Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
M102 mootori õlisurve kontrollimine? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: M102 mootori õlisurve kontrollimine? (/showthread.php?tid=20978)



M102 mootori õlisurve kontrollimine? - python - 29-11-2010

Õli surve kohta mitu teemat aga uuriks ikkagi veel paari asja. Oleks vaja kontrollida mootoris ning seda manomeetrit pole käepärast siis õlirõhu anduri kontrollimseks saab mõõta anduri takistust vastavalt sellele väärtusele mis ta näitab. Juhul, kui andur ok siis tuleks konrtollida seda õlisurve klapi korrasolekut. Seal ainult vedru, kuidas seda kontrollida?


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - hents99 - 29-11-2010

Kas sa ei usalda armatuuri kella või tahad näha, kui palju õlirõhku üle 3-bar`i on?

Mehaaniline manomeeter oleks kõige kindlam asi odavatest lahendustest.
Näeb täpselt, kui mitu ühikut rõhku süsteemis on.


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - python - 29-11-2010

Armatuuri näidikut hetkel ei usalda, juhul kui see ok siis ei aita manomeeter ka seega tuleks kotrollida seda klappi mis regullib rõhku mootoris. Paraku pole ma suutnud endale selgeks teha kuidas seda kortollida.


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - hents99 - 30-11-2010

Rõhku vähevõitu siis?

Reeglina "õlirõhu regulaator"(selle kohta oli oma termin, aga ei meenu, nagu reduktsiooniklapp) ei ole MB puhul asi, mida esmajärjekorras kontrollima peaks.


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - python - 30-11-2010

Pigem tundub, et sooja mootoriga nõks liiga palju. Sai kontrollitud, andur on ok.
Miks sa arvad, et seda reduktriooni klappi pole mõtet kontrollida või mida muud peaks vaatama?


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - v6sa - 30-11-2010

Kui saad kusagilt teada vedru eelpinge väärtuse vajalikul pikkusel, siis saad kontrollida. Muud siin väga teha ei saa. Ning loomulikult kontrollida, et kuul/kolb liigub pesas vabalt.

Kas sellel mootoril on rõhuklapp filtri jalas või pumba kestas?

Ülemäärast rõhku ei tahaks uskuda, kuid võimalik see muidugi on - hammasrataspump võib anda mitusada bar välja, kui miski tema innukust ei piira.

Kõigepealt pane ikka meh. manomeeter külge ja tuvasta tegelik rõhk. Ning kui see siiski liiga kõrge on, saad alati ju parema õliga meeldivamaks muuta...


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - python - 30-11-2010

Filtri jalas on termostaat, m102.983/990/991 on rõhuklapp pumba jalas, väljast eemaldatav. m102.992 juba all karteri sees. Katsun õhtul selle lahti võtta, seal kolbil peaks olema lisaks tihend?


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - hents99 - 30-11-2010

Filtri jalas olev klapp peaks täitma õli allavalgumise vastast eesmärki, mitte nö rõhu reguleerimist.

Pumbal on ikkagi see vedru/klapp, mis reguleerib. Ma proovin kohe WIS'ist järgi vaadata, kuis M102 seerial see lahendatud on.

Siin väike pildike pumbast, seal on kirjas mingi surve (7.3 bar`i), loogiliselt võttes max rõhk, mis süsteemi lastakse. Kahjuks ei jäänud koolist niigi palju saksa keelt kõrvade vahele.
   


Edit: Sa vist vaatadki neid asju WIS`ist eks? Kuidagi täpselt samad mootori koodid ja kirjeldus ette loetud.

Sinu puhul siis tegemist sellise variandiga?
   


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - python - 30-11-2010

See on siiski evo II pilt, m102.992. Sellel mootori on norm temp õlisurve ette nähtud ~2,7 -3,5 bar Smile


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - python - 01-12-2010

Kontrollisin seda õli reduksiooni klappi samuti ning tundub, et see pole kulunud. Lisaks kontrollisin seda seierit armatuuris ning see valetab 0,5 bar, nii et põhimõtteiselt tuleb uus seier sebida või seda vana kuidagi remontidaSmile. Uus on ca 8000.- eeku ning vaevalt neid kasutatud peast liigub.


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - Laur - 01-12-2010

Miks seier, kas mitte rõhuandur ei tuleks vahetada?


RE: M102 mootori õlisurve kontrollimine? - python - 01-12-2010

Andur oli 0 ja 3,5 rõhuga +-3 ohmi õige takistusega, näidik näitas 120 ohmiga 2,5 bar, kuigi manuali järgi oleks pidanud olema 129 ohmi 2 bari. Seega, kui kõik asjad on mootori poole pealt ok siis seier näitab ikka ca 0,6 bari rohkem. Ma pole seda näidiku tootekoodi kontrollinud, võibolla on keegi seda vahetunud. Kui kunagi manomeetri saab võib igaks juhuks üle kontrollida aga hetkel ma mõtlen, et võiks seda näidikut lisa takistiga õigeks tuunida, imelik lahendus on aga millegi parema peale ma ei tulnud.