Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Naastrehvide vibratsioon maanteel - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: Naastrehvide vibratsioon maanteel (/showthread.php?tid=21062)



Naastrehvide vibratsioon maanteel - nostromo - 06-12-2010

Linnas 50-60 söites täiesti ühtlane kuid maanteel 80-90-ga vastikult tugev vibra ja sellega kaasnev müra.

Rehvideks pea uued 255/45/18 NOKIAN HAKKAPELIITTA 7 mis ka auto tehasemööt. Velgedeks orig. AMG 5-SPOKE 18"x8.5"x9.5".

Suverehvid vahetasin naastude vastu Miiduranna Carstop-is (kevadel suverehvide vastu vahetades polnud mingit probleemi) kus küsiti kas ka vahet kumba pidi vahetada-ütlesin et ei tea kuid hiljem täpselt samasuguse teise veljekomplekti ostes oli rehvi alas punases kirjas et vahetada AINULT TAGANTPOOLT (loogiliselt vöttes seal ei teki vist nii suuri pingeid kui eestpoolt kus struktuur tihedam)-vastasel juhul eluohtlike vigastuste vöimalus?

Eelmine sügis ühes väikses kohas naastude vastu vahetades polnud probleemi.

Milles vöiks viga olla?


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - Cane - 06-12-2010

Tasakaalud ikka alles omadel kohtadel?
Kõik poldid mutrid kinni?
Hiljuti nägin ka juhust kus piduriklotsi abrasiiv kate oli metalli küljest lahti ja tilpnes seal vahel.


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - nostromo - 06-12-2010

No eks peab siis poldid ise üle kontrollima kuid see peaks olema ikkagi rehvivahetaja vastutus-vastasel korral tekib küsimus mille eest ma maksan? Tasakaalude kohta ei oska öelda kuna pole meeles kuhu ja palju pandi.

Kas keegi oskab öelda KESKLINNA PIIRES USALDUSVÄÄRSET rehvivahetustöökoda kus saadakse hakkama ka 18" veljega (mida osad töökojad senimaani ei suuda teha kuigi isegi oopelitele tehases alla pandud 20" velgi, pargimaasturite 24" blingidest rääkimata) hakkama ja tuntakse oma tööd ehk ei küsita infot kliendi käestIcon_evil


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - einar - 06-12-2010

Üldiselt on autoomanikul kohustus poltide kinnitatust kontrollida 50 kilomeetri pärast peale rehvivahetust.

Selline silt ka enamuste rehvivahetus punktide seinal


samamoodi arve allservas BOLD kirjas enamasti.


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - nostromo - 06-12-2010

Selge-eks proovin üle kuigi pole kindel kas arve peal ja töökojas see kirjas. Surnuna/invaliidina seda vähe keerulisem teostada.


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - väikemees - 06-12-2010

Ega see juhuslikult Tallinn- Pärnu maantee ei ole. Saue poolt tulles on see asfalt p.... viimasest ehitusest. Saue rehvitöökojad jälle rõõmustavad, kui tasakaalustama tullakse.


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - einar - 06-12-2010

Samas

kui näiteks töökoda kasutas odavat montaazipastat rehvide paigaldamisel, ning kuna tegemist on keskmisest laiemate velgedega(ilmselt ka rehvilukkudega velgedega)
Seljuhul on olemas variant et balanseerimis hetkel polnud rehvid velgede peal veel õiges asendis.

Igaljuhul peaksid sellest rehvitöökojast läbi minema ja paluma rattad üle tasakaalustada.


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - nostromo - 06-12-2010

to väikemees:

Kusjuures oliSmile Eks peab siis mujal maanteel ka proovima.

to einar:

Tänud-kui ka teisel maanteel sama jama siis lähen tagasi.


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - v6sa - 06-12-2010

Kus rehvikojas töö tehti?

Pole küll kesklinnas, kuid Saue ja Tallinna vahel kurseerides tasuks läbi põigata Laagrist - Mellson. www.mellson.ee. Tasuta ei tee ja saasta näha ei taha, kuid nõu annavad küsimise peale ja oma tööd tunnevad. Odavad just ei oleIcon_redface Minu usalduse on nad ära teeninud.

Vibra võib tulla üsna mitmest asjast. Kas veljed olid lumest/jääst puhtad? Kas raskused olid kõik alles? Kas rehvid on ikka sirged? Kas rattad on ikka kinni? Ega veljed pole saanud mõnda lööki? Ja nii edasi...

Tõsi, sellekspeaks see vibra avalduma ikka igal pool ja mitte ainult konkreetsel teelõigulEusa_whistle


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - Rolz - 07-12-2010

Veic offtopic aga mina panin talveks alla sedaani orig. mõõdu ehk 235/60/16 ja veermik hakkas toimima Smile
Siledatel teedel suurte kiiruste juures on see orig. mõõt väga hea aga meie teedel... Sellest ei saa ennem aru, kui tunned vahet, tuletab jälle meelde, mis asi on "luksus".

Btw - veljed võisid lund ka täis olla, suurel veljel väga vähe vaja, et korraliku vibra sisse virutab.
Aga ega seal muud kunsti pole, kui uus tasakaalustamine.


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - nostromo - 07-12-2010

Eks 16" oleks vähemalt 10k odavam tulnud ja talvel ka mõistlikum kuid ei viitsinud eelmine sügis uusi velgi otsima hakata ja tehti sobivalt tutikate HP7 suhtes pakkumine.

Ise panustan ka hetkel uue tasakaalustamise peale. Auto muidu aastaringselt köetavas garaazhis.

Aga kas see väga ohtlik kui rehve monteeritakse antud AMG velgedele/-lt eestpoolt mis kleebiste peal rangelt keelatud?


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - Nustu826 - 07-12-2010

Ega see valetpidi montaaz rohkem ohtlik ei ole kui et võid rehvi ära lõhkuda. Kui oled näinud ilma rehvita paljast velge sealt kus rehv peal käib(pealtpoolt) siis saad aru: Nimelt on kaks ranti veljel, mille peale siis täis pumbates rehv pauguga lööb. Tavaliselt on esimene rant kitsam ja tagumine laiem(või koonuses). Aga peale seda esimest ranti on sügavam ala, kuhu siis peale pannes peab rehvi serv minema, kuna muidu ei ole võimalik rehvi peale venitada(kuna serv teadupoolest niipalju ei veni). Nüüd sinu veljel siis on need randid vastupidi, ehk siis laiem(või koonus) on väljaspool ja kitsam seespool. Seega rehvi peale pannes väljastpoolt on see oht, et venitad rehvi serva puruks(või ka kõveraks).

Vaata ntx auto24.jas velgede pilte siis saad aru...


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - Cane - 13-12-2010

Said sa tead mis siis toimus su nende velgedega?


RE: Naastrehvide vibratsioon maanteel - nostromo - 14-12-2010

Hetkel Soomes tööl kuid katsun Eestis olles ära kontrollida kui jõuan.