Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
probleem 5m k.kastiga. - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: probleem 5m k.kastiga. (/showthread.php?tid=25807)



probleem 5m k.kastiga. - berg - 18-01-2012

Nimelt probleem seisneb selles ,et kui vabakäiguga panna alt käigukasti hoovast(mitte gulissist) sisse mõni käik, v.a keskmisest hoovast(kõige ülemine) siis käigud ei lähe sisse.Lükkad keskmisest hoovast käigu sisse siis käega kardaani ringi ei jõua ajada(käik sees).Alles siis saab panna ka 2hest hoovast käigu sisse(mitte korraga).Nimelt see keskmine kastihoob peaks olema ju tagurpidi käik?Kuidas alles siis saab panna veel muid käike.Kui sidurit lahutada tõmbab pöörded maha nagu oleks 2 käiku sees.Segane jutt aga ehk keegi sai aru,et kas siis kast omadega kutu ja peaks uue hankima või saab kuidagi korda?


RE: probleem 5m k.kastiga. - v6sa - 18-01-2012

Kas sel kastil on 3 või 4 hooba?
3 hoova korral lülitab sama hoob nii tagasi kui ühte edasikäiku (tavaliselt 5.). Samas ei tea ma konkreetse kasti hingeelu.

Kui on 4 hooba, siis selgita välja, milline käik sees on. Ja kui selleks on vaja juhiseid, siis...Eusa_shifty


RE: probleem 5m k.kastiga. - berg - 18-01-2012

3 hooba on, tavaline 5ne kast.
No sellesmõttes ,et alguses kui on vabakäik ei lähe ükski hoob kuhugi poole v.a see keskmine millel on kaks asendit, lükkad sealt käigu sisse siis saad panna ka mõlemast hoovast käigu sisse.Aga mulle tundub,et on sees 2 käiku.Teine imelik asi on see ,et kui paned keskmisest hoovast käigu sisse ja siis paned emmast kummast hoovast käigu veel omakorda sisse siis lükkad autot on käik sees nagu ikka aga sidur ei lahuta.Nii lahutab kui lükkad keskmisest hoovast käigu sisse siis on tagurpidi käik sees.


RE: probleem 5m k.kastiga. - v6sa - 18-01-2012

Inimene, kasuta otsingut! Google olevat mehe parim sõber (kohe peale naist ja koera)...

Kolm minutit googeldamist viis selle teemani:
http://www.superturbodiesel.com/std/showthread.php?tid=965

Ma eeldan, et sellest kastist käib jutt.

Nagu näed, on käigukasti remont imelihtne! Natuke käelist osavust, mõned tööriistad ja oskus tööhügieenist kinni pidada on ainsad nõuded...

Selle järgi ma pakun, et Sul on sees 3. või 4. käik. Kas kõik kolm käiguhooba kasti küljes liiguvad sarnaselt (jäikus, takistused)? Ühelt hoovalt ootaks teistest erinevat käitumist...

EDIT: käiguhoobade pilt on siin:
http://www.superturbodiesel.com/std/attachment.php?aid=2954

Mida Sa selle kasti kohta üldse tead? Toimis enne?


RE: probleem 5m k.kastiga. - berg - 18-01-2012

Sama kast mis esimesel lingil oleval esimesel pildil
Kast toimis kenasti jah,aga kui sai vardad valesti külge pandud siis võis juhtuda jah ,et lõi mitu käiku sisse.Igastahes Kõige tagumine (kardaanipoolne) läheb jah veidike imelikult lõksuga.


RE: probleem 5m k.kastiga. - v6sa - 18-01-2012

Tagurpidikäigu lülitumine peabki veidi erinema - ehituse tõttu.

Aga selgita välja, milline käik sel kastil sees on ja siis saad edasi minna.


RE: probleem 5m k.kastiga. - berg - 18-01-2012

edit:ajasin keskmise hoova kardaani poolse hoovaga sassi. http://www.superturbodiesel.com/std/attachment.php?aid=2954
vaadates seda joonist siis kui mul on see tagurpidi ja 5nda käigu hoob tagurpidi käigupeal ja teised hoovad täpselt keskel(siis on ka ühtlasti vabakäik).Siis ei lähe 1-2 ja 3-4 käigu hoovad ühegi käigupeale kui lükkad 5nda peale siis lähevad 1-2 ja 3-4 sisse ehk hoovad liiguvad mõlemale poole.


RE: probleem 5m k.kastiga. - berg - 19-01-2012

kast nüüd korras , kardaani poolne kaan vaja veel installida siis saab ka 5nda käigu.Praegu olemas 4edasi üks tagasi, ei olnudki nii keeruline nagu arvasin jooniseid ei kasutanud üldse.Eusa_dance