Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
420 (560) SEL 1990 janek126 - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Teema: 420 (560) SEL 1990 janek126 (/showthread.php?tid=20076)

Lehed: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


420 (560) SEL 1990 janek126 - janek126 - 27-09-2010

Oh jaa....
Mõtlesin et teen siis oma kallikesest ka lõpuks teema.

Üritan teha seda teemat tagasiulatuvalt.

Üldinfo:
Värvus- black-blue metallic 199
sisu- hall nahk
4x el.aken
4x istmesoojendused
el.luuk
kliima
el.tagakardin
2x mäludega/õhkpatjadega el. istmed
1xel.peegel
püsikiirushoidja

Ostsin auto 2007 aasta augustis, kui bensu hind oli pea-aegu laes.
Sain suht hea hinnaga.

Muidugi autol oli päris palju vigu:
-tagaosa oli saanud kerge kõksu ja suht pornolt oli korda tehtud
-käigukastil 3-s käik libises läbi
-stange kroomid olid oma aja ära elanud
-esitiibade nurkades rooste-augud, mujalgi kergeid roostetäppe
-ja muud nipet-näpet

Leidsin arvutist mõned pildid milline oli väline seisukord ostes.
[img][Pilt: 53575-PB307859.JPG][/img]
[img][Pilt: 66733-PB307865.JPG][/img]
[img][Pilt: 25534-PB307858.JPG][/img]
Ainuke üldpilt mille leidsin sellest ajast(Läti MB klubi sünnal tehtud):
[img][Pilt: 85883-P3150096.JPG][/img]
Mõned kuud peale ostmist olid kellal sellised numbrid
[img][Pilt: 36285-PB307870.JPG][/img]


JÄRGNEB.....
Üritan vähemalt korra nädalas uuendada ja meelde tuletada mida kõike selle autoga tehtud onBig Grin


RE: 420 SEL 1990 janek126 - siim - 27-09-2010

Mõned roostetäpid ikka vanal autol leidub. Lisade nimekiri on muheIcon_razz

Edu!


RE: 420 SEL 1990 janek126 - Reddog - 28-09-2010

njaaa kalliks läheb hooldamine aga samas oled sa ise ka sellega kursisi ja ei jää muud öelda kui suurt edu ja jaksu


RE: 420 SEL 1990 janek126 - ReinGSM - 28-09-2010

Kuue korda tegemine on tänuväärt ettevõtmine, tee sellest sama ilus masin kui Tauno Mõtsi oma Thumbsup
Järjekindlust ja suurt rahakotti sulle Icon_razz


RE: 420 SEL 1990 janek126 - hents99 - 28-09-2010

Tundub, et rahvas pole Janeki autot reaalselt näinudki Icon_eek

Mina olen korduvalt näinud, aga õnneks mitte sellises seisundis, millest pildid tehtud on.

St. kere osas pole nagu midagi ette heita.


RE: 420 SEL 1990 janek126 - Karl - 28-09-2010

(28-09-2010, 04:50 PM)hents99 Kirjutas: Tundub, et rahvas pole Janeki autot reaalselt näinudki Icon_eek

Mina olen korduvalt näinud, aga õnneks mitte sellises seisundis, millest pildid tehtud on.

St. kere osas pole nagu midagi ette heita.

Sama siin. Või pole siis korralikult teemat lugenud, et need pildid tehtud 2007 aasta kui ostis auto, mina ka nägin seda autot siis ja tean milline praegu, ei kannata võrrelda.


RE: 420 SEL 1990 janek126 - v6sa - 28-09-2010

Kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis mina nägin seda autot viimati vist eelmisel suvel Saugal. Tookord nagu auke enam ei paistnud...

Isenenesest tekitab kuus alati emotsioone. Hea, et seegi isend on kodaniku käes, kellel vähemalt teoorias on piisavalt vahendeid auto korrashoiuks. Ning ka motivatsiooni näikse piisavat.Icon_cool

Aga kirjuta ikka sellest ka, mida Sa temaga vahepeal teinud oled. Ning seda ei tohikski olla nii vähe.Nod


RE: 420 SEL 1990 janek126 - secman - 29-09-2010

See oli möödunud aasta suvepäevadel vist, kui asja värviahjust väljununa seda kuute näha sai. Millalgi oli ka teema selle auto hiljuti remonditud mootorist mis kokku jooksis ?


RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 29-09-2010

(29-09-2010, 09:51 AM)secman Kirjutas: Millalgi oli ka teema selle auto hiljuti remonditud mootorist mis kokku jooksis ?

Icon_redfaceIcon_redfaceIcon_redface
4,2 on lihtsalt LIIGA LAHJA MOOTOR....


RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 30-09-2010

Osa 2.

Kohe , kui auto ostetud sai, sõitsin Männikule Mario juurde, kus tegime korraliku tehnokontrolli.
Plaan oligi selline, et kõigepealt käiguosa perfektselt korda, seejärel alles keretööd.

Esimese etapina läks vahetusse:
- 4x piduriketas
- 4x vedru
- 4x amort(õnneks/kahjuks on tavaline tagasild)
- 4x rattalaager
- kogu roolisüsteem rattast rattani, v.a. roolikarp
- järeljooksupadjad
- mingid puksid/vardad tagasillast
Midagi oli veel, aga ei mäleta enam. Juppide arve oli igatahes ca 15k.

Muidugi vahetasin mootoriõli, käigukasti õli(lootsime, et aitab libisemise vastu), kõik filtrid.

Seejärel sai nagu kruisida rahulikult kuni mingi märtsini 2008.

JÄRGNEB.....
Üritan vähemalt korra nädalas uuendada ja meelde tuletada mida kõike selle autoga tehtud onBig Grin


RE: 420 SEL 1990 janek126 - hents99 - 01-10-2010

Väheke bling`i ka tulemas Icon_biggrin

[Pilt: 99798-rolex.JPG]


RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 01-10-2010

Hents krt...
Järjejutt ju käsil.Icon_redface


RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 08-10-2010

Osa 3

Kuna kasti õli vahetus ei aidanud ja 3-s libises ikka läbi hakkasin teist kasti otsima.
Sest olemasoleva remondikulud pakuti kuskile sinna 10tuhande lähedale.
Sain siis kevadel 2008 nn. tugevdatud kasti Soomest (maksumusega........ väga palju)

Kast korras, hakkas nagu tunduma, et mootor kuidagi lahjaIcon_cool
Sai siis kapoti alla sukeldutud.

Kõigepelt sai vahetatud klapisääretihendid. (Karl polnud sugugi rõõmus Riias minu taga sõites...)
Kett oli korras, aga yks keti pingutidest oli kohe-kohe minemas- seegi sai uus.
Kogu kõrgepinge- küünlad, juhtmed, jagaja sisu, jagaja kaan, süütepool(MSD)- läks uueks.
Õlituskanalid nukkade peal.(Õlisurve tõusis ca 20%)
Muud nipet näpet ka sai sättida.

Siis käis auto häälestuses Pesuri käes.
Mina olin kulutatud raha ja tulemuse suhtega rahul.

Tuuningu poole pealt:
Toonklaas sai paigaldatud 25/50/75 (tagaaken/tagumised uksed/esimesed uksed)
220voldi muundur statsionaarselt- 1500W- pistik nii ees, kui tagaIcon_idea
Suht korralik helisüsteem, seda nii, et midagi originaali ei lõhkunud.(selle tegemisest peaks oma jutu kirjutama kunagi)
Signalisatsioon (puldist käivitusegaIcon_coolIcon_cool)
Nüüd ei mäleta, kuskil siis sai ka muretsetud 18tollised lorni veljed.

Selle info ja tegemistega peaks olema oma jutuga kuskil 2008 aasta lõpus.
Selleks ajaks, vaatmata kogu ajale, mis auto remondis viibis, kogunes 2008 aasta lõpuks läbisõitu ca 30tuhhi.
Eks kindlasti oli neid asju ikka rohkem mida sai teha, aga kõik ei meenu hetkega.

Ahjaa- esitiibade augud sai sanitaarremondi korras kinni keevitatud/pahteldatud/värvitud, lihtsalt, et silma ei karjuks.
Plaan oli ju kogu värv.... Krt see juba järgmises osas.

JÄRGNEB.....
Üritan vähemalt korra nädalas uuendada ja meelde tuletada mida kõike selle autoga tehtud onBig Grin
Pildike ka siis 2008 a. talvest.
[img][Pilt: 76426-OgAAANvQAAlg_eTdMQ3LujyXIYOCIGXHER...bW91_f.jpg][/img]


RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 12-10-2010

Osa 4

Kulgesin rahulikult, kuni sa selgeks, et enam ei taha sõita autoga, mille stange kroomid on paigatud fooliumteibigaCrybaby

Tegime siis nii.
[img][Pilt: 45629-Main.jpg][/img]

Keevitust vajas suht vähe- tunduvalt vähem, kui kartsin.
Läbi olid esivedrude alumised nn. kannud- selle põhjus, et MB oli teinud luugist/esiaknast tulevad kummivoolikud natuke lühikesed.
Veel vajas plekksepa töid tagavararehvi augu põhi ja sedagi arvatavasti kunagi läbi elatud "kõksule".

Siis läks sõit SilberisseCrybabyCrybabyCrybaby

-KOGU stange kroomring
-Esitiivad
-Küljeplatistikute kroomid
-Küljeplastikute KÕIK kinnitused(krt.piimapaki täis vidinaid maksis 1500raha).
-Komplektne el. antenn

Muidugi igasuguseid mutreid-polte-seibe-tüübleid, mis läksid katki või tundusid lihtsalt liiga väsinud.

Värvitud sai originaaliks- st 199 metallic black-blue (no vaata , mis nurga alt tahad aga aru ma ei saa kuidas need MB insenerid selles toonis sinist näevadIcon_question)
Võõbatud sai ka seestpoolt, kuna kriime-kraame leidus sealgi.

Plastiku originaaltooni otsimisega oli paras peavalu, mis reaalselt laheneski nii, et läksin plastiku tükiga poodi.
Sai suht lähedaleThumbsup

Värvimse järgi nägi välja siis selline
[img][Pilt: 63988-Main.jpg][/img]
[img][Pilt: 95853-Main.jpg][/img]
[img][Pilt: 86555-Main.jpg][/img]
[Pilt: 79642-Main.jpg]

Sellise autoga sai siis kruisida kuni 2009.a. sügiseni.
Vahepeal sai veel vahetatud pooltelg(silber, 8500.-), mis keeldus asfaldil kohapeal rehvi ringi ajama.

Sellega järjejutt veel ei lõpe(kahjuks).


P.S.Kahjuks ei oska pilte suuremaks teha....
Moded tuunige vähekeIcon_exclaim
Vahepala.

Tean, et paljud (enamus siin fooromis) peavad korralikku 126-te selliseks autoks, millega talvel ei sõideta.
Minu arvamus on, et 2000 raha, mis maksab korralik survepesur, on bensuarvete juures köömes.
Lihtsalt tuleb autot pesta (ka sealt, kuhu automaatpesula harjad ei ulatu), kui kraadid kõiguvad alla miinus 10-t.
Kuna kuue (eriti SEL-i) eelised tulevadki välja just talvel.
Omal oli all talverehv 235/50 R18 ja 2008/2009 talvel sai sõidetud täpselt seal ja nii kiiresti kui vaja, sest see on MAGIC, kuidas selline pikk auto on stabiilne isegi ca 10-15 cm-s värskelt sadanud lumes.
Ainuke asi, mis tuli talvesõiduks teha oli "Lüliti", mis lülitas kõik kolmetähelised asjandused välja(ASR,ABS,SRS.....).

Vahepala lõpp.


RE: 420 SEL 1990 janek126 - Karl - 12-10-2010

Nõus sellega, uskumatult stabiilne sellega talvel sõita.


RE: 420 SEL 1990 janek126 - Laur - 12-10-2010

(12-10-2010, 12:32 AM)janek126 Kirjutas: ........
Kuna kuue (eriti SEL-i) eelised tulevadki välja just talvel.
Omal oli all talverehv 235/50 R18 ja 2008/2009 talvel sai sõidetud täpselt seal ja nii kiiresti kui vaja, sest see on MAGIC, kuidas selline pikk auto on stabiilne isegi ca 10-15 cm-s värskelt sadanud lumes.
Ainuke asi, mis tuli talvesõiduks teha oli "Lüliti", mis lülitas kõik kolmetähelised asjandused välja(ASR,ABS,SRS.....).



DAAA.... Isegi pildilt on näha kui stabiilselt ta kraavis püsib BadgrinBadgrinBadgrin
[Pilt: 76426-OgAAANvQAAlg_eTdMQ3LujyXIYOCIGXHER...bW91_f.jpg]


RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 12-10-2010

(12-10-2010, 09:26 AM)Laur Kirjutas:
(12-10-2010, 12:32 AM)janek126 Kirjutas: ........
Kuna kuue (eriti SEL-i) eelised tulevadki välja just talvel.
Omal oli all talverehv 235/50 R18 ja 2008/2009 talvel sai sõidetud täpselt seal ja nii kiiresti kui vaja, sest see on MAGIC, kuidas selline pikk auto on stabiilne isegi ca 10-15 cm-s värskelt sadanud lumes.
Ainuke asi, mis tuli talvesõiduks teha oli "Lüliti", mis lülitas kõik kolmetähelised asjandused välja(ASR,ABS,SRS.....).



DAAA.... Isegi pildilt on näha kui stabiilselt ta kraavis püsib BadgrinBadgrinBadgrin
[Pilt: 76426-OgAAANvQAAlg_eTdMQ3LujyXIYOCIGXHER...bW91_f.jpg]

Palun vabandust, kuid mina polnud roolis.
Mina nautisin taga-istme mõnusid.
Juht arvas lihtsalt, et keereb metsateel lihsalt ringiIcon_eek
Ta oli harjunud valerattaveoga ja mopi(kergete) mootoritega.
Kuid siiski, sinna me ei jäänudIcon_lolIcon_lol


RE: 420 SEL 1990 janek126 - Renkju - 12-10-2010

(01-10-2010, 01:13 AM)hents99 Kirjutas: Väheke bling`i ka tulemas Icon_biggrin

[Pilt: 99798-rolex.JPG]


Mul tuleb selle kellaplokiga meelde lapsepõlvIcon_cool


RE: 420 SEL 1990 janek126 - janek126 - 12-10-2010

(12-10-2010, 10:56 PM)Renkju Kirjutas:
(01-10-2010, 01:13 AM)hents99 Kirjutas: Väheke bling`i ka tulemas Icon_biggrin

[Pilt: 99798-rolex.JPG]


Mul tuleb selle kellaplokiga meelde lapsepõlvIcon_cool

Tahad sa sellest rääkida.....?


RE: 420 SEL 1990 janek126 - Renkju - 13-10-2010

See konkreetne kelladeplokk, Rolexi kellaga ning väga huvitava kirjastiiliga kuulub Mercedez-Benz'ile, mis oli minu esimene MB, kus ma sees istusin ning millega sai Tartus, Annelinnas ja üle terve Tartu ringi sõidetud. Polnud teisi nii lahedaid räpivõsse nagu olime seda meie. Sealt ka minu MB hingesugulus. Kahjuks noorena ei osanud paraku sellisest esmaklassilisest S- Klassi kupeest lugu pidada. Mul on sellest autost veel kuskil arvutis isegi Taani reg. nr. pildidki.
Väärt pilt, väärt mälestused.
Smirk