Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
automaatkast ja mootoriga pidurdamine - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: C-klass, 190E, 190D (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=105)
+--- Teema: automaatkast ja mootoriga pidurdamine (/showthread.php?tid=10288)

Lehed: 1 2


automaatkast ja mootoriga pidurdamine - alambe - 27-10-2008

Küsimus siis selline, kas w202 automaadil (4käiguga 93a. ) on normaalne ,et gaasi vabastades ei lase kast käiku vabale vaid veab mootorit vaikselt kaasa? Osad automaadid lasevad kohe käigu vabaks, osad teevad mootoriga pidurduse.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - marek - 27-10-2008

ma pole ühtegi automaati näind mis paneks vabakäigu sisse kui gaasipedaali vabastad. Badgrin


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - Nustu826 - 27-10-2008

Vabale saad ainult automaadi seljuhul kui käsitsi neutraali peale lükkad. need mis lasevad vabaks peaksid olema need, mis liiguvad kohapealt ainult gaasi andes ära. tühikäigul drive asendis vedu taga ei ole.

minul ntx lükkab vaba peale vabajooksul alles kuskil 40 - 50km/h. 92a 124, 4k. automaat
aga pikematel vabajooksudel olen ise neutraali peale lükanud: ntx koju sõites lükkan 100 pealt mäe otsas käigu välja, ja lasen umbes 1,5 km vabajooksuga koju värava ette välja.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - alambe - 27-10-2008

Ma arvan et sa pole nii rumal inimene ja said aru küll mida ma vaba all mõtlesin. Või kui ei saanud siis võin sulle seletada täpsemalt.

marek Kirjutas:ma pole ühtegi automaati näind mis paneks vabakäigu sisse kui gaasipedaali vabastad. Badgrin



RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - Martin - 27-10-2008

A milleks üldse vabaga on vaja pidurdada? Käiguga ikka nagu etem, eriti veel libedaga.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - alambe - 27-10-2008

Küsimus polegi pidurdamises, ega neutraalkäigus.
Tegin katse ja mul samamoodi , et suurema hooga veab mootorit kaasas, kui hoog u. alla 60kmh siis laseb ka mootoripöörded maha.
Lihtsalt automaadid millega seni olen sõitnud on lasknud sõites peale gaasi vabastamist ka pöörded kohe alla, sellel w202-hel jäi aga gaasi vabastades nagu mootor taha, sellest tekkis ka küsimus.

Martin Kirjutas:A milleks üldse vabaga on vaja pidurdada? Käiguga ikka nagu etem, eriti veel libedaga.



RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - v6sa - 27-10-2008

MB kastis pole pendiksit (ehk ühepoolset vedu võimaldavat seadet).

Näiteks Mazda vanas kolmekäigulises on. Sellel puudus täielikult mootorpidurdus... Nii, kui gaasi lahti lasid, kukkus mootor tühikäigule ja auto veeres vabajooksul. Andsid gaasi ja vedu nõksatas ühel hetkel taha.

Umbes 1400 pöörde pealt ei haagi hüdrotrafo enam kuigi hästi. Bensukal vähe rohkema, diislil vähema pöörde pealt. Sellest ka mootorpidurduse "kadumine". Kuigi kasti seisukohast on käik endiselt "sees" libiseb hüdrotrafo läbi.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - alambe - 27-10-2008

Selga, vot see oligi vastus mida ootasin. Mul kogemused enamuses 2000 ja ülesepoole japside ja koreakatega.

v6sa Kirjutas:MB kastis pole pendiksit (ehk ühepoolset vedu võimaldavat seadet).

Näiteks Mazda vanas kolmekäigulises on. Sellel puudus täielikult mootorpidurdus... Nii, kui gaasi lahti lasid, kukkus mootor tühikäigule ja auto veeres vabajooksul. Andsid gaasi ja vedu nõksatas ühel hetkel taha.

Umbes 1400 pöörde pealt ei haagi hüdrotrafo enam kuigi hästi. Bensukal vähe rohkema, diislil vähema pöörde pealt. Sellest ka mootorpidurduse "kadumine". Kuigi kasti seisukohast on käik endiselt "sees" libiseb hüdrotrafo läbi.



RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - R129 - 27-10-2008

BMW ZF kastidel vist oli tõesti teatud ulatuses "vabajooks" kuid mersul minuteada mitte. 140 kerel on vabajooks ja käiguga pidurdus selliselt minuteada lahendatud, et juhtplokk annab ise veidike gaasi juurde (kuigi reaalselt on sul jalg pedaalilt maas) et käiguga pidurdamise efekti niiöelda vähendada.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - kaspar - 27-10-2008

mul w202 5käiguline kast ja nigu jala gaasilt võtan siis pöörded kohe maas ei ole aru saanud küll et oleks käiguga pidurdamist.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - marek - 27-10-2008

kaspar Kirjutas:mul w202 5käiguline kast ja nigu jala gaasilt võtan siis pöörded kohe maas ei ole aru saanud küll et oleks käiguga pidurdamist.
sõidad mnt'l sajaga, tõstad jala pedaalilt ja kohe pöörded 700 peal?? ma olen päris paljude erinevate automaatidega sõitnud ja mitte ükski pole tühjalt veerend peale pedaali vabastamist... (äkki on sul gaasipedaal ja käigukang ühenduses Badgrin)

tegelt vist mingi värdjas uus fiat või alfa või mingi sihuke on teind isegi, aga me räägime ju autodest.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - tafka - 27-10-2008

kõige õigem teguviis ongi käiguga pidurdamine!!! Wink


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - marek - 28-10-2008

tafka Kirjutas:kõige õigem teguviis ongi käiguga pidurdamine!!! Wink
sa lükkad enne piduri vajutamist N peale? Badgrin


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - kaspar - 28-10-2008

marek Kirjutas:
kaspar Kirjutas:mul w202 5käiguline kast ja nigu jala gaasilt võtan siis pöörded kohe maas ei ole aru saanud küll et oleks käiguga pidurdamist.
sõidad mnt'l sajaga, tõstad jala pedaalilt ja kohe pöörded 700 peal?? ma olen päris paljude erinevate automaatidega sõitnud ja mitte ükski pole tühjalt veerend peale pedaali vabastamist... (äkki on sul gaasipedaal ja käigukang ühenduses Badgrin)

tegelt vist mingi värdjas uus fiat või alfa või mingi sihuke on teind isegi, aga me räägime ju autodest.

jah pöörded kohe 700 peal ja ei mingit pidurdust võibolla tuleb siis pidurdamine mängu kui lülitada kast S pealt W-le


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - kalacompany - 28-10-2008

siiani ükski Eurooplane automaadiga pole pidurdanud aga uus crv laseb küll pöörded hilem alla.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - tafka - 28-10-2008

marek Kirjutas:
tafka Kirjutas:kõige õigem teguviis ongi käiguga pidurdamine!!! Wink
sa lükkad enne piduri vajutamist N peale? Badgrin

Ei miks?! Big Grin Esimest korda kuuled sellest v??? Badgrin


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - tafka - 28-10-2008

Big Grin kes üldse võttis teema üles: N käiguga pidurdamine??? Mina mõtlesin käiguga pidurdamise all ikkagi mootoriga pidurdamist, mis ta ju tegelikult ka on Wink


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - tafka - 28-10-2008

Samas, uskuge mind, on ka inimesi, kes panevad pidurdamise ajal neutraali peale! A las panevad, kui tahavad Smile


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - kaspar - 28-10-2008

kaspar Kirjutas:
marek Kirjutas:
kaspar Kirjutas:mul w202 5käiguline kast ja nigu jala gaasilt võtan siis pöörded kohe maas ei ole aru saanud küll et oleks käiguga pidurdamist.
sõidad mnt'l sajaga, tõstad jala pedaalilt ja kohe pöörded 700 peal?? ma olen päris paljude erinevate automaatidega sõitnud ja mitte ükski pole tühjalt veerend peale pedaali vabastamist... (äkki on sul gaasipedaal ja käigukang ühenduses Badgrin)

tegelt vist mingi värdjas uus fiat või alfa või mingi sihuke on teind isegi, aga me räägime ju autodest.

jah pöörded kohe 700 peal ja ei mingit pidurdust võibolla tuleb siis pidurdamine mängu kui lülitada kast S pealt W-le

pean sõnad tagasi võtma käisin just spetsiaalselt proovimas jälgisin tahopat ja tõesti pidurdab mingil määral kui 80km/h sõites püsikaga pöörded 2000 pöörde juures siis gaasi mahalastes kukuvad pöörded 1500-1000 juurde ja siis hoiab seal piiril (midagi pidurdaks nagu mootoriga kah) aga 40km/h ja alla kukuvad pöörded alla 700 juurde. aga kui tahate käiguga pidurdada siis kasutage peale D olevat 4:3:2:1 olevaid käike siis on käiguga pidurdamist küll tunda. Kuid käigule üleminek on suht jäik.


RE: automaatkast ja mootoriga pidurdamine - kalacompany - 28-10-2008

kaspar Kirjutas:
kaspar Kirjutas:
marek Kirjutas:
kaspar Kirjutas:mul w202 5käiguline kast ja nigu jala gaasilt võtan siis pöörded kohe maas ei ole aru saanud küll et oleks käiguga pidurdamist.

jah pöörded kohe 700 peal ja ei mingit pidurdust võibolla tuleb siis pidurdamine mängu kui lülitada kast S pealt W-le

. aga kui tahate käiguga pidurdada siis kasutage peale D olevat 4:3:2:1 olevaid käike siis on käiguga pidurdamist küll tunda. Kuid käigule üleminek on suht jäik.

oi oi oi ...
Julge temp raiuda käsitsi madalam käik sisse . 1-2-3-jne ülesse vahetada on norm tegevus eriti kiirendusel. Aga noh vanakooli 3mene autromaat 3.5 w116 möödasõidul 90 kmh L sisse ja siis kuni 120 on ulme power taga ...naks naks L-2-D ... aga uute kastidega ma sellist trikki ei teeks Smile