Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Ostuabi (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=110)
+--- Teema: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 (/showthread.php?tid=23716)



190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - AKO - 11-07-2011

Tere,

tekkis selline mõte soetada endale üht või teist. Väga hästi saan aru, et masinad on väga erinevad, aga mõlemad alati meeldinud (E500 on natuke rohkem Smile ). Sellega tekkinud paar küsimust. Kui me ostuhinnast räägime, kas 8.000-10.000 EURi eest saab veel midagi normalset osta? 190 16V vist saab, kuidas on E500'sega? Kas tasub osta masinat mis on Jaapanist toodud? Konkreetsed isendid Autotupikus seisavad: http://www.auto24.ee/used/865721 http://www.auto24.ee/used/715511 Keegi on käinud neid vaatamas? 500'sest rääkides, juhul kui eelpool nimetatud summa eest korraliku masina kohe osta ei saa, kas on mõtet keskmises seisus masinat osta ja seda korda teha? Nt. väliselt korralik, kõik lisad toimivad, rooste puudub, aga läbisõit on ca. 250.000 km - 300.000 km - arusaadav, et vähemalt veermik on juba väsinud, ja mingi lisakulu tema värskendamiseks tuleb kohe juurde, palju see võiks olla keskmiselt? Mida tarvis vaadata, lisaks sellele mida tavaliselt kasutatud autode puhul vaadatakse, äkki olemas mõned sõlmed, mis on hirmsasti kallid, aga samas lagunevad pidevalt jne.


RE: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - Lahekas - 13-07-2011

Terve 500E on üks kallite vidinate kogum Icon_lol Ilmselt varsti tulevad siia mõned postitused, mis ütlevad, et kui küsid 500E hoolduse ja remondihindade kohta, siis pole see auto sinu jaoks. Ja nii ongi, tõsiselt. Sillavidinad minu mäletamist mööda on juba mitu korda kallimad tavalisest "võrrimootoriga" W124-st.
Konkreetne 500E, mille lingi välja tõid, seisis mõni aeg minu maja ees Tallinnas. Ütleme nii, et väga sile auto tundus ning ülbust tema välimuses väljendus ka mitmekümne meetri kaugusele.


RE: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - v6sa - 13-07-2011

Need kaks on erineva iseloomuga autod. Kumba otsid? Viiesajane on sihuke lühikese kannatusega, kuid korralikku ülikonda kandev killer (millegipärast kangastus mulle sellega sõites kogu aeg filmi "The Transporter" peaosaline...). Sõites ei saa arugi, et asjad kurjaks kipuvad ja seejärel ei andestata juhi saamatust...Icon_twisted
Kuri Kutsikas ongi sihuke kuri näkats - kiire ja vilgas, rohkete emotsioonidega. Kui vedrustus on jäigaks timmit, siis tundub üsna kardi moodi. Tõsi, käigukastiga harjumine võtab aega. Maru lihtne on 2. asemel 3. toppidaIcon_redface või veel hullem - lausa 1. suruda. Aga väiksem kaal ja vilgas mootor teevad sõidu siiski nauditavaks.

Rahaliselt on mõlemad valusad, vist E500 küll natuke ahnem (raskem/suurem ju ka).

Rajale ei sobi eriti kumbki kolakas, Kuri Kutsikas vast veidi enam. Kuigi mulle imponeerib E500 rohkem...Retard

Jaapanist tulevad autod on enamasti väikese läbisõiduga (seal polegi ruumi, kus uhada), kuid olenevalt asukohast, võib esineda korrolooma - ikkagi merega ümbritset riik.

EDIT: Ükskõik, kumma pidamiseks peab sissetulek olema ikka mitmekordne Eesti keskmine. Lihtne palgasaaja neid väärikas konditsioonis pidada ning sõitmist nautida ei saa.


RE: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - Werewolf - 13-07-2011

No ega see asi nüüd nii hull ka ei ole kui eelpool kirjeldatud. Tõsi, spetsiifiliste sõlmede osad on reeglina kordi kallimad kui tavamudeleil. 500E-l on neid sõlmi küll rohkem kui 16v-l. 500E kohta oskab Martiini täpsustada, kuid näitex 16v puhul oskan öelda mõned asjad, mis kallid.

16v kere on tavaline W201 kere, kui stanged ja küljelaiendid välja arvata. Seega kui bodykitti kapitaalselt ära ei lõhu siis näitex kere detailid saab tava W201 hindadega.

Sillosad ja pidurid on 16v-l tava W201-ega veidi erinevad, kuid kuna kasutatud on W124-ja ja teiste suuremate MB-de juppe ei ole hinnad eriti kallimad tavakutsika (W201) omadest.

Kast on 16v-l kas tavaline automaat või 16v-le spetsiifiline Getragi dog-leg manuaal. Üldiselt kastidega väga mingeid probleeme ei teki ja need on üsna pommikindlad. Getragi puhul tulex kindlasti hoovastiku puxid pronxpuxide vastu vahetada, muidu on käigukang vedelavõitu ja vahetustäpsusest jääb puudu. Ka on dog-leg ehk esimene käik vasakule alla puhtalt harjumise küsimus. Linnas ja rinkal sõidad sisuliselt ainult 2 ja 3-nda käiguga ja kuna need asuvad üxteise all, liigutad kangi ainult üles ja alla, väga mugav. Mina isiklikult vaatan juba muid autosid selle pilguga, et mix neil kõigil käigud valepidi käivad, nii ebapraktiline.

Ning nüüd jõuame 16v kõige kallima sõlmeni, millex on mootor. Selle puhul sõltub juba väga palju läbisõidust ja eelmise omaniku hoolsusest. Suurema läbisõidu puhul hakkab KE-Jetronic (mehaaniline pritse mõningase elektroonikaga) väsimuse märke näitama ja selle detailid on sama kallid või kallimad kui elektroonilise pritse paigaldamine (20 000 EEKi või veel rohkem).

Teisex kallix kohax on ketimehhanism, mis suurema läbisõidu ja halva õli korral võib olla juba kehvas seisus ja purunemis ohus (keti purunemisel klapid peas ja plokikaane remont, mis ei ole tänu 16-le klapile eriti odav). Kui hammakad (Kokku 5 tükki) on veel korras, saab u 5000 - 10 000 EEK-iga hakkama (detailide hind ainult). Kui hammakad vajavad ka vahetust, siis läheb vähemalt 20 000 EEK-i detailidele. Tööraha võid arvestada umbes teist sama palju ja suvalisse töökotta ei tasu viia, kuna kettimehanismi ja hammakate vahetamisex tuleb peaaegu pool mootorit lahti võtta ja seal on mitu asja, mida teadmatusest on võimalik ära lõhkuda, näitex otsakaanest plokki minev jahutusvedeliku toru, mis puruneb kergelt kui valesti kangutada.

Üx asi millele tuleb kindlasti tähelepanu pöörata on ketipinguti. Seda on MB aastate jooxul parendanud ja kasutada tohib ainult kõige viimast varianti, kuna vanemate variantide puhul võib ette tulla olukordi, kus ketil ei ole piisavalt pingsust (paha, väga paha). Kahtluse korral, et mootoris on veel vanatüübi pinguti tulex see kindlasti kiiremas korras uue vastu vahetada.

Teine asi millele ka tähelepanu pöörata on klapipilud. Neid tuleb iga 20 000 km tagant kontrollida ja vajadusel reguleerseibidega korrigeerida. Väga paljudel autodel on jäetud klapipilud kontrollimata ja need on väga paigast ära. Kergemal juhul tähendab see lihtsalt seda, et autol pole päris seda minekut mis peax olema. Halvemal juhul põleb õige pea mõni klapp ära ja tuleb ette võtta plokikaane remont.

Muuhulgas on veel ka näitex veepump veidi teise kujuga kui tava W201-l ja hind oli vist ka tiba kallim.

Kokkuvõttes, kui ostad hoolsa omaniku käest komplektse vähemapoolse läbisõiduga auto ja kontrollid ketimehhanismi ja klapipilud üle ei ole 16v puhul väga karta, et kohe meeletuid summasid sellesse matma peaxid. 8000 - 10 000 EUR-i eest peax mõningase otsimise peale sellise isendi leidma küll.


RE: 190 2.3/2.5 16V (Evo'd), ning 500E/E500 - AKO - 14-07-2011

Nii, käisin ise Autotupikus need kaks vaatamas - laibad mõlemad. Auto soetatakse hobbiautona, ainult hooajal sõitmiseks, sellega läbisõit aastas max. 5000 km. Uurisin natuke "Jaapani" teemat, ilmselt tellin sealt.