Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? (/showthread.php?tid=39598)



MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - voolavvesi - 21-07-2015

MB 280GE siis on 150hp (M110) mootor. Sama mootor vana S klassi peal on 30hp vorra erksam 180hp. Oskab keegi loetleda, mis osad peaksin hankima voi ümber tõstma, et see puuduv 30 kw tagasi saada? Rahvusvahelisest foorumist mingeid andmeid leidsina aga ikkagi...Võib ka seda motot pakkuda kui on korralik!
55yheksa30yks95


RE: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - arts24h - 21-07-2015

Kas lihtsam ei oleks m104 162kw sinna asenduseks panna.


RE: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - hents99 - 21-07-2015

(21-07-2015, 06:56 PM)arts24h Kirjutas: Kas lihtsam ei oleks m104 162kw sinna asenduseks panna.

Oleks....teine asi on käigukastis, mis vaja ka vahetada, sest M110 mootoril on starter teisel pool jne.

Tegemist on väga vastupidava ja head põlemiskambrit omava mootoriga.

Kas surveaste on sama, mis S klassil oleval mootoril? W116 pead S klassi all vist silmas, W126 sai juba uuema mootori vist. Tulenevalt surveastmest ja erinevast kasutusalast võib olla erinev ka kommutaator ehk süütenurk on erinev.

Sisuliselt on 2 asja, millest sõltub mootori dünaamika: Dünaamiline surveaste ja kogu süsteemi voolavus...

Ehk kui surveaste on sama, siis järgmiseks on nukkvõllid, klappide mõõdud jne. Kollektorite erinevus jne.

30hp pole eriti tagumikuga tuntav vahe muidugi, mille pärast pead vaevata. Pelgalt number, mis võibolla ei anna rahu.

Kui jõust puudu jääb, (Päris kindlasti jääb, alla 200kW/400Nm G on paras uimps) siis turbo või keerulisem ja ebaefektiivsem variant ehk kompressor on kõige odavamad võimalused.

Miskipärast on see mootor tehtud 800+hp talutavaks, aga ülelaadimine on puudu Eusa_doh
Raiskamine.


Btw. Ega tegemist pole 4-ukselise musta (värskelt värvitud) G`ga, mis oli varem valge? Ruuduline salong jne?



RE: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - voolavvesi - 22-07-2015

Jep... ma ise arvasin ka, et lihtsalt tükkide vahetamisest ei piisa, et G peal on mootorit kestvuse huvides vähem forsseeritud. Sain lihtsalt kuskilt rahvusvahelisest foorumist mingeid viiteid. Ei taha seda asja liiga kalliks ajada, aga suure rehviga kaotab juba ligi 20% jõudu. Moto ise on heas seisus õige läbisõit 300000 ja turbo peale mõtlesin ise ka...
Hents ma tean et sinu hinnad on üldiselt tummised aga kui kalliks sa seda turbotamise tööd selle mootori puhul hindad (Osad +töö), et oskaks võrrelda... sellel turbotamisel ainult siis mõtet kui tuleks tublisti odavam kui 130kw diisli install või 5,0 v8 install. Nii palju kui olen infot leidnud, siis seda motot turbotatud on aga ei olevat väga lihtne töö. G on mul pikk, viiese manuaal kastiga ja roheline!

(21-07-2015, 08:37 PM)hents99 Kirjutas:
(21-07-2015, 06:56 PM)arts24h Kirjutas: Kas lihtsam ei oleks m104 162kw sinna asenduseks panna.

Oleks....teine asi on käigukastis, mis vaja ka vahetada, sest M110 mootoril on starter teisel pool jne.

Tegemist on väga vastupidava ja head põlemiskambrit omava mootoriga.

Kas surveaste on sama, mis S klassil oleval mootoril? W116 pead S klassi all vist silmas, W126 sai juba uuema mootori vist. Tulenevalt surveastmest ja erinevast kasutusalast võib olla erinev ka kommutaator ehk süütenurk on erinev.

Sisuliselt on 2 asja, millest sõltub mootori dünaamika: Dünaamiline surveaste ja kogu süsteemi voolavus...

Ehk kui surveaste on sama, siis järgmiseks on nukkvõllid, klappide mõõdud jne. Kollektorite erinevus jne.

30hp pole eriti tagumikuga tuntav vahe muidugi, mille pärast pead vaevata. Pelgalt number, mis võibolla ei anna rahu.

Kui jõust puudu jääb, (Päris kindlasti jääb, alla 200kW/400Nm G on paras uimps) siis turbo või keerulisem ja ebaefektiivsem variant ehk kompressor on kõige odavamad võimalused.

Miskipärast on see mootor tehtud 800+hp talutavaks, aga ülelaadimine on puudu Eusa_doh
Raiskamine.


Btw. Ega tegemist pole 4-ukselise musta (värskelt värvitud) G`ga, mis oli varem valge? Ruuduline salong jne?




RE: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - arts24h - 22-07-2015

Diisel on paraku odavam paigaldada. Kuigi turbokas on tunduvalt jõulisem. Diisliga on jällegi see lugu et seda mootorit raske leida ja kes teab mis seisus mootoreid üldse müüakse. Kui just koos autoga ei osta ja proovida ei saa.


RE: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - hents99 - 22-07-2015

M110 turbotamise suurusjärk (ca 4k eurot) on sama, mis modifitseeritud OM606 + 722.6 kast.

Ma ise proovin viimase variandi ära, sest auto on juba originaalis traktor.



RE: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - voolavvesi - 22-07-2015

4k on ikka raju, 130kw roostes E klassi leiab kuskil 1k eest ja töö eest küsib "Uputaja" u. 1,5k. No ma saan aru, et sa lappad mootori lahti ja teed nii, et kõik ka kestma jääks, siiski usun, et ka 2k peaks selle üsna korralikult turbotatud saama... aga tänud vastuse eest eks ma uurin edasi.


RE: MB 280GE 110kw tuunimine Vana S 280 mootori osadega? - hents99 - 23-07-2015

Jah, aga stock 130kw pole just parem kui praegune dünaamika osas.
Ma mõtlesin midagi 300kw 800Nm kanti.