Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W114/W115 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (http://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Uunikumid (/forumdisplay.php?fid=111)
+--- Teema: W114/W115 (/showthread.php?tid=35998)



W114/W115 - massu - 30-06-2014 01:14 PM

Tervist,

Pole MB kohapealt ennist väga kurssi viinud, aga kuna tekkis huvi tuua omale W115 kerega MB, et see ära taastada.
Seega tekkis küsimus, et mis vahe on W114 ja W115 kerel? Piltidel jube sarnased kui mitte öelda, et ongi sama auto :)

Mis asju peaks vaatama W115 juures väga kriitiliselt?
Kuidas üldse varuosa saadavusega Eestis on?

Üldiselt endal tööriistad püsivad käes ning nii mõnigi auto on minu käeläbi vanarauast pääsenud, seega tööd teha ei karda, aga veidike tausta peaks ennem teadma kui selline masin osta :)

Loodan, et tekst ei tulnud väga segane ning keegi võtab vaevaks sellele vastata.

Tänud ette.
Rasmus


RE: W114/W115 - Martti.S - 30-06-2014 03:36 PM

(30-06-2014 01:14 PM)massu Kirjutas:  Tervist,

Pole MB kohapealt ennist väga kurssi viinud, aga kuna tekkis huvi tuua omale W115 kerega MB, et see ära taastada.
Seega tekkis küsimus, et mis vahe on W114 ja W115 kerel? Piltidel jube sarnased kui mitte öelda, et ongi sama auto :)

Mis asju peaks vaatama W115 juures väga kriitiliselt?
Kuidas üldse varuosa saadavusega Eestis on?

Üldiselt endal tööriistad püsivad käes ning nii mõnigi auto on minu käeläbi vanarauast pääsenud, seega tööd teha ei karda, aga veidike tausta peaks ennem teadma kui selline masin osta :)

Loodan, et tekst ei tulnud väga segane ning keegi võtab vaevaks sellele vastata.

Tänud ette.
Rasmus

Kehtib vanade Mersude kuldreegel - Iluvidinad (kroomdetailid) ja salongidetailid on kallid ja raskestileitavad, tehnika suht muretu.

W114 ja W115 on täpselt sama kerega, erinevus on ainult mootoris (W115 on r6 bensumootoritega). Mõlemale masinale tehti 1972. facelift, selle eelsete- ja järgsete autode vahel on detailierinevusi palju.


RE: W114/W115 - Henry - 01-07-2014 08:02 AM

(30-06-2014 03:36 PM)Martti.S Kirjutas:  W114 ja W115 on täpselt sama kerega, erinevus on ainult mootoris (W115 on r6 bensumootoritega). Mõlemale masinale tehti 1972. facelift, selle eelsete- ja järgsete autode vahel on detailierinevusi palju.

No ma ei tea nüüd kas selline rusikareegel ikka kehtib.
Olen näinud W115e nii 2l kui 2,2 diisliga. Tehasest.


RE: W114/W115 - massu - 01-07-2014 08:22 AM

Endal hetkel ka silmapiiril W115 2.0 diisel 40kw...
Aga oskab keegi öelda kas keredetaile saab kusagilt?


RE: W114/W115 - Martti.S - 01-07-2014 10:16 AM

(01-07-2014 08:02 AM)Henry Kirjutas:  
(30-06-2014 03:36 PM)Martti.S Kirjutas:  W114 ja W115 on täpselt sama kerega, erinevus on ainult mootoris (W115 on r6 bensumootoritega). Mõlemale masinale tehti 1972. facelift, selle eelsete- ja järgsete autode vahel on detailierinevusi palju.

No ma ei tea nüüd kas selline rusikareegel ikka kehtib.
Olen näinud W115e nii 2l kui 2,2 diisliga. Tehasest.

Vabandust, minu viga. Ikka W114 on r6 bensumootoritega, W115 on diislid ja pisibensukad.


RE: W114/W115 - v6sa - 01-07-2014 02:36 PM

(01-07-2014 02:23 PM)V@hh Kirjutas:  PS. Võibolla mulle tundub kuid juhitavus oli 115 tunduvalt parem ja stabiilsem kui järeltulijatel 123, 124.

Ja muru oli rohelisem ja õhk puhtam toona...Eusa_angel

Pane 123 alla 175R14 korralikud rehvid ja teed muutuvad imeheadeks;)

Õige on see, et iga mudeliuuendusega on esisild muutunud "kiirteelisemaks", mille tõttu kannatab juhitavus madalatel kiirustel ja kehvemal teel. Tagasild on 11x ja 123 mudelitel sama.

Mis puudutab juppide saadavust, siis kulusad on endiselt müügis, ehisdetailid on laoleiud ja plekid ka shalvasti kuni väga halvasti istuvad tarvikud või originaali viimased. Ehk mida komplektsema kerega isendi leiad, seda vähem peavalu.

Roostega pead niikuinii võitlema.Ninja


RE: W114/W115 - tomm49 - 01-07-2014 11:41 PM

(30-06-2014 01:14 PM)massu Kirjutas:  Mis asju peaks vaatama W115 juures väga kriitiliselt?
Kere/rooste. Odavad on päris otsas tavaliselt. Sul pilte pole sheerida sellest mis sul silmapiiril on? Rolleyes


RE: W114/W115 - massu - 02-07-2014 01:18 PM

Rooste pole minu jaoks hullu...
Aga kahjuks see mis silmapiiril oli läks minema (müügis oli välismaal).
Hetkel otsin siis uut sellise kerega autot.


RE: W114/W115 - onu_siim - 02-07-2014 03:18 PM

Vaata ka lilladekuningriiki, aeg-ajalt on üsna viisakaid isendeid liikvel.


RE: W114/W115 - massu - 02-07-2014 11:01 PM

(02-07-2014 03:18 PM)onu_siim Kirjutas:  Vaata ka lilladekuningriiki, aeg-ajalt on üsna viisakaid isendeid liikvel.

?


RE: W114/W115 - arcar - 03-07-2014 07:49 AM

mul on paar lehte kus kohast saab juppe tellida,kahjuks teises arvutis aga kui huvi siis võin riputada millaski siia,samas mul endal mingeid vidinaid üle ühest projektist !


RE: W114/W115 - urm - 03-07-2014 11:35 AM

Tere!
Oleks Allarist väga kena panna siia mõned hankekohad üles.

Mul on ka pakkuda soovitud auto 114c 280 72a
Osadest on üle uuema tüübi iluvõre sisu, esi stange, mootorikate.

Erinevused uuemal ongi esi stangel asetsev numbrikoht, vanal on kummiriba pikk ja nr koht esipõllel.
Vanal kitsam iluvõre ja mootorikatte kitsam muhk ja seal tulenevalt ka laiemad esi tiiva siseosad.
Uksed kolmnurk klaasiga ja peegel kerel siis vanemal tüübil
Esi tuled vanemal kumerama, sutsuke punnis klaasiga, samuti siledad tagatuled, kuigi avad ja mõõdud kõik samad uuega.
Sisust uuel tuli pehme rool vanal peenike kõva must või valge,
kindlasti midagi ka pea tugedega.

Esineb ka palju ise uuemaks tüübiks ehitatud autosid, oli ju tore oma kuus aastat vanast autost lihtsalt omavahel vahetatavate osadega uus auto saada, eriti kui avariiline esi või tagaots peaks remonti vajama.

Edu kõigile vana auto ostjatele, müüjatele ja loomulikult neile kes suudavad leida aega ja raha, et käsi külge panna auto taastamisel.

Terv. Urmo 52 25 724


RE: W114/W115 - arcar - 04-07-2014 12:07 AM

http://www.autoteile-glauner.de/products-page/8-basis/kraftstoffanlage-strich8basis
https://www.niemoeller.de/w114-en/
http://www.rexbo.eu/mercedes/8-w114-68
millegi pärast olen paljud kustutanud favoriitidest.otsin äkki leian veel midagi
https://www.dbdepot.de/ selline tuli ka meelde


RE: W114/W115 - joodik manev - 04-07-2014 01:09 PM

Tere!

Mina olen oma 107-le asju saanud http://www.sls-hh-shop.de/ lehelt, aga seal pakkub värki ka 114/115 pillidele, ehk on abiks;)


RE: W114/W115 - ainarh - 01-06-2017 02:14 PM

Tere

Plaanis on sõidukorda seada W114 230 1975. Masin umbes kümmekond aastat Prantsusmaalt toodud. Otsin inimest, kes on kogenud nim masina karburaatorite remonti tegema (Zenith 35/40 INAT).

Lisan pildi: [Pilt: 72958-mb_w114.JPG]


RE: W114/W115 - v6sa - 01-06-2017 03:48 PM

Maššaraks, kui paljulubav pilt!Eusa_angel

Sealkandis ei oska soovitadagi. Kilulinnas ikka Hannes, Speedster OÜ.


RE: W114/W115 - nostromo - 01-06-2017 04:34 PM

Väga värske näeb väljaThumbsup


RE: W114/W115 - ainarh - 22-01-2018 04:07 PM

Tere

Otsin W114 mootor M180(.954) temp andurit:

[Pilt: 56874-unnamed.jpg]


RE: W114/W115 - canyondrift - 27-01-2018 10:15 PM

(22-01-2018 04:07 PM)ainarh Kirjutas:  Tere

Otsin W114 mootor M180(.954) temp andurit:
Pakun et W123 andur sobib sama hästi - neid on erinevates autopoodides müügil küll.


RE: W114/W115 - stihl - 28-01-2018 05:26 PM

Mis tast ikka otsida, osta ära ja rahu majas, pole kallis ka.
See on ju ainult kella jaoks.

.


RE: W114/W115 - ainarh - 30-04-2018 08:25 AM

Tere

Ega kellelgi töökorras tagasivooluklappi ei leidu? Sundvooluga toimib küll, aga lekib igast praost.
Leidsin saksast poe, aga hind krõbe: https://www.db-teile-koeln.de/shop/w114-w115/einspritzanlage-vergaser-kraftstoffanlage/ - Rücklaufventil


RE: W114/W115 - stihl - 30-04-2018 09:06 AM

Ei saanud aru. See Rücklaufventil on ju puhtalt mehaaniline?

Tegin ükspäev üht R6 Opelit, millel ka see INAT 35/40, sel polnud küll mingit tagasivooluklappi. Ei olnud sellist kohtagi, kuhu teda panna ja kõik bensu jõi vabalt ära.
Elektriga käib üks teine klapp, aga see pole tagasivoolu vaid tavaline tühikäigu shut-off valve.
.


RE: W114/W115 - ainarh - 30-04-2018 09:38 AM

Asub esimese (radikapoolse) karburaatori sissevoolu all. Sees on nõel, mida põhja alt vedruga link liigutab. Kui gaasi peale vajutad siis lööb klapi kinni, aga tühikäigul jookseb osa kütusest paaki tagasi.
"It's function is to supply only new, fresh and cool fuel to the system to prevent a vapor lock in a hot engine."


RE: W114/W115 - Helari - 30-04-2018 09:46 AM

Siit saab pisut odavamalt. Kindel, et ainult membraani vahetusest ei piisa?
Ventiili remontkomplekt: 5.04190.00 või 5.04185.00 ->
[Pilt: 50419000INAT.jpg]
[Pilt: 50419000INAT1.jpg]


RE: W114/W115 - ainarh - 30-04-2018 12:06 PM

Tänud! On keegi omalkäel Zenith inat 35/40 lahti harutanud? Mis keerulisemad kohad on nendel karpadel? Pealt kaks tasapinda lahti keerates tundus üsna lollikindel. Mootor iseenesest jookseb, aga karpasid tuleks kindlasti regullida. Kuna karpad on küll kuivas aga üle 10a seisnud ning ei ei olnud enne sedagi korralikult reguleeritud siis mõte on ikka nullist üles laduda (remondikomplektid on olemas). Olen väljamaa foorumitest lugenud, et nendel karpadel tuleb reguleerides kindlat protseduuri jälgida - ei piisa ühe kruvi timmimisest. Mingid tegelased on kasutanud UniSyni mõõdikut ja plastikust purgid karpadele peale kruvinud, et õhuvoolu mõõta. Siin on juba varem soovitatud, et Speedsteri Hannes teeb seda tööd, aga kui kõva kompetents tal on selles osas?


RE: W114/W115 - stihl - 01-05-2018 10:05 AM

Keerulised kohad...Icon_rolleyes
Mitu karpat sa lahti oled võtnud?

See, mis minu kätte jõudis, oli kõveraks väänatud ülemise kaanega, sest eelmisele lukussepale oli keeruliseks kohaks see keskmine sügavas augus olev polt, mis oli lahti keeramata ja hakkas kaant maha kangutama.
Siis selle ül. kaane all oli veel kaks salapolti, mis hoidsid kinni keskmist kaant alumise küljes. Muu kõik o tavaline, nagu igal teisel karpal. Esmapilgul tundub ta küll keeruline oma hoobade jne asjadega, aga kui harjutad, siis läheb lahtivõtmiseks vaid 10min.
Kuna sel Ooplil oli vaid üks selline peal, siis balanseerimisega tegelema ei pidanud. (kuigi, õhuvoolu mõõtja on riiulis igaks juhuks olemas)

Seega tehtav asi ja anna vaid tuld. Igasugu õpetusi on terve nett täis, kuidas seda teha ja mida kokkupanemisel jälgida. Mõned asjad on jah sellised, mille peale ise vblla lambist ei tule, seega tõmba enne paar manuaali omale arvutisse - mulle meeldis kõige rohkem baieri meeste mingi koolituse oma: https://www.e9coupe.com/tech/zeniths/bmw2/bmw2.html
Ise pead muidugi näpuga järge ajama, mis neil MB-ga erinevat on; Mercedes-Benz kohta oli ka juutuubis päris palju.

.