Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
S klass: Luksuse ja võimu sümbol, väidetavasti maailma parim auto - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz Eesti Klubi (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Foorum: Uudised (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=127)
+--- Teema: S klass: Luksuse ja võimu sümbol, väidetavasti maailma parim auto (/showthread.php?tid=34524)



S klass: Luksuse ja võimu sümbol, väidetavasti maailma parim auto - indrek - 18-02-2014

[Pilt: 25922-4f43152ab1fc95a60c-67438788.jpg]

Mercedese lipulaev S-klass teeb pooled asjad juhi eest ära ja annab bossile kõige õigema bossitunde.

Luksusklassi uus tase – istud pehmelt õõtsudes, poollamasklevas asendis, jalad välja sirutatud, pika sedaani tagaistmel ja kihutad Ferraridega võidu. Samal ajal ioniseerib auto õhku ja lõhnastab seda eri aroomidega. Maailma parimaks peetava Burmasteri kolmemõõtmelise helisüsteemi 24 kõlarit hellitavad kõrvu sümfooniaorkestri iga pilli puhta kõlaga. Kolm eraldi juhitavat teleekraani, 250 GB mäluga kõvaketas filmide ja muusika jaoks, soojendusega käetoed, värskendav jook jahutavas hoidikus...

Väärispuidust, pehmest nahast, IWC-analoogkellast armatuurlaual ja kuues värvitoonis salongivalgustusest ma ei räägigi. Kõik mugavused, mida autos oskad tahta, on uues Mercedes-Benz S-klassis olemas. Vastates ka Aasia uusrikaste ekstravagantsetele nõudmistele – näiteks lilla või roosa salongivalgus ja eri lõhnapaketid. Seda kõike saab muidugi paljuski krõbeda lisaraha eest. Nappa nahast polster 10 000 eurot, tippklassi helisüsteem 7560 eurot, külmkapp 1300 eurot, isegi topsihoidja eest küsitakse raha juurde. Justnagu ärimehe ratastel eralennuk. Maksab küll lennukist märksa vähem, kuid korralikku S-klassi alla 100 000 euro ei saa ja tippversioonide eest tuleb sellele summale veel pool juurde lisada.

Maailma parim auto?

Daimleri boss Dieter Zetsche lubas, et tegemist on maailma parima autoga, nimetades uue S-klassi sündi koguni sajandi sündmuseks. See väide on nüüd küll õhku täis puhutud. Seda võib aga küll kinnitada, et maailma enim müüdud luksussedaani S-klassi iga uue mudeli sünd on automaailmas üks olulisemaid sündmusi. Mercedese lipulaeva iga põlvkond on toonud autondusse uusi mugavus- ja turvaseadmeid rohkem kui ükski teine auto. Kõik need uuendused on jõudnud aastaid hiljem ka odavamatesse sõidukitesse, lihtrahva kasutusse. Nii tõi uus S-klass ka seekord mitu innovaatilist nippi, mis teevadki esindus-Mercedesest maailma ühe parima auto. Ilmselt jääb see ka viimaseks S-klassiks, mida juht juhib. Seitsme aasta pärast esitletav üheteistkümnes põlvkond sõidab väidetavalt ise.

Kuid juba praegunegi versioon suudab sõita ummikutes kuni 60 km/h üksnes kaamerate ja andurite abil, tingimusel, et juht hoiab käsi roolil. Auto püsib omal sõidurajal ja hoiab eessõitjaga turvalist distantsi, gaasi ja pidurit vajutades. Üldse mõtleb S-klass juhist kiiremini ja suudab väga paljusid toiminguid ise teha. Auto on tehnoloogiast tulvil nagu marsikulgur. Vihma ja lumega lülitab auto aga kõik kaamerate ja andurite abil toimivad adaptiivsüsteemid turvalisuse tagamiseks välja. Niipalju siis isesõitvatest autodest Eesti kliimas. Kuna proovisõit oli päevasel ajal, siis jäi katsetamata nii öise nägemissüsteemi edasiarendus (annab juhile märku pimedas liikuvatest jalakäijatest) kui ka adaptiivsete LED-tulede lubatud võimas valgusvihk.

LP sai katsetada Eesti populaarseimat versiooni – pikendatud kerega S 500 4Matic L-i. 455 hj V8 tormab igas asendis, saavutades sajakilomeetrise tunnikiiruse 4,8 sekundiga. Mercedese uuenenud mootoreid kiidavad kõik, kuid Saksa autoajakirjad nurisevad vanast mudelist päranduseks saadud seitsmekäigulise automaatkäigukasti üle. See vahetavat käike konkurentide kaheksakäigulistega võrreldes väikese viivitusega. Tavaliikluses mina seda viivitust küll ei tunnetanud. Kui miskit nuriseda, siis suur osa funktsioone on ühest nupust juhitavad ja paljusid asju tuleb alamenüüde rägastikus otsida. Näiteks esiistmete massaaži sisselülitamiseks pidin pikalt menüüdes surfama. Ligi 800-leheküljeline kasutusjuhend on paksem kui ENE köide. Igati vägeva mulje jätab kahest 31-sentimeetrise diagonaaliga ekraanist koosnev näidikuteplokk koos meedia- ja kommunikatsioonikeskusega. Nii suurt kuvarit pole ühelgi teisel autol.

Kas osta?

+ Mugavus, luksus, tehnoloogia ja mootorid

+ Isegi topsihoidja ja istmesoojenduse eest tuleb lisaraha maksta.

Allikas: http://epl.delfi.ee/news/lp/luksuse-ja-voimu-sumbol-vaidetavasti-maailma-parim-auto.d?id=67438730


RE: S klass: Luksuse ja võimu sümbol, väidetavasti maailma parim auto - indrek - 18-02-2014

[Pilt: 36949-52ef8a21d440a8b4a7ec_ylaribapilt.jpg]


Alates märtsist kuulub Mercedes-Benz S-klassi valikusse neli uut mudelit: diiselhübriid S 300 BlueTEC HYBRID, 12-silindrilise mootoriga tavamudel S 600 ning AMG-mudel S 65 AMG ja nelikveoline, 6-silindrilise diiselmootoriga varustatud S 350 BlueTEC 4MATIC. Kokku on S-klass nüüd saadaval 16 mudelivariandis.

Lisavarustuse valik laieneb samuti: nüüdsest on valikus näiteks soojendusega esiklaas ja designo sisedisaini-pakett.

S 300 BlueTEC HYBRID pakub 4,4-liitrist keskmist kütusekulu. See tähendab, et viimase kümne aasta jooksul on Mercedes-Benz 150 kW võimsusklassi kuuluvate autode kütusekulu vähendanud poole võrra. S 350 BlueTEC 4MATIC ühendab võimsuse (190 kW), suure pöördemomendi (620 Nm) ja madala kütusekulu (keskmiselt 5,9 l / 100 km).

S 600 on S-klassi uus lipulaev. Sõiduk on saadaval vaid pika teljevahega. Mootori võimsuseks on 390 kW maksimaalne pöördemoment 830 Nm ja mootori töömaht 5980 cm3. S 65 AMG on varustatud 12-silindrilise bi-turbo mootoriga, mis aga pakub veelgi rohkem võimsust: 463 kW. S 65 AMG puhul on süsteemil MAGIC BODY CONTROL põhinev sportvedrustus standardvarustuses.