Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 230E 1981 W123 - sun - Euroopa reis - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: MB 230E 1981 W123 - sun - Euroopa reis (/showthread.php?tid=23472)



MB 230E 1981 W123 - sun - Euroopa reis - sun - 21-06-2011

Tere Päevast,

Lisan veidi infot masina reisi kohta.
Sai masina juures tööd lõpetatud ning puhkuse ajal Euroopas käidud. Trass Läti, Leedu, Poola, Saksa, kokku 3500 km sõitu.
Nädal aega Saksamaal ringi sõidetud.

Masin töötas normaalselt.
Kiirteedel üle 130 km/h ei lasknud, hoidsin mootorit/kasti/difrit ja püüdsin kütusekulu mõistlikus piires hoida.
Oli huvitav kogemus, Kiirteedel nägin ühte W107 kuid muid vanemaid MB silma ei hakanud.
Enda kasutuses olevat masinat rahvas Berliinis märkas/uuris kuna enam vanu ringi ei sõida, ning ilmselt tekitas elevust.
Tundus päris cool sõita kui ümber kõik väiksed moodsad EU ja aasia autod.

Kui kellelgi huvi võin kogemust jagada vanema autoga reisimisest.

Lisan mõned pildid:
pilt1, Berliini jõudes parkla Adlershofis vahepuhkus
[Pilt: pic_01.jpg]
...
pilt2, Berliin Köpenic linnaosa SW suunas rongijaam
[Pilt: pic_02.jpg]
...
pilt3, Berliin, SW suunas linnaosa Mügglepark kus viibitud
[Pilt: pic_03.jpg]
...
pilt4, Kiirtee Berliin-Hamburg kiirem sõit
[Pilt: pic_04.jpg]
...
pilt5, Kiirtee Hamburgi suunas
[Pilt: pic_05.jpg]
...
pilt6, Travemünde sadamas laeva oodates - MB uus S klass
[Pilt: pic_06.jpg]
...
pilt6, Travemünde sadamas laeva oodates - Aston Martin Vantage
[Pilt: pic_07.jpg]

Tänan ja OK,


RE: W123 230E 81 sun - Euroopa reis - v6sa - 21-06-2011

Thumbsup Kas nii lihtne oligi? Ei mingeid huvitavaid seiku ega närvikõdi öisel Poola metsavahel stiilis: mis kolks see nüüd käis?

Samas on 123 piisavalt lihtne ja töökindel ato, et sellega pikem ots sõita. Ning kui iste vähegi talutavas konditsioonis on, siis võib seal üsna pikka aega järjest viibida, ilma kiropraktiku tunnihinnale mõtlemata.


RE: W123 230E 81 sun - Euroopa reis - HullHunt - 21-06-2011

Thumbsup . Ma just lugesin ja mõtlesin samuti, et kuidas ikka vanake vastu pidas sellele huvitavale reisile. Mina isiklikult loeks küll huviga kuidas selline reis läks alates korraldamisest kuni huvitavate nüanside ja seikadeni välja Icon_biggrin .Oleks huvitav ja hariv lugemine kuna ise pole sellist ettevõtmist julgenud teha. Aga igatahes ballzide eest Thumbsup


RE: W123 230E 81 sun - Euroopa reis - kogemusest - sun - 21-06-2011

Tere,

NB! Lisasin piltidele viited.
Meeldiv kommentaare lugeda.
Proovin kirjutada kogetust, teen osade kaupa.
Reisi tingis tööalane käik Berliini 1 nädalaks. Panin kokku töö ja puhkuse.
Väikesi ootamatusi ja probleeme ikka tekkis, kirjutan hiljem, kuid need ei seganud reisi.

Osad
1 osa. Auto ettevalmistus reisiks Eestis, Garaazis ja töökojas tööd suveperioodil 2009 2010.
2 osa. Reisiks valmistumine, varuosad, info, hooldus, sihtkohad
3 osa. Reis, kulgemine, pos. ja neg. kogemus, tehnilised probleemid.


Niisiis teemast
1 osa. Auto ettevalmistus
Hakkasin reisi planeerima mõni aasta tagasi.
Tekkis huvi külastada Saksamaad, näha sealseid linnu ja teid.
Auto valikut mõjutas enda tõmme vanemate MB suunas.
Alguses oli plaanis kasutada olemasolevat W202-e kuid siis otsustasin W123 kasuks kuna mahutab kabiini rohkem reisikotte, mida oli kaasas 8 tk.
Auto soetasin tööautoks 1998 a. Kere tegin korda 2000 a.
Mootorit pole auto minu käes olles puudutatud.
Läbisõitu võib pildilt näha 337000 km.
Masin seisis kasutamata garaaziz alates 2002 a, siis 2009 paiku hakkasin tööle kohendama.
Tegin ise ja lasin teha tööd:
- kütusetorustik vahetus (orignaal toru esindusest (W107 koodi all) hydroscandis painutamine 2tk
- piduritorustik vahetus (CuNi toru pidurimeistrist ise painutamine ja paigaldus)
- lõdvikud vahetus (kõik, esindusest)
- radiaatorid vahetus (jahutus, soojendus, nissens, laki auto)
- tagavedrud vahetus (standard mõõt)
- rattalaagrid vahetus (kõik, skf, sinine kvaliteetne skf määre)
- esiveemik, sarniirid vahetus
- kütusepumba agregaat uuendamine (vana oli täiesti roostes)
- kütusepaak mahavõtmine/tagasipanek, kontroll, puhtuse suhtes
- mootor pritse süsteemi pistikud vahetus (bosch bakt-ist)
- pidurid uuendus, supportid renov ja kettad vahetus kõik
+
- kõik vedelikud vahetus
- mootoriõli (mobil täissünt 5W40)
- automaat kasti õli
- jahutusvedelik
- pidurivedelik

Seega sai auto kriitilised osad üle käidud ning Eestis möödunud suvel ja sellel talvel 2 ringi tehtud.
Kõik toimis normaalselt ning viitas, et võib 2011 suvel Euroopasse sõita.

Hetkel ei suuda rohkem kirjutada, jätkan osadega hiljem.

Lisan mõned pildid
Pilt1, tööd garaaziz pooleli
[Pilt: picture_01.jpg]
...
Pilt2, tööd garaaziz valmis
[Pilt: picture_07.jpg]
...
Pilt3, test Eestis talvel
[Pilt: picture_09.jpg]

OK