Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Turboga seoses küsimus. - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: Turboga seoses küsimus. (/showthread.php?tid=17929)



Turboga seoses küsimus. - Westmark - 08-04-2010

Sain sellise huvitava asja teada seoses 2,5tdi audiga et kui peale sõitu jääd seisma tuleb autol lasta tühikäigul töödata ca.1 minut. Kas samasugune lugu on ka mersul ? Oman W202 Mercedest, 1999 aasta lõpp.


RE: Turboga seoses küsimus. - laf1247 - 08-04-2010

ega sa ei pea, aga turbole on see kasulik, turbolt kaob ju õlitus mootori välja suretamisega, tähtis on see peale seda, kui oled enne korralikumalt gaasi andnud, peale rahulikku sõitu pole nii oluline, aga on




EDIT: ise lasen töötada kuskil miinimun 30 sekundit


RE: Turboga seoses küsimus. - Randar - 09-04-2010

Õige jutt. Kuid kui kehtib siiski nagu laf1247 mainis vaid siis kui näiteks maanteel on vaja seisma jääda. Samas kui sõita linnas siis paraku seisma jäädes ja enne seda parkimiskohale manööverdades jõuab turbo juba ennast jahutada ja maha laadida. Seega tühikäigul tuksumist ei ole vaja.


RE: Turboga seoses küsimus. - taaviw126 - 09-04-2010

Jutulisaks veel niipalju, et kui soov turbot hoida siis vaheta õli õigeaegselt ja kasuta selleks normaalset õli.


RE: Turboga seoses küsimus. - R129 - 09-04-2010

Ja kui mootoris on VÄGA KORRALIK õli, siis ei pea sellist jahutustööd tegema. See on ikka viletsate (temperatuuri mitte taluvate) õlide puhul teema kus hakkab praadimine. Aga noh vaevalt enamus meist täissünteeilise õliga sõidab.


RE: Turboga seoses küsimus. - hents99 - 09-04-2010

(09-04-2010, 12:15 PM)R129 Kirjutas: Ja kui mootoris on VÄGA KORRALIK õli, siis ei pea sellist jahutustööd tegema. See on ikka viletsate (temperatuuri mitte taluvate) õlide puhul teema kus hakkab praadimine. Aga noh vaevalt enamus meist täissünteeilise õliga sõidab.

Kusjuures, ma pole enam poolsünt või veel enam mineraalõlisid müügil väga näindki. Kõik ikkagi täissünt, iseasi kui kvaliteetset täissünti saab 20-30kr liiter.

Aga turbo puhul pole asi üldse õlis. Koormust saanud turbo on päris kuum, turbiinivõll, mida ajavad ringi väljalaske kuumad gaasid on otseühenduses laagripuksidega, kui sealt õlikile vahelt ära kaob, võib nii mõndagi juhtuda. Rahuliku sõidu puhul pole kohal tiksumine tingimata vajalik.


RE: Turboga seoses küsimus. - taaviw126 - 09-04-2010

Kas keegi mineraal õli on turbomootorisse pannudSmile Kunagi tahtsin passatit osta millel oli turbodiislel peal ja omanik kurtis, et turbo läks läbi kuigi äsja sai uus turbo pandud. Ja muidugi sõitis mees mineraalõliga.


RE: Turboga seoses küsimus. - R129 - 09-04-2010

(09-04-2010, 01:41 PM)hents99 Kirjutas:
(09-04-2010, 12:15 PM)R129 Kirjutas: Ja kui mootoris on VÄGA KORRALIK õli, siis ei pea sellist jahutustööd tegema. See on ikka viletsate (temperatuuri mitte taluvate) õlide puhul teema kus hakkab praadimine. Aga noh vaevalt enamus meist täissünteeilise õliga sõidab.

Kusjuures, ma pole enam poolsünt või veel enam mineraalõlisid müügil väga näindki. Kõik ikkagi täissünt, iseasi kui kvaliteetset täissünti saab 20-30kr liiter.

Aga turbo puhul pole asi üldse õlis. Koormust saanud turbo on päris kuum, turbiinivõll, mida ajavad ringi väljalaske kuumad gaasid on otseühenduses laagripuksidega, kui sealt õlikile vahelt ära kaob, võib nii mõndagi juhtuda. Rahuliku sõidu puhul pole kohal tiksumine tingimata vajalik.

UUUUUUU TÄISSÜNTEETILINE PAO õli on ikka SUTH vähesed kanistrid mis lettidel ka "täissündi" nime omavad. Isegi teatud 229.5 õlid on poolsündid, mis ei tähenda et nad viletsad on, vaid ekstreemsetes tingimustes ei ole nende tempi taluvus niivõrd hea kui pao õlidel.

Täissünd on marketingiväljend mida võib ka tavotile peale panna.

Täissünt - PAO õli
Poolsünd - HC õli.


RE: Turboga seoses küsimus. - wdb240 - 09-04-2010

Mäletan, et toyota osadel D4D mootoritel oli ka mingi 1 minuti järelkäimise jutt. Tegelikult kui nüüd vaadata turbo külam osast sisse ja masina pedaal korra põhja lüüa ning seejärel süüde välja keerata...... seiskub turbiin praktiliselt kohe. Tal lihtsalt pole inertsi et hooga ringi käima jääda. Turbin ise peatub õhutakistusele suht kärmelt . See jutt ,et jätad mootori seisma ja turbo käib veel minut seisva mootoriga ilma õlituseta ringi on küll folkloor. Seal ikka see teema, et õli jahtuks ja kui masin seisma jätta ,siis õli ei kärsaks võlli ja puksi vahele kinni.Seda muidugi siis, kui on korralikult tuld antud.


RE: Turboga seoses küsimus. - taaviw126 - 09-04-2010

Sõber tegi mulle kunagi demoSmileBemari 2,4 td turbiin käis peale samasugust katset mitu sekundit. Aga jah seal ei tea kuidas 1/10 sekundit ilma korraliku õlituseta turbole mõjub.


RE: Turboga seoses küsimus. - hents99 - 09-04-2010

Jürgen, ma räägingi, et enamus (ca 90% letist) on kirjaga "100% Synthetic".

Varem oli ikka semi-synthetic`ut ka näha, nüüd väga vähe, annab otsida, ütleme nii.


RE: Turboga seoses küsimus. - R129 - 09-04-2010

Jah Hents kirjaga 100% Synthetic kuid see ei tähenda, et tegemist poleks näiteks hydrocrac või hydro-isomeratsioon õliga ja et purgis pesitseb kindlasti polüalfaolefiini baasõliga ollus. PAO õlisid on vähe. Kõik 0Wga algavad on täissündid, ehk PAO õlid, kuid paljud 5W-30 on ikkagi rahvakeeli poolsündid ja ei loe ka peale kleebitud termin 100% syntetic. Muidugi on ka erandeid. Marketingitermin täissünteetiline on seega tihtipeale näiteks HC meetodil "sünteesitud" õli millesse on hulga häid manuseid sisse pandud. PAO baasõli tegemiseks seeevastu naftat vaja ei lähe vaid asi "keedetakse" katseklaasis.