Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
HC-näit heitgaasides. - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: HC-näit heitgaasides. (/showthread.php?tid=18516)

Lehed: 1 2


HC-näit heitgaasides. - taaviw126 - 20-05-2010

Tere!

Kasutasin otsingut, kuid ei leidnud midagi eriti. Probleem heitgaasitestis HC näiguga. Mis see täpselt endast kujutab ja millised faktorid seda mõjutavad. Kui mootor soe siis viskab gaasi andes sinist vinet ka tagant(häbi minna linnavahele). CO ja teised näidud on paigas(Lambda näit oli veits kõrge aga seda põhjustas üks pisike auk enne viimast sumpa pütti). Auto on 86-aasta W126 420 150kw.
Ülevaatuse pässid arvasid, et tegu on põlemata kütusega?
Vabandan kui palju läbikäinud teema aga äkki siis keegi oskab viite anda kust infi leida. Endal pole aega ja viitsimist kõiki vanu teemasid läbi lugeda. Kõik teooriad on samuti väga teretulnud.
A seda ka veel, et ärge esialgu diagnostikut soovitage, sest meil Võrus häid mehi vähe ja need kes oskavad, neil on tööd nii et tapab.


RE: HC-näit heitgaasides. - v6sa - 20-05-2010

Valest kohast otsisidWink

Kopipeist www.maitene.ee lehelt.
PÕLEMATA BENSIINI OSAKESED ehk VESINIKUÜHENDID (HC)

Vähene hapnikukogus mootorisse saabunud põlemissegus (mis aitas kaasa mootori silindrites ebatäielikule põlemisele ja sellest tulenevalt vingugaasi koguse suurenemisele) mõjutab ebatäielikul põlemisel ka vesinikuühendite ja tahkete osakeste (tahma) koguse suurenemist. Samuti mõjutab HC suurenemisele kaasa hiline süütehetk (kui on hiline, siis jääb küttesegu põlemise aeg väikeseks) ja korrast ära süütesüsteem (kõrgepingejuhtmed, küünlad, katkesti kontaktid jne.), samuti ka rikas segu. Pihustitele tuleva kütuse rõhu vähenemise või pihusti ummistumise tulemusena jäävad kütuseosakesed liiga suurteks ja vajavad täielikuks põlemiseks pikemat aega kui nad seda saavad. Nö “aromaatsed vesinikuühendid” on terava lõhnaga ning nad soodustavad nad aitavad kaasa vähi tekkele. Vesinikuühendid koosmõjus lämmastikoksiidiga mõjutatuna päikesevalgusest moodustavad saastesudu, mis on peaaegu lõhnatu, kuid ärritab limaskesta ning on narkootilise mõjuga. Suuremates kogustes on põlemata bensiini osakesed tervisele kahjulikud ning avaldavad mõju näit metsade kadumisele.

Kõnealune isik ja tema vaated on küll väheke krõbedad, kuid jutt iseenesest on õige.


RE: HC-näit heitgaasides. - taaviw126 - 20-05-2010

Kule suured tänud. Varsti pean vähiuuringuteks aja kirja panemaSmile
Süütemäng on mul välja vahetatud, kuid kas hiline gaasijaotusmehhanism võib ka seda mõjutada. Mul nukkvõlli hammakad veits kulunud ja kahtlustan, et klapid avanevad hiljem.


RE: HC-näit heitgaasides. - v6sa - 20-05-2010

HC ongi selline tore näitaja, mida mõjutavad kõik mootori tööd üleüldse mõjutavad parameetrid. Kaasa arvatud Sinu mainitud sinise viskamine...

Gaasijaotuse hilinemine ei tohiks olla kõige suurem süüdlane.

Ma alustaks õlikao likvideerimisest ning seejärel panustaks süütesse-pritsesse.


RE: HC-näit heitgaasides. - HotPapa - 20-05-2010

HC on pmst näitab kas kat töötab või mitte, noh muidugi kui paned uue kat'i ja probleem ikka kuskil mujal siis rikub uue kat'i ka ära. Nagu mina olen aru saanud siis kui isegi kõik muud heitgaasid on korras aga sul pole autol kat'i siis see HC näit peksabki segast. HC on otseselt seotud kat'iga.


RE: HC-näit heitgaasides. - v6sa - 20-05-2010

(20-05-2010, 02:26 PM)HotPapa Kirjutas: HC on pmst näitab kas kat töötab või mitte, noh muidugi kui paned uue kat'i ja probleem ikka kuskil mujal siis rikub uue kat'i ka ära. Nagu mina olen aru saanud siis kui isegi kõik muud heitgaasid on korras aga sul pole autol kat'i siis see HC näit peksabki segast. HC on otseselt seotud kat'iga.

Ei ole - HC on seotud ainult põlemise täielikkusega. Üks heas korras kat suudab tükk aega teiste sitta süüa enne, kui ta lõplikult ära sureb. Aga probleem on siiski milleski muus. Ka katita masin, mis on väga heas krras, saavutab selle HC<100 probleemideta. Muidugi, kui see pole just vene insenerimõtte suursaavutus ZMZ-24. Vat seda mootorit tõepoolest korralikult käima saada on peavalu.

MB mootorid peaks aga korras olles gaasinormid probleemideta täitma. ISeasi, kas me jaksame neid mootoreid korras hoida...Retard


RE: HC-näit heitgaasides. - Rolz - 20-05-2010

Minul oli ka jäänud arusaam, et HC näitab ikkagi otseselt katalüsaatori tööd...


RE: HC-näit heitgaasides. - v6sa - 20-05-2010

Selles on muidugi õigus, et tuksis kat ei suuda enam mootori vigast põlemist korrigeerida ja seetõttu on HC näit täpselt see, mis mootorist tuleb...

Ehk natuke vigast pritsesüsteemi saab ülevaatuskõlbulikuks teha värske katalüsaatoriga.Thumbsup


RE: HC-näit heitgaasides. - taaviw126 - 20-05-2010

Njah. Kui ma nüüd mõtlema hakkan siis mul polegi katti. Ülevaatuse vennad ka nurisesid selle üle kui kunagi käisin seal. Ülevaatuse pärast ma ei põe(see on tal olemas) aga see sinine vine häirib ja enne linna ei lähe kui asi korras(veits häbi liigelda). Paistab, et ei pääse diagnostiku külastusestSmile Kui keegi veel midagi HC kohta teab siis pange aga kirja. Pärast on hea teistel lugeda.


RE: HC-näit heitgaasides. - Rolz - 20-05-2010

Õli võtame?


RE: HC-näit heitgaasides. - taaviw126 - 20-05-2010

Ebanormaalset õlikulu pole täheldanud. Siiamaani on nagu õlivahetusest õlivahetuseni saanud ilma õli lisamata hakkama.


RE: HC-näit heitgaasides. - v6sa - 20-05-2010

(20-05-2010, 05:54 PM)taaviw126 Kirjutas: Ebanormaalset õlikulu pole täheldanud. Siiamaani on nagu õlivahetusest õlivahetuseni saanud ilma õli lisamata hakkama.

Aga millst siis sinine vine?


RE: HC-näit heitgaasides. - taaviw126 - 20-05-2010

Ma ise nagu arvasingi, et põlemata kütusSmile Paistab, et kütusesegu on väga rikas. Keegi jobu näpis kunagi seda kuuskanti mis seal pritsepea küljes on(Ok tegelt ise näppisinSmile aga see oli ammu). Mine tea äkki kuidagi kuuma saanud ja klapisääre tihendid läbi, sest probleem tekkis hilja aegu.


RE: HC-näit heitgaasides. - HotPapa - 20-05-2010

Kui klapisääre tihendid siis öö otsa seistes ja hommikul käivitades peaks päris korraliku pahvaka välja ajama kui ta sul isegi sõites suitseb....Eks ma läheks mingi targema poole ja hakkaks asja uurima enne kui juppe vahetama hakkadBig Grin


RE: HC-näit heitgaasides. - wdb240 - 21-05-2010

vasta paarile punktile.

1) palju oli HC heitgaase mõõtes. (kirjuta kõik näidud siia mis sulle välja prinditi.)
2)kas sinine vine kaob ära, kui sõidad ja kiirendad mõõdukalt.
3) kas sinine vine tuleb tagasi peale mootoriga pidurdamist ja uuesti gaasi andes.
4) Kas sinine vine tuleb tühikäigull töödates.
5) Kas masin on ikka automaatkastiga.
6) Millised küünlad välja näevad.(kas on kõik ühesugused, või domineerib mõni silinder rohkem küünlamustumisega)


RE: HC-näit heitgaasides. - Rolz - 21-05-2010

Klapisääretihendite parim kontroll - lase kohapeal käija mõnikümmend minutit ja kui sõitma hakkad, viskab kohe alguses tõsise pahmaka välja.


RE: HC-näit heitgaasides. - taaviw126 - 21-05-2010

Uurin asja, kuid minu mäletamist mööda ajab sinist soojalt ja siis koguaeg.


RE: HC-näit heitgaasides. - 300-24 - 23-05-2010

Oskad mulle WDB240 seletada oma kolmanda küsimise põhimõtet? Ei ütle, et see vale on. Pole kuulnud veel kuidas see mõjutab ja mis teada peaks andma. Ise õpin alles autotehnikuks ja hakkas huvitamaSmile


RE: HC-näit heitgaasides. - taaviw126 - 26-05-2010

Tõenäoliselt viitaks selline asi klapisääretihendite ja juhtpukside ebatihedusele.


RE: HC-näit heitgaasides. - Rolz - 26-05-2010

Kui sa väidat, et õli ei võta grammigi, siis ei saa ju klapisääred "õli läbi lasta"....