Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
K: knoc sensori kohta - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: K: knoc sensori kohta (/showthread.php?tid=18932)



K: knoc sensori kohta - mb26 - 19-06-2010

tere oleks küsimus järgmine et mis asi see knock sensor on ja milleks see vajalik on ?
tegu siis mb w124 3,2 l 162kw mootoriga mis sai 190 peale tõstetud, ülejäänud juhtmed sain korda et auto sõidab aga knock sensorist ma aru ei saanud kasutaja hents aitas mul el-skeemi saata et saaks asja korda aga ei ole saanud et sooviks teada milleks seda vaja on ja et kas see annab mootori võimsusele ka midagi juurde .
tänud ette vabanda kui küsimus loll tundub aga tahaks asjale selgust saada


RE: K: knoc sensori kohta - Nustu826 - 19-06-2010

detonatsiooniandur - ehk siis aju muudab süütehetke vastavalt anduri signaalile, et silindris plahvatust paremini ja õigemini ajastada


RE: K: knoc sensori kohta - mb26 - 19-06-2010

nii et ühesõnaga on seda vaja et kui minna annad siis ei pooks kinni ?
sest präät kui minna annad ja kohe pedali põhja vajutad võtab kinni ja natuke tagasi läheb ilusti
aga mis moodi se asi toimib sry olen sel teemal veel võõras
ja milline se andur veel süüded muudab?


RE: K: knoc sensori kohta - wdb240 - 19-06-2010

Lihtsalt seletades:
Knock sensor on põhimõtteliselt mikrofon. Selle abil kuuleb mootori süüteaju mootori tööd,,, ehk siis kuulab ta seda, et kas põlemine silindris pole üle läinud detoneerimiseks. Detonatsioon (ehk ülikiire põlemine) on väga halb asi mootori silindris. Ühesõnaga kui kuuldakse normaalse põlemise asemel detonatsiooni, siis hakatakse süüdet hilisemaks keerama ca 3 kraadi võrra. Seda tehaks seni, kui detonatsiooni enam ei ole ja siis hakatakse uuesti 1 kraadi võrra varasemaks keerama.
Ei taha küll uskuda, et selle puudumine sul mootori võimsust piirab, kuid mine sa tea Icon_smile .Küll tean aga juhust, kuis mootori võimsust hakkas piirama küljes olev defektne detonatsiooni andur. Ilmselt tunnistas iga väikese krõpsu mootoris detonatsiooniks ja selle peale keerati metsikult süütenurka hilisemaks. Seal aitas nahkrihma tükk mootori ja anduri vaheleIcon_razz