Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu (/showthread.php?tid=26234)

Lehed: 1 2


w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - assu - 22-02-2012

Tere, tekkis küsimus selle suhtes, et talvel täiesti külmalt käivitades, hakkab peaaegu koheselt puhuma sooja õhku.. Ilma et mootori temperatuur üldse tõuseks, mootori temperatuuri pulkade järgi soojeneb auto suht aeglaselt..
Autol pole radikas webastoga, et see saaks kütuse arvelt soojaks minna..
Milles siis asi, et mille arvelt siis auto nii kiirelt soojeneb ja miks on kütusekulu nii kõrge ?

ettetänades


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - Randar - 22-02-2012

Miks sa arvad, et pole lisasoojendit?



RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - assu - 22-02-2012

Sest oman isiklikku autolukkseppa ja ta vaatas ning ütles, et siin pole webastoga radikas.. Või seal võib kuskil veel mingi olla lisaks ?


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - laf1247 - 22-02-2012

webastoga radikas??

webasto soojendi on täiesti eraldiseisev asi.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - R129 - 22-02-2012

Kas neil pole elektrilist lisasoojendust?


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - Nustu826 - 22-02-2012

Sooja õhku peaaegu kohe peale kümkäivitust puhuma saab üldjuhul hakata ainult kolmel juhul:

1: Sõiduk on võetud soojast garaazist kus temperatuur üle 30 plusskraadi kindlasti.

2: Eelsoojendi, mis kütab ja pumpab pidevalt jahutusvedelikku läbi salongiradika. See aga eeldab seda et kütmine toimub pidevalt ja ilma omaniku teadmata. Mootori temperatuur peaks sellisel juhul kogu aeg olema + paarkümmend kraadi. Sellest võiks tulla ka kõrgem kulu.

3: Salongi soojendussüsteemi on paigaldatud 12V pealt töötav küttekeha - nt. nagu puhuritel

Peres on mul veel 2 Volvot 2,5D(S80 ja V70). Mõlemal tõuseb kütusekulu umbes 1,5 liitri jagu kui temperatuur langeb paari-kolme külmakraadini ja nii on olnud need aastad mil masin peres on olnud. Kumbalgi soendit peal ei ole.

Kui suur on see ajavahemik "peaaegu kohe"? 10 sek.?


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - assu - 22-02-2012


Kindlasti pole see esimene punkt, kindlasti pole ka teine sest mootori temperatuuri esimene pulk tuleb alles pärast kuskil 5 km sõitu, kui sedagi.
Aga kolmanda kohta ma ei oskagi öelda, vb tõesti on midagi kuskile paigaldatud ?! Aga peaaegu kohe on mingi max minut, pole aega mõõtnud täpselt.

(22-02-2012, 07:56 PM)Nustu826 Kirjutas: Sooja õhku peaaegu kohe peale kümkäivitust puhuma saab üldjuhul hakata ainult kolmel juhul:

1: Sõiduk on võetud soojast garaazist kus temperatuur üle 30 plusskraadi kindlasti.

2: Eelsoojendi, mis kütab ja pumpab pidevalt jahutusvedelikku läbi salongiradika. See aga eeldab seda et kütmine toimub pidevalt ja ilma omaniku teadmata. Mootori temperatuur peaks sellisel juhul kogu aeg olema + paarkümmend kraadi. Sellest võiks tulla ka kõrgem kulu.

3: Salongi soojendussüsteemi on paigaldatud 12V pealt töötav küttekeha - nt. nagu puhuritel

Peres on mul veel 2 Volvot 2,5D(S80 ja V70). Mõlemal tõuseb kütusekulu umbes 1,5 liitri jagu kui temperatuur langeb paari-kolme külmakraadini ja nii on olnud need aastad mil masin peres on olnud. Kumbalgi soendit peal ei ole.

Kui suur on see ajavahemik "peaaegu kohe"? 10 sek.?




RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - hellrix - 22-02-2012

No kui salongis mingit Webasto juhtpaneeli pole siis peaks elektriline soojendus ikka olema. Aga palju siis kütuse kulu on? Mu autol sama mootor, no kui külmaga käima panen ja vähe soojendan koha peal näitab arvuti mingi 15l sajale. See pole veel mingi näitaja, sest peale 20 km läbimist kukub alla 6l sajale.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - taadu - 22-02-2012

lihtsalt tahaks kaasa rääkida kuna teema püstitaja tundub, et ootab ka teoreetilist infot.
Webasto reeglina on mootori kütusel (nii bensiin kui diisel) töötav leekpõletiga katel mis aitab soojendada jahutusvedelikku. Lülitusmehhanisme on kahesuguseid:
1. lisasoojendit saab tööle lülitada vaid mootori töötades on/off põhimõttel. Reeglina üle +7C välistemperatuuri ei rakendu.
2. ... saab lülitada tööle taimleriga (ka kaugjuhtimine GSM jne) andes ette suvalise sisselülitamise aja.
Webastoga pole võimalik hetkega jahutusvedelikku üles kütta, kui katel pole just imevõimas (küttekulu!) ja ühendus otse salongiradiaatorile.(pole kompetentne selles osas)

Elektrisoojendi (kasutatakse reeglina siiski kvatiteet autodel ja mudelitel) pigem saab selline olla mis hetkega sooja suudab anda. Peaks olema tuvastatav kui jälgida muude tarvikute tööd (pirnide heledus ...)

see teooria...


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - assu - 22-02-2012

Kütusekulu on algselt kui sisse lülitada ligi 15-20 kuidas kunagi, pärast 20 km sõitu arvuti näitab ikka mingi 11-14 maks mis langeb on kuskil 11 ..


(22-02-2012, 08:37 PM)hellrix Kirjutas: No kui salongis mingit Webasto juhtpaneeli pole siis peaks elektriline soojendus ikka olema. Aga palju siis kütuse kulu on? Mu autol sama mootor, no kui külmaga käima panen ja vähe soojendan koha peal näitab arvuti mingi 15l sajale. See pole veel mingi näitaja, sest peale 20 km läbimist kukub alla 6l sajale.


Tänan üritamast aidata, kuid sellest ei saanud väga üldse targemaks.. Et milles siis üldse probleem on.. Mida tasub teha ja mida kontrollida ning kuidas jälile saada ? Smile

(22-02-2012, 09:57 PM)taadu Kirjutas: lihtsalt tahaks kaasa rääkida kuna teema püstitaja tundub, et ootab ka teoreetilist infot.
Webasto reeglina on mootori kütusel (nii bensiin kui diisel) töötav leekpõletiga katel mis aitab soojendada jahutusvedelikku. Lülitusmehhanisme on kahesuguseid:
1. lisasoojendit saab tööle lülitada vaid mootori töötades on/off põhimõttel. Reeglina üle +7C välistemperatuuri ei rakendu.
2. ... saab lülitada tööle taimleriga (ka kaugjuhtimine GSM jne) andes ette suvalise sisselülitamise aja.
Webastoga pole võimalik hetkega jahutusvedelikku üles kütta, kui katel pole just imevõimas (küttekulu!) ja ühendus otse salongiradiaatorile.(pole kompetentne selles osas)

Elektrisoojendi (kasutatakse reeglina siiski kvatiteet autodel ja mudelitel) pigem saab selline olla mis hetkega sooja suudab anda. Peaks olema tuvastatav kui jälgida muude tarvikute tööd (pirnide heledus ...)

see teooria...




RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - Rat-roy - 23-02-2012

Milles see probleem sul üldse seisneb... kas see, et auto soojaks läheb?
Suur kütusekulu... millest see järeldus, et palju? Kus on kirjas, et vähem peaks võtma?
Äkki täpsustad nats.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - R129 - 23-02-2012

Ma ei saa aru milles probleem - kas selles, et teema algataja ei usu seda, et elektrisoojendus TARBIB nii meeletult generaatorit ja seega igati loogiline kütusekulu ei tundu talle loogilisena? Kui mootor juba sisepõlemisest sooja üle toodab lülitatakse elektriradikas välja. Selleks ajaks on ka käigukast soojaks läinud ning seega langeb kütuse tarbimine meeletult.
Kahjuks pole hetkel pilti juurde lisada peaksin töökotta minema ja kolahunnikus kolama, aga selline 15x10 cm suurune asjanus ta igatahes on.

Energiat ei teki juurde vaid seda muundatakse kütusest elektriks ja seejärel temperatuuriks. See elektrisoojendus pole VÄGA levinud asjandus, kuid ikka leidub.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - assu - 23-02-2012

Ütleme nii, et küsimusi on KAKS. Et ma ei saa aru, MIKS peale umbes 20 sõidetud km on kütusekulu number on ikka mingi 12 kui mitte 13 liitrit.. ja see ei taha üldse langeda.. see langeb kui vahepeal sõidan cruisiga läheb umbes 10.7 peale vaevaliselt.. Sealt tekkis teine küsimus, et millest see krt nii suur kütusekulu on ??? Kuna panin tähele, et autot tööle pannes - 15 kraadiga või rohkemagagi, tunnen MAX minuti pärast et juba puhub sooja/leiget.. siis ma mõtlesingi, et kas tõesti on kuskil mingi kuradi seade peidus mis imeb mul kütust ja paneb sooja puhuma juba siis kui mootor pole üldse soe.. VÕI on mul midagi muud valesti, et ta nii palju kütust tarbib.. Ntx tangin 50 liitrit kütust.. orjenteeruvalt peaks saama sõita ligi 500 km.. siis tegelikult juba peale 300 km hakkab juba kütus pms otsa saama.. Sõidustiil on rahulik ja enne kui sõitma hakkan külmaga ootan ikka mõnuga 5-6 minutit et mootorit mitte retsida.. Ja sõidu vahemaad on üldjuhul alati samad.. Talvel see auto peaks max 10 liitrit võtma ja või vähemalt peale mingit sõitu peaks see kütusekulu number langema sealt 17 liitri pealt 10 peale, ta lihtsalt ei lange ja kõik..


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - Laur - 23-02-2012

Hetke kulu ? Päeva keskmine? Üldine keskmine kulu? Mida 211 näitab?
Linnasõidul see kulu külma ilmaga norm.
webasto või mõni muu kütuse pealt töötava ahju kulu ei kajastu auto arvuti näidatavas kulus vist???
ja nende ahjude kulu on 0,3-0,5L tunnis.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - kriipspois - 23-02-2012

Tekitaks rohkem segadust,minu isend(W210) on algselt pärit lõuna-saksast,webastot pole(asuks parema esiratta ees)lihtne vaatad kas suitsutoru tuleb sealt plastikustläbi suunaga alla ca 1/2 tolline toru.See-eest aga on isendil elektri sojendi(mootorist vasakul)päris suur kobakas,tohatoosi sahtlis on lüliti kus on see võimalik välja lülitada,lülitil on mingi "supiauru sümbol" ja sõna "OFF".Ajalugu oleks hea,kuhu ja milleks auto tehti?


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - Laur - 23-02-2012

See supiauru märk lülitabki webastot, väljaulatuvat toru pole, on plastikuga tasa, elektrilist soojendit ise väljalülitada ei saa--ainult juhe tagant.
Vabalt võivad olla mõlemad, minu autol on mõlemad.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - hellrix - 23-02-2012

(23-02-2012, 03:30 PM)Laur Kirjutas: See supiauru märk lülitabki webastot, väljaulatuvat toru pole, on plastikuga tasa, elektrilist soojendit ise väljalülitada ei saa--ainult juhe tagant.
Vabalt võivad olla mõlemad, minu autol on mõlemad.
Oot-oot, elektril ja elektril on vahe. Sa vist mõtled 220v. Aga W210 on ka 12. voldine soojendus peal mida siiski saab "supiauruga" välja lülitada.




RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - Laur - 23-02-2012

Ei mõtlen, just seda tehase oma, paisupaagi kõrval olevat.
Tuhatoosist käis mul välja webasto ja elektrilise juhtmed tõmbasin ise tagant.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - wdb240 - 25-02-2012

W210 sai ainult WEBASTOT, ainult EL. soojendust ja ka mõlemat kombineerituna. Olen näinud oma silmaga, kuidas nii WEBASTO KUI KA el Küttekeha peal on.

W211 kerel üli haruldane, kui WEBASTO peal. Siis ka lüliti salongis käigukangi juures. Nendel kõigil on kliima kastis võimas el.radikas. Sealt see leige õhk ka tuleb. Loomulikult vajatakse selleks tugevalt elektrit mis tehakse kütusest. Kui su masinal veel termostaat ka tuksis ,siis sõidadki külma mootori reziimis ringi pidevalt ja raiskad topelt kütet.

Kui tahad oma masina tegelikku hetkelist küttekulu näha, siis nulli see näit sõidu ajal ära. Vaata mis siis keskmine näit on, kui masin sõidab. Ära unusta seda, et sinu masin mõõdab keskmist küttekulu KÄIVITUS HETKEST (L-100/km) kohta tunnis, mitte hetkelist küttekulu. Kui ta sul tiksub tühikäigul pikalt, siis masin ei liigu, aga kütust muutkui põletatakse. Sellepärast arvestataksegi, et kui nii edasi sõita kohapeal seistes ,siis kulub 100 km läbimiseks 45 L kütust. Rohkem ta lihtsalt ei suuda näidata.
Põhimõtteliselt saab ka 100L 100km peale ära raisata. Lased masinal järjest mitu päeva tühikäigul tiksuda ja siis sõidad ruttu viimase 7 liitriga 100 kilti maha.


RE: w211 270 CDI 2002a. kütusekulu - abt - 01-03-2012

Tegelikult kas see pole otsustamise küsimus, et kumba Sa tahad? Sooja või ökonoomiat. Tahad ökonoomiat, keera soojendus lihtsalt kinni ja oota mootori töötemperatuuri tõusu. Kui aga sooja, siis paraku tuleb see soe kuidagi kinni maksta, sest soojus ja energia ei teki jumala armust.