Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Ühe Kindlustuse lugu - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz Eesti Klubi (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Foorum: Vaba teema (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: Ühe Kindlustuse lugu (/showthread.php?tid=22371)

Lehed: 1 2


Ühe Kindlustuse lugu - Andres65 - 25-03-2011

Kõik algas sellest, et 09.01.2011 kukkus Tallinnas Vana-Posti 11/13 asuva hotelli katuselt minule kuuluva ettevõtte reisibussi Setra S215HDH katusele jääkamakas, mille tulemusena bussi katusetalad kõvasti kannatada said. Asi sai MuPo-s registreeritud ja tundus saavat kiire lahenduse, kui hotelli juhataja teatas, et nad vastutavad juhtunu eest ja asi on antud edasi kindlustusele. Ise küsisin remondipakkumise Busland OÜ-st, mis on suure busside kereremondikogemusega ettevõte. Kindlustus kaasas asjasse sõltumatu eksperdi Kalev Lehtla, kes võttes aluseks Busland OÜ pakkumise, eemaldas sealt hulga enda arust ebavajalikke töid. Ebavajalikuks peeti esiklaasi eemaldamist kuid kokkuleppel kindlustusega jäi esiklaasi võimalik purunemine remonditööde käigus või 30 päeva peale remonti kindlustusjuhtumi osaks. Busland OÜ esialgne pakkumine 4748.-€. Sõltumatu eksperdi ekspertiisiaktis jäi remondi hinnaks 2810,83€. Vaidlusalune küsimus oli veel laes puruks kukkunud kineskoop videomonitor, mille asendamise Busland OÜ pakkus LCD-monitoriga. Kindlustus nõustus sellest hüvitama 50%. Lõpplahenduseks jäi asendamine samaväärse kasutatud kineskoopmonitoriga. Tööde lõplikuks maksumuseks jäi seega 2378,45€ Busland OÜ alternatiivne pakkumine oli 3256,-€. Kuna kindlustuse poolt pakutud raha eest ei olnud võimalik bussi avariieelsesse olukorda viia, palusin ära näidata ka see töökoda, kes nimetatud summa eest selle asja ära teeb. Siis tuligi kindlustusest kiri, kus paluti masin viia Tapale, Peritex Auto OÜ nimelisse firmasse. Minu jaoks oli hämmastav, et ettevõte on nõus vastu võtma töö ilma autot nägemata. Peale transpordikulude üle kokkuleppe saavutamist sai masin 21.02.2011 viidud eelpool nimetatud ettevõttesse. Vastavalt ekspertiisiaktis toodud töötundidele (71 töötundi), pidime masina 25.02 õhtuks kätte saama. Masina saime kätte 01.03.2011. Remondijärgselt oli bussi lagi kaldes, monitor viltu laes. Antenn vahetamata ja klaasipuhastajate hoovastik remontimata. Kindlustuse esindaja sõnul olid minupoolsed pretensioonid põhjendatud. Hr. Kalev Lehtla ekspertiisiaktis kajastus, et kere- ja värvitööd on teostatud hästi. Töökoja esindaja aga pidas minu pertensioone põhjendamatuks norimiseks aga ütles et Kalev võtab laupäeval bussi ja tuleb sellega Tapale, kus me siis mõne millimeetri juurde lööme. Kuna asi oli juba muutunud sedavõrd inetuks, siis keeldusin masina edasisest remondist Peritex Auto OÜ-s. Minupoolseks pretensiooniks oli siis see, et kuna laeliistud, mis kinnituvad laetalale, on endiselt kõverad, on alust arvata, et laetalade deformatsioon ei ole kõrvaldatud. Tegelikult seisnes tellimus laetalade vahetamises. Laetuled ei põlenud, mille peale AP väitis, et Tapal põlesid. Plafooni eemaldamisel selgus, et kolmest hõõglambist oli seal ainult üks ja seegi läbipõlenud. Kohe sain süüdistuse, et olen need ise välja keeranud. Raadioantenn oli vahetamata. Väidetavalt oli juhe lapitud. Minu väitele, et raadio ei leia jaamasid vastati, et Tapal mängis. Kuna meie bussid sõidavad ka mujal, kui Tapal, siis jäin oma pretensiooni juurde kindlaks, et raadio ei tööta nii nagu peaks. Pretensiooni peale sain hr. APlt ka kirja.
------------------
Keretööd ei ole laeliistu ja muude liistude teatud omavaheline absoluutne joondumine!
Kui laepolstrite eemaldamise käigus neid määriti ja puuduvad lisaluugi 3 kruvi remondifirmani ei jõudnud,siis ei ole see ebaviisakalt kommenteeritud jutt tõsiselt võetav kõikide suurte ja professionaalsete keretööde teostatud mahu taustal vähemalgi määral tõsiselt võetav.Sellist tänamatust peale tööde operatiivset läbiviimist,võib endale lubada ainult kahte vana (20a.)bussi omav üritaja.Pealegi sooviti kindlustuse osas läbi viia pettus, omanikule varem teadaoleva raadioantenni mittekorrasolekut arvestades mille funktsioon katuse purunemisel ei muutunud.Veel on rida asju mida bussi omanik kõikide osapoolte suhtes on vassinud.
Peritex Auto esindajana andsin 09,03,2011 ,kui toimus võimalike pisivigade ülevaatus lubaduse ja valmisoleku kõrvaldada ebatäpsused omanikule sobival ajal vajadusel ka Tallinnas kohapeal.Arvesse võttes reisijateveoteenuseid pakkuva väikeettevõtte vähest töövõimalust ja sellega kaasnevat majanduslikku olukorda on põhjendatud temapoolsed ponnistused võimalike pisivigade otsimisel.Sellest lähtudes oleme teinud teatud unikaalsed psühholoogilised järeldused millised on omased eluraskustesse sattunud inimesele,kes ei austa teiste loovat tööd ega kindlustusfirmade siirast soovi aidata abivajajat.
Kui Peritex-il on seljataga 22a.töökogemust kõikide maailmas esinevate sõiduvahendite remondi läbiviimisel,siis oleks asjakohane küsida ,missmoodi Andres Reisid sellises vanuses ja konditsioonis olevate bussidega ,inimesi mööda maailma ringi veab?


Lugupidamisega Ando Peri


Peale keeldumist edasistest asjaajamistest Peritex Auto OÜ-ga

Tere


Seda umbmäärast ja enda teatud eesmärki teenivat juttu sinu poolt oleme korduvalt kuulanud.
Kui laepolstrite maha võtmisega ja bussi Tapale toimetamisega saavutasid märkimisväärse majandusliku tulu,siis edasi ei ole raske järgmist eesmärki ära tunda.Kuidas Peritex lahendab aja ja tööhulga suhte ei ole sinu kompetents!Kui sina juba oma autojuhiga suutsid osa masinast laiali rebida,suudavad selle alaga iga päev tegelevad inimesed kordi rohkem.Kõiki töid teostatakse ning järelreguleerimised ja korrektuur ei ole mingisugune märkimisväärne eksimus ega "VAEGTÖÖ"Vastupidi sellistest töödest ja nende teostamisest niimoodi rääkivatel inimestel on vaegmõtlemine.Kui pikad al.liistud olid tundmatuseni moondunud,siis nüüd ei paku see 4mm juurdeaitamine kellelegi mingit pinget.Pealegi oli bussi katus juba varem deformatsioonide all kannatanud,mida näitasid varasemad sirutustööd ja väga mitmete värvide kihid.Ei ole mõtet punnida vastu tuult ,sest pritsmed tulevad niikuinii enda peale!Nagu sa mäletad,ütlesin ennem masina rem.toomist korduvalt,et töid saab teostada meile kuuluvas ettevõttes ainult vastastikuse mõistmise ja arusaamise raames sest avariijärgsed tööd on sageli nõudnud teatud kompensatsiooni.Olid sellest teadlik ja võisime operatiivselt alustada.
Mina isiklikult olen tegelenud autoremondi,plekitööde ja metallitöödega 30a.sellepärast on meil selged nägemused tegelikust olukorrast ja kliendist kes aitajatele halba soovib.Olgu öeldud,et sinu juhus on minu ajaloos esimene!Sa võiksid oma tööasjad parem paika loksutada,kui igasuguseid rumalusi päevast päeva välja mõelda.


A.

---------------------------------
Selgitusena lisaksin, et esialgse kalkulatsiooni koostamiseks eemaldasin ise laepolstrid. Bussi katus ei ole enne kõver olnud.

Peale seda viisin bussi STL Auto OÜ-sse, kus meie bussidele on ka varem keretöid tehtud ja seda väga kvaliteetselt. Peale laepolstrite eemaldamist avanes bussi laest väga troostitu pilt. Laetalade vahele oli õgvendamata katusepleki toestamiseks topitud kõikvõimalikke kinnitamata raud- ja puitdetaile ja suur rauasaeleht.Laetalad ei olnud vahetatud vaid sirgeks surutud ja jääkdeformatsioonidega. Kalev Lehtla aga hakkas kohe pärima, kes lae lahti võttis ja vihjas, et laetalade vahele topitud detailid on sinna asetanud kellegi kuritahtlik käsi, mitte remonditöökoda. Samuti oli tema arvates kuritahtlikult kaasa aidatud paksu pahtlikihi pragunemisele õgvendamata katusel.

Kõige sellega seoses on tekkinud suur kahtlus igasuguste sõltumatute ekspertide kohta. Samuti on tekkinud küsimus, et milliste atesteerimiste või koolituste tulemusena üldse mingi ekspert kvalifitseerub eksperdiks. Siin oleks äkki äriidee, et lisaks praegusele kahele "sõltumatule" eksperdile võib luua kõikvõimalikke ekspertiisibüroosid. Easy money, kas pole? Kuigi ekspert üritas lõpuni remonditöökoja loovat tööd kaitsta, on kindlustus vist aru saanud, et selline remont kvaliteetseks ei kvalifitseeru ja on palunud STL Auto OÜ-l bussi avariieelsesse seisundisse taastamiseks oma pakkumine teha.

Lisasin ka pildid, mida nimetatakse pisivigadeks.
               


RE: Ühe Kindlustuse lugu - R129 - 25-03-2011

Vea tegid seal, et olid nendega nõus. AINUKE sõltumatu osapool on kohus. Ärge kartke asja lahendust kohtust otsida - see ei ole kohtusse KAEBAMINE vaid sõltumatult osapoolelt aramuse küsimine.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - python - 25-03-2011

Mis kindlustusega tegu?Icon_biggrin
Muidu peaks nii olema, et autot võid remontida igas endale sobivas ettevõttes. Juhul, kui kindlustusele ei meeldi pakkumine võtad järgmisest endale sobivast rem. kojast pakkumise. Mina olen tavaliselt võtnud kõige kallimast teadaolevast(näit. esindus) ning teise oma soovitud kohast.
Vastuvõtul tuleb olla tähelepanelik ja mitte vastuvõtu akti aktsepteerida. Hiljem tekkivad vead on samuti kindlustus kohustatud parandama, näiteks nädal peale esiosa remonti hakkab radikas või roolilatt lekkima.
Normaalne kindlustus laseks selle töö vead kõrvaldada teises töökojas ning vabandaks ka veel. Juba sellise haige hülge möla täis email(tekst näitab juba ära millise suhtumise ja kvaliteediga töid tehakse) eeldaks seda, et selle töökojaga enam koostööd ei tehta.
Leidsid ka summa millega nokkima hakataBig Grin


RE: Ühe Kindlustuse lugu - HotPapa - 25-03-2011

Praktika on näidanud, et kõik need kindlustus firmad ja kaskod on ikka sellised vereimejad ja viimased bürokraadid, kliendisõbralikus on nulli lähedane...võib olla ainult siis kui lähed kohale klienditeenidaja on hea ja kena sinu vastu, aga kõik need kahjukäsitlejad uurida on ikka parajad lutikad. Loodan, et saad oma auto korda nii nagu see olema peaks aga jah üldjuhul see protsess hävitab hoogsalt ajurakke, endal kaskoga oli küll palju jamamist.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - punnsilm - 25-03-2011

BTA või ERGO?


RE: Ühe Kindlustuse lugu - itbilen - 25-03-2011

Roostes saeleht ja soomepapp Smile,need 30 aastat kogemusi põhinevad vist belarusside ja Gaz 51 lappimisel. See on nagu eluaegsed MEK-i maaler-krohvijad kes kõike "oskavad" Wink Ega uudis ei ole jah et kindlustus sõber on lepingu sõlmimisel ja et suurem makse oleks siis ka vara nagu väärtuslik .Väärtus kaob aga kohe kui kahju hüvitama peab.Siis vabandusi ja põhjuseid mõlemast varrukast.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - Andres65 - 25-03-2011

Tegu oli tegelikult Seesam Rahvusvahelise Kindlustuse AS-ga. Ma siinkohal ei süüdistakski niivõrd kindlustust, sest ilmselt ei olnud kahjukäsitleja pädev reisibussi katuse kahjustuste üle ise hinnangut andma mistõttu palgatigi sõltumatu ekspert. Sõltumatu ekspert püüdis ilmselgelt tööd ajada endale sõbralikkiu töökotta kelle pädevus antud tööks ei olnud aga ilmselgelt piisav. Kindlustusliik ei ole siinkohal ei kasko ega ka liikluskindlustus vaid hotelli vastutuskindlustus. Peale bussi kättesaamist arvas kindlustuse esindaja, et minu pretensioonid on põhjendatud. Sõltumatu ekspert aga väitis hoolimata minu põhjendustest, et keretööd on teostatud hästi. Mina võin avaldada arvamust aga ekspert ei tohiks sellist arvamust ilma laepolstreid eemaldamata oma akti kirjutada.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - väikemees - 25-03-2011

Sõltumatu ekspert teenis vähe lisa!


RE: Ühe Kindlustuse lugu - punnsilm - 26-03-2011

(25-03-2011, 11:12 PM)väikemees Kirjutas: Sõltumatu ekspert teenis vähe lisa!
kuigi seesamil on endal igasugused kahjukäsitlused olemas meeldib neile ikkagi igasuguseid eksperte kaasata ja tohutult ekspertiise tellida. ja urgastesse remonti saata. õnneks nad on sellised, et kui hiljem näevad et asi sitt, siis nad ei häbene seda LÕPUKS tunnistada ja pädevamatel tegelastel üle lasta teha. algul on ikka- ehk läheb õnneks. ja tihti lähebki sest palju neid kliente ikka on, kes objekti lahti kisuvad. ja ega muudmoodi kindlustus teada ei saagi millist paska kokku keeratakse.

hõkkkRetard


RE: Ühe Kindlustuse lugu - marek - 26-03-2011

(25-03-2011, 11:12 PM)väikemees Kirjutas: Sõltumatu ekspert teenis vähe lisa!

Täpselt, eks need "sõltumatud eksperdid" saavad teatud kohtadest aeg-ajalt korralikke kingitusi... Nagu ka kohtunikud - nagu kuulda on olnud. Retard


RE: Ühe Kindlustuse lugu - Andres65 - 01-04-2011

Palusin kindlustusel esitada eksperdi kvalifikatsiooni kinnitavad paberid ja selle peale sain vastuse, et eelpool nimetatud kodanik on pikaajalise kogemusega ekspert, kes vajadusel kaitseb oma ekspertiise ka kohtus ning tema kvalifikatsiooni üle vaidlemine ei vii meid edasi. Üks variant, kuidas asjaga edasi minna on võtta uus hinnapakkumine puuduste likvideerimiseks või tellida täiendav ekspertiis. Mind hakkas huvitama, et miks mulle neid dokumente ei esitata.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - R129 - 02-04-2011

Sest Eestis ei olnud vähemalt suhteliselt hiljaaegu ühtegi seadusandlikku vormi kuidas "eksperdiks" saada. Ei ole selles alas mingeid alaliite kes kutsetunnistusi väljastaksid vms.
Mis siin ikka mõelda, mina käiks kohtust läbi - võid positiivselt üllatuda.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - Rolz - 02-04-2011

Sellist alandust mina küll ei taluks...
Ainuüksi selle lause pärast alustaks kohtuteed:
"Sellest lähtudes oleme teinud teatud unikaalsed psühholoogilised järeldused millised on omased eluraskustesse sattunud inimesele,kes ei austa teiste loovat tööd ega kindlustusfirmade siirast soovi aidata abivajajat."

Ainult totaalne debiilik suudab sellise lause välja öelda ja peaks enda kohta tegema psühhiaatrilised järeldused, äkki pole veel hilja...
Tõsiselt, go for itIcon_arrow


RE: Ühe Kindlustuse lugu - punnsilm - 03-04-2011

ise arvan, et selle juhtumi puhul teeks kindlustus kõik et kohtusse mitte minna.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - laisad - 03-04-2011

Seesam kindlustus on ju teadaolevat üks odavamaid teenusepakkujaid,eks sealt ka nende "kvaliteetne asjaajamine". Pigem maksta natuke rohkem ja saad inimliku suhtumisega kindlustuse pakkuda,endal kõige paremad kogemused IF.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - Andres65 - 04-04-2011

Paraku ei olnud see teenusepakkuja sel korral minu valida. Tegemist on hotelli vastutuskindlustusega, mille katuselt see lumi minu bussi katusele kukkus. Samuti on see "sõltumatu ekspert" kindlustuse poolt palgatud ja nagu selgub siis see "viisakas" remondiettevõte eksperdi poolt leitud.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - hents99 - 04-04-2011

Minu jaoks on mõistmatu, kuidas või miks on "sõltumatu eksperdi" valida, kus töökojas remonti teostatakse. Tema peaks ju mingi akti koostama ja sellega lõppeb tema osa.

Kas see pole mitte konkreetselt kindlustusfirma enda ajada, kes ja kus töid teostab?


RE: Ühe Kindlustuse lugu - voodoo - 04-04-2011

Ma mõtlesin ka seda lugedes selle peale, et mismoodi SÕLTUMATU ekspert VALIB remondikoha?


RE: Ühe Kindlustuse lugu - Andres65 - 04-04-2011

Eksperdi pädevust tõendavaks algdokumendiks võiks olla autotehnika inseneri diplom või transporditehnika hoolduse ja remondi eriala haridust kinnitav diplom. Juba kahes kirjas olen palunud eksperdil nende dokumentide esitamist. Vastuseks sain, et ekspertiisi teostanud ettevõtte põhikirjaline tegevus on sõidukite tehnilised ekspertiisid ja hindamised. Juriidiline isik otsustab ise, milline isik on pädev konkreetse töö teostamiseks. Antud juhul telliti töö Autoeksperdi Grupp OÜ-st, kelle poolt saadeti eksperdiks Kalev Lehtla. Füüsilise isikuna tegutseval eksperdil on vaja registreerida ennast just. lehele, juriidilisel isikul mitte. Saatsin ka kolmanda kirja, kus palusin eksperdi haridust tõendavate dokumentide esitamist...

Hakkab vaikselt vihale ajama see asi, et kõigepealt tuleb mingi end eksperdiks nimetav kloun ja süüdistab sind kuritahtlikkuses. Siis suunab sõiduki sellisesse töökotta, kes pole autoremondist midagi kuulnudki ja tagatipuks saad veel sõimata kah. Kui lõpuks kindlustusega saab bussiremondiga ühelepoole, siis sellise mehe peab küll kohtus majandusliku ja moraalse kahju süüdistusega põrmustama, et õhk puhtam oleks.


RE: Ühe Kindlustuse lugu - Kalev - 06-04-2011

Täiesti kohutav, mida tehakse...

Huvitav, miks kindlustus võib valida suvalise ettevõtte, kus töö teostatakse? Tavamõistusele oleks kuidagi loogiline, et valitakse firma, mis on reaalselt viimase aasta jooksul reisibussi keretöödega tegelenud. Ma ei tea, et neid peale buslandi üldse väga oleks.

Eksperditeema hoopis oma lugu. Edu, Andres, toetan 200% !!!