt..


RE: W123 restaureerimine - Heinar - 01-04-2007

Need esimesed numbrid vihjavad tõesti kere mudelile.Diisli süütelukk peab pumpa juhtima vaakumiga, sellest ka erinevus.


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 01-04-2007

Ühesõnaga mul siis vaja 126 süütelukku ilmselt..
Aga no see selleks. Vajaks ikkagi mõnda aadressi Tartu linnas Smile


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 20-04-2007

Nii. Edeneb auto. Keevitused tehtud kust vaja. Järgmine nädal hakkan pigimatiga põhja ja uksesisemusi katma, seejärel juba interjöör sisse. Nüüd aga küsimus tihendite kohta. Tallinnas Kadaka teel ei olnud tol hetkel, kui käisin tihendeid saada ja uued pidid hingehinda maksma. Vanad näevad üsna käsnad välja juba ja kasutegur olematu. Kellegil ei vedele kodus tihendeid 123le? Ja kust üldse saaks sellele murele lahenduse ?


RE: W123 restaureerimine - Janter - 20-04-2007

no sul on suht kaks varianti kui sa tahad oma masinale saada korralikke tihendeid:
a) käid uurid romulates ja äkki joppab, et saad veidi paremad juustud kui sul praegu seal ustevahel lehvivad... või siis ka ei saa..
b)ostadki need "hingehinda" maksvad tihendid ära. Kallid nad on, sest tihendeid B'osadena ei tehta.
Sinu lohutuseks võin öelda ainult seda, et kupee kerega 123'ele on nad veel kallimad...


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 20-04-2007

Nojah, eks ta nii ole. Aga nimelt on see hingehind kostunud mulle kõrva, et vot on näed kallid, aga summat ei ole. Täpsest uue tihendi hinnast on aimu?


RE: W123 restaureerimine - Janter - 20-04-2007

oleneb millist tihendit sa silmas pead... eks iga tihend on eraldi ostetav..
Saada kasvõi mb varuosadesse (kadaka teele) mail ja küsi täpselt järele..
Eeldatavasti saad koos joonistega ilusa vastuse...


RE: W123 restaureerimine - vaatamind - 20-04-2007

ladu24-s jäid mulle mingid tihendid silma ja hind kõikus kuskil 700 krooni ringis.


RE: W123 restaureerimine - Lahekas - 22-04-2007

Täpselt nii. 690 eeku tüki eest. Ma laon nüüd siia nimekirja asju, mida vajaksin/võiks olla auto juures. Et kui kellegil pakkuda, siis võiks karjuda.
*puitrool
*käetugi ette
*ustetihendid siis, kui kellegil midagi korralikumat on..
*iluliist tagumisele paremale tiivale(sedaan)
*äkki on kellegil pakkuda puidust keskkonsooli ja käigukanginuppu?
*uus karbuss ilmselt, kui on midagi, mis töötaks.
*süütelukk W126 oma (bensiin). Sellega muidugi häda ei ole, võin ka teha autole nupuga käivituse, mis vb isegi oleks stiilsemSmile.
Samuti võiks nõu anda värvi osas, kas on mõtet valget säilitada või värvida hõbe-metallikuks nagu vahepeal meeles mõlkus. Palju terve auto värvimine koos pahteldamiste ja eeltöödega üldse maksma võiks minna? Pole nimelt kuhugi veel sattunud, kus värvitakse ja seepärast ei ole aimugi hindadest...


RE: W123 restaureerimine - väikevend - 23-04-2007

Tahtsin omal ka 123-e värvida lasta, küsiti 25 000. Selle sees ainult väline värvimine ilma jubinaid küljest võtmata. Tutvuste kaudu saab kindlasti odavamalt.


RE: W123 restaureerimine - Janter - 23-04-2007

eks oleneb ka millist värvi kasutatakse jms aga kui kusagile mõnda "oma käppa" vahele lükata pole siis eks ta ikka maksab jah..