Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Jama eelsüüteküünaldega - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: Jama eelsüüteküünaldega (/showthread.php?tid=3047)



Jama eelsüüteküünaldega - martin471 - 03-11-2006

Autoks on nagu ikka 190D. Hommikul oli siis selline jama, et nii kui süüte sisse keerasin, vaatasin, et eelsüüteküünalde tuli ei hakanud armatuuris põlema, eelmine õhtu oli veel kõik korras. Süüde oli sees ja siis ootasin senikaua, kuni kapoti all käis klõps, sellest järeldasin, et relee peaks toimima. Muidu pole mul külmaga käivitamisega probleeme olnud, aga täna hommikul oli 3 kraadi külma ja alles kolmanda käivitamisega jäi käima. Jäi selline mulje nagu ainult üks silinder oleks vedama hakanud.

Oskate öelda, millega see tuli armatuuris seotud on ja milles probleem võib olla? Kust peaksin alustama vea otsimist? Kas on võimalik, et ainult pirn armatuuris on läbi?


RE: Jama eelsüüteküünaldega - Kuldar - 03-11-2006

Loodan ,et pääsed süüteküünaldele ligi lihtsalt siis saad teha 12v pirnile juhtmed taha ja pista üks ots süüteküünla klemmile ja teine massi .Süüteluku keeramisel peaks hakkama siis lambike põlema kui põleb siis tead et pinge on kui ei siis otsi viga .See on aga pool muret .
Kuna reaalselt vist 190 -l süüteküünlad on ühendatud paralleelselt nagu ka teistel isenditel siis sa ei tea milline küünal reaalselt toimib milline mitte .Selleks ,et teada saada milline küünal reaalselt töötab võta maha küünla toitejuhe ja vea akust otse plussjuhe millega korraks riivad küünlaklemmi . Kui tekib juhtme ja küünla vahele säde/särtsakas siis küünal toimib ...kui ei siis ... vigane küünal käes .
See selline ammune vanemate autode küünalde testimise viis .
Jõudu.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - martin471 - 03-11-2006

Süüteküünalde juhtmetega on sellised lood, et need on kõik eraldi, kokku saavad nad alles vasaku porikoopa peal olevas eelüüteküünalde relee karbis. Huvitav on siiski see, et miks algas see jama täna hommikul ja tuli ka enam ei põle. Ei tahaks uskuda, et mitu küünalt järsku ja korraga läbi põlevad.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - Heinar - 03-11-2006

See karp vist kontrollis mingit ühte küünalt.See tuli ja relee juhitakse seal karbis eraldi ahelates.
Kontrolli kõigepealt ikkagi küünlad järgi - pistik releest lahti, siis pole vaja mutreid kruttima hakata.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - martin471 - 03-11-2006

http://mb.braingears.com/201_Chassis.htm

Siit lingilt mootori elektrisüsteemi alt leidsin pika kirjelduse kuidas kontrollida eelsüüteküünalde süsteemi erinevaid rikkeid. Tuleb välja, et tule mitte süttimine on siiski vist mingi veaga seotud.

Ehk läheb kunagi kellelgi teiselgi seda linki vaja, seal on üksikasjalikult ära toodud, milliseid juhtmeid ja värke tuleb ühendada, et mingit kindlat viga kontrollida. Homme hakkan asjaga ka ise tegelema.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - nordrainbow - 03-11-2006

Kõige lihtsam moodus.Keera süüde sisse ja anna "küünalt".Pärast tule kustumist armatuuris oota natuke,kui käib plõks.Seejärel kapott lahti ja igale küünlale näpp peale See,mis tundub soe olevat,töötab.Praktikas kõige lihtsam vahend,mis ei eelda mingite erivahendite ja võtete kasutamist.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - martin471 - 03-11-2006

Probleem ongi praegu just see, et armatuuris tuli millegipärast ei sütti. Küünlad kontrollin ma niikuinii üle ja seda teen testriga. Pean ainult ühe pistiku lahti võtma ja kontrollin iga küünla takistuse üle, ei pea isegi mutreid ja juhtmeid maha keerama nagu enamus autodel. Seda küünalde kontrollimist on juba varemgi ette tulnud, see on asja juures kõige väiksem probleem. Uudseks probleemiks on just see tule jama, seda pole ennem ette tulnud ja kogemusi veel pole.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - meego - 03-11-2006

Üldjuhul on nii kui süüte sisse keerad ja tuli ei põle siis mingi küünal läbi. Kontrollida on lihtne- relee küljest küünalde pistik lahti, aku pealt otse juhe ja pistad ükshaaval korraks klemmide vastu. Kui tekib säde küünal korras kui ei küünal läbi. Pistiku peal on ka numbrid mitmenda küünla oma!


RE: Jama eelsüüteküünaldega - Heinar - 04-11-2006

W123 kontrollitakse ainult esimest küünalt.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - martin471 - 04-11-2006

Täna ostsin küünlad ära, 66kr tk. Ise ka ei uskunud, et nii odavad on. Autoosad.ee lehel oli vist vähemalt mingi 180.- tüki eest.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - Heinar - 04-11-2006

Mingid no-name odavad ei taha kuigi pikalt töötada.



RE: Jama eelsüüteküünaldega - Laur - 04-11-2006

Heinar Kirjutas:W123 kontrollitakse ainult esimest küünalt.

124 kontrollitakse kõikki küünlaid ja 190 sama tehnika nagu 124 siis ilmselt sellel ka kõikide küünalde kontroll.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - martin471 - 05-11-2006

Mul endal oli ka hinda kuuldes esimene küsimus kas need vastu ka peavad? Ei oska praegu mingit seisukohta võtta, muud neil anda polnud.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - kpokyc - 05-11-2006

martin471 Kirjutas:Täna ostsin küünlad ära, 66kr tk. Ise ka ei uskunud, et nii odavad on. Autoosad.ee lehel oli vist vähemalt mingi 180.- tüki eest.

Kes on tootja?Kust olid ostetud?


RE: Jama eelsüüteküünaldega - martin471 - 05-11-2006

Tootjat ei mäleta, aga küünlad ostsin lihulast ühest odavast poest. Olen kuulnud, et poe omanik toob tihti kaupa ise otse saksast ja selleks nii odav ongi.

Nüüd on mul aga uus küsimus. Nimelt keerasin vanad küünlad maha ja vaatasin, et need on 11,5V, aga uued on 11V. Kas 11-voldised küünlad kiiremini läbi ei põle?

Muidu läbi oli ainlt esimese silindri küünal, ära vahetasin kõik. Käivitub nüüd poolest pöördest ja asi on korras. Tuli hakkas ka armatuuris uuesti põlema. Imelik on see, et ainult üks silinder hakkas külma mootoriga vedama, kuigi töökorras oli kolm küünalt. Teised silindrid vedas käiamise peale ilma küünlata käima. Kas selline asi ei ole võimalik, et kui üks küünal läbi läheb, siis jääbki ainult üks tööle, teised lülitab ka nagu välja? Kuskilt ma sellist teksti vist lugesin.


RE: Jama eelsüüteküünaldega - Heinar - 05-11-2006

See 0,5V pole eriline suurus, mida karta.