Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Kuidas kasutada plokisoojendust? - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: E-klass (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Teema: Kuidas kasutada plokisoojendust? (/showthread.php?tid=16662)



Kuidas kasutada plokisoojendust? - Mondos - 22-01-2010

Seoses külmade saabumisega olen  hakanud proovima oma auto plokisoojendust tööle saada. Asjast tean ma nii palju, et mul on üks roheline 3-haruline pistik esikaitseraua all. Autoks on kolmeliitrine poolte klappidega rida-kuus C124.

Proovisin ükspäev -15 kraadiga tund aega sees hoida – mitte mingit vahet ei saanud aru. 21. Jaanuaril panin terveks ööks sisse (umbes 10 tundi). Õues oli hommikul -19 ja auto oli 3 päeva seisnud. Hommikuks oli autol suur naeratus ees ehk siis kapoti servad ja eest oli ära sulanud – ülejäänud auto oli härmas. Panin käima ja kohe kapoti alla – klapi kaan oli käega tuntavalt soe.

Alguses oli mul hämming, et kuidas aru saada, et soojendust üldse töötas. Mootori temperatuuri näidik ju kohe ülesse ei tõuse ja salongi ta ka kohe sooja puhuma ei hakka, sest vesi on ikkagi külm. Siia maani on iga ilmaga käivitunud poolest pöördest. Alla -15 käib see pool pööret väga vaevaliselt, aga ikkagi läheb kohe. Mis panebki mõtlema, et täna käis vist see pööre tavalise reipusega.  Praegu järeldan sellest mõnusast nö naeratusest, et vist ikka töötab.

Põhiline küsimus on selles, et kuidas plokisoojendust kasutada? Kui kaua peaks sees hoida (programmkell pistiku vahele)? Mis voolukulu sellega kaasneb? Kuidas sõltub sees hoidmise aeg välistemperatuurist? Kas on võimalik liiga kaua sees hoida? Kui on võimalik, siis millised on tagajärjed?


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - R129 - 23-01-2010

Mina võrdleksin seda pisikese keeduspiraaliga.


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - taaviw126 - 23-01-2010

On võimalik liiga kaua sees hoida-põleb läbi. Bensukal väga vist vahet ei ole kas ta on taga või mitte aga vanal diislil on iga kraad mida soojendus annab kasuks käivitamisel. Ise panen iga hommik 30min.


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - hannes_s - 23-01-2010

minu plokisoojenduse tennil on kirjas 400w. veekeetja köögis on 2000w, et ei saa õelda, et erilise vooluröövliga teguTongue


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - Pets77 - 23-01-2010

Kuskilt meenub,et 2h-i on aeg millega ta asja ülesse soojendab.


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - Kalev - 23-01-2010

2h on jah enam-vähem optimaalne. Ja kindlasti el. toide tagant ära ENNE kui auto käivitad!!! Mõnel autol on sisse ka pistik viidud - see eriti mõnus, kuna saab el. puhuriga salongi soojaks.

Igal juhul on iga mootoriga kasu, sest 1 külmkäivitus -20 kraadi juures võrdub 500km läbisõiduga... otsustage ise...


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - wulf - 27-01-2010

Ettevaatust -20C lasin 124 esiklaasile mõra sisse: puhas rumalus Sad
Ära nii tee ehk kuidas purustada esiklaasi: soojenda 2-3 h mootorit plokisoojendustenniga ja siis kohe täislaks puhurit esiklaasile.
Mõistlik enne panna jalgadele ja siis alles klaasile.
Tarkus koguneb terahaaval...muidugi ei pretendeeri tõele aga klaas on selline õrn asi järsu temp kõikumise suhtes ikkagi


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - Mondos - 27-01-2010

Mina sain oma küsimustele vastused.

Aitäh!


RE: Kuidas kasutada plokisoojendust? - kareelius - 28-01-2010

taaviw126 Kirjutas:On võimalik liiga kaua sees hoida-põleb läbi....

Kaasaegsetel plokisoojendustel ei põle õnneks midagi läbi aga see selleks.
Plokisoojendus soojendab tosooli kuni 50kraadi soojemaks kui ta algselt on ehk siis kui väljas on -20 siis tosool läheb max +30 kraadi. Selle saavutab ta umbes 3 tunniga. Võid hoida teda ööpäev läbi ka sees aga see on lihtsalt mõtetu elektri kulu.