Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. (/showthread.php?tid=21320)



W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - kentq - 03-01-2011

Tere
Lugesin otsingu kaudu webastot puudutavad teemad läbi aga seda mida vaja ei leidnud.
Alustan algusest.
Autol oli olude sunnil eemaldatud webasto ning lisa tsirkulatsiooni pump.
seisis see senini riiulis. mootorist väljatulev ning sinna parempoolse kannu sisse minev voolik oli ühendatud. Midagi erilist kurta polnud, veidi kiiremini ilmselt oleks võinud vast 80C saavutada.
Eile tekkis soov see külge panna ja katsetada kuidas on.
Kuna aga ise ma seda süsteemi maha ei võtnud siis oli tagasipanemisel mitu probleemi millest jagu ei saanud.

hetkel on olukord selline:
Webasto ise töötab, tundub et sellega on kõik ok.
Nüüd aga probleemist.
Voolikute ühendamise skeem on hetkel selline:
mootorist tuleb voolik webastosse, webastost läheb välja tsirkulatsioonipumpa ja sealt edasi kannu mineva vooliku otsa.
ESIMENE küsimus: kuhu puule pump tosooli uhama peab? kas kannu poole või webasto poole? nool on ilusti peal ja selle järgi saab ühendada.
TEINE küsimus: tsirkulatsioonipumbast tuleb välja veel kolmas peenem voolik. Kuhu peab see ühendatud olema? ise arvasime et ju ta paisupaaki peab minema kuna korgijuures olev ots oli tühi. Sinna ühendades hakkab vedelikku aga korgivahelt päris kiiresti välja kütma.
täna tööle tulles sai see voolik teepeal lahti võetud ning pime ette pandud ja sedapidi hetkel ta töötab.
KOLMAS probleem:
mootor nüüd läheb küll kiiremini 80+ kraadi aga salongis ei tule madalate püüretega sooja. Sooja hakkab puhuma kui pöörded on 2000rpm +.

palun targemad kommenteerige.
ise kahtlustan et äkki tsirkulatsioonipump mul uhab valepidi?
või on süsteemis kusagil õhk sees?
veel midagi.

vastuste eest ette tänulik.


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - Laur - 03-01-2011

Võin sulle pärast kapoti alt pildi teha kui tahad.


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - kentq - 03-01-2011

oleksin väga tänulik piltide eest.
sihtida võiks siis niipalju kui saab voolikuid, pumpa ja webastot.

teistelt targematelt ootaks veel ka nõuandeid.


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - Laur - 03-01-2011

[Pilt: 34472-1.jpg]

[Pilt: 38377-2.jpg]

Väikest voolikut pole pildil hästi näha, aga see keerab ka kuhu alla poole.

Suuremad pildid


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - kentq - 03-01-2011

suured tänud Laur.
joonise järgi tundub et jah pump on ikka valepidi. selle katsetan õhtul kohe järgi.

aga see peenike voolik tõepoolest on veidi peidus, tundub isegi et ta teeb kaare ja tuleb ikkagi ülesse sinna paisupaaki?
kas viitsid veel korra kapoti alla vaadata ja kirjutada siia.

ette tänades,


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - Laur - 03-01-2011

Mõned telefoniga tehtud pildid juurde, telefoniga saab lähemale Smile
See peenike toru tsirkulatsiooni pumbast tuleb ette poole ja siis keerab alla, läheks justkui webasto poole, kuid kindel pole. Üsna vähe ruumi ja alt poolt ei näe.
Paisupaagi poole ei lähe ühtegi toru, lähevad elektrilise soojendi poole, paisupaagi ots läheb radikasse.

[Pilt: 03012011013.jpg]

[Pilt: 03012011014.jpg]

[Pilt: 03012011015.jpg]


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - kentq - 04-01-2011

Suured tänud vaeva eest!
Jah eile sai katsetatud, pump oli valepidi, nüüd soojendamisega kõik korras.
seda peene vooliku asja pean veel puurima.
paisupaaki ta igatahes ei lähe jah see on praeguseks selge.
ja vaatasin ka ise et peale 90 kraadist nurka on vooliku pikkuseks a' 15cm. ehket ta peabki kusagil seal esimese pildi parempoolse jämeda vooliku all ära lõppema, eks uurin.
webasto tundub ikka päris hea asi olevat, kui muidu tõusis temp 80 C peale 15km läbimisel siis nüüd umbes 5-e.
näis kuidas see küttekulule mõjub, tundub et ta tänase ilmaga päris palju aega sõidust töötab.

üks konkreetne küsimus veel ka.
olin aru saanud et kui astun hommikul garaazi ja vajutan konsoolis "rest" nuppu siis hakkab auto soojenema. st. tööle läheb webasto, lisa tsirk. pump ja salongi vent.
tööle lähevad tsik. pump ja salongi vent. Webasto tööle ei lähe. Sai täna pool tundi enne väljasõitu "rest" sisse pandud aga webasto külm ja kütt pole.

kas siin on veel mingi konks?


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - wdb240 - 04-01-2011

Rest annab sulle mootori jääksoojust. See ei pea webastot tööle panemagi. Kui sul on lisasoojendi webasto ahi, siis see töötab ainult siis, kui väljas külm ja CDI mootor töötab. Nii kui CDI mootori seiskad, siis ka ahi seiskub. Selle pärast ongi ta nimi LISASOOJENDI. Ilmselt unistad sa SEISUSOOJENDI Webasto võlusest. Saab ümberehituse teostamisega LISASOOJENDI muuta SEISUSOOJENDIKS


RE: W210 E220CDI 1999a. probleem webasto ühendamisega. - kentq - 04-01-2011

siin on toredat juttu lisa ja seisusoojendi kohta.
Sain ise mitmele küsimusele vastused, ntx. küttekulu jm.
http://www.autoekspert.ee/public/files/Webasto_soojendi_kasutamise%20praktilised_n6uanded_EST.pdf